Skip to main content
Stel ..



Op 01-01-2015 heb ik een jaarabonnement van 21 euro per maand afgesloten bij Simyo. Nu heb ik vanmorgen mijn mobiele telefoon in het toilet laten vallen en moet ik noodgedwongen een nieuwe mobiele telefoon aanschaffen. Mijn voorkeur gaat uit naar een mobiele telefoon inclusief abonnement. Dat zou betekenen dat ik de overige 7 maanden van mijn Simyo abonnement moet afkopen.



De kosten hiervan zijn: 7 maanden x 21 euro = 147 euro.



Wanneer ik de komende 7 maanden mijn abonnement verlaag naar 4 euro per maand, betaal ik slechts 7 maanden x 4 euro = 28 euro.



Waarom zou ik de kosten van mijn Simyo abonnement afkopen wanneer ik ook mijn maandelijkse abonnementskosten kan verlagen?
Hoi Nick010, welkom op het Simyo forum!



Lastig dat je je telefoon hebt laten vallen. Ik begrijp dat je dan een nieuwe nodig hebt. Je kunt inderdaad een abonnement afsluiten met een telefoon. Ook bieden wij verschillende telefoons aan in onze Telefoonshop. Je zou daar een kijkje kunnen nemen ;)



Als ik je rekensom zo bekijk, dan is het goedkoper om je bundels te verlagen. Ik raad je aan om dat te doen. Wel jammer als je ons verlaat 😞 Daarbij zie ik dat je jaarabonnement loopt tot 7 november 2015.



Heb je hierover nog vragen?
Hoi Naomi,



Bedankt voor je reactie!



Ik ben inmiddels van plan om een nieuwe telefoon aan te schaffen, inclusief een eenjarig abonnement bij Simyo. Is het mogelijk om mijn huidig nummer te behouden nu ik bij Simyo blijf? Of is het alleen mogelijk om mijn nummer te behouden wanneer ik die 147 euro afkoopkosten betaal?
Hoi Nick010,



Leuk om te lezen dat je toch bij Simyo wilt blijven 🙂 Je huidige jaarcontract loopt tot 7 november dit jaar. Het is niet mogelijk om deze af te breken, zodat je een nieuw contract kan afsluiten voor hetzelfde nummer. Je nieuwe contract kan je oude Simyo contract niet overnemen. Als je dus een nieuw contract wilt aangaan, kun je je oude afkopen.



Heb je hierover nog vragen?

Reageer