Skip to main content
Hoi Simyo,



Ik heb een aantal vraagjes.

Ik keek net op Mijn Simyo en zag daar dat mijn abonnement is verlopen, maar dat ik nog wel gewoon steeds nieuwe bundels krijg. Is het nodig dat ik mijn contract weer verleng? Daarbij vraag ik me af wat het verschil is tussen 'jaar' en 'jaar verlengd', behalve dat de laatste goedkoper is.

Ik ben heel tevreden met mijn huidige bundels en hoef dus niet per se iets aan te passen. Hoewel ik nu wel een nieuwe actie zag, waarbij je 500 MB's gratis kan krijgen.

Wat raden jullie mij aan om te doen?



Alvast bedankt!
Hoi Sharon1,



Welkom op het Simyo Forum.



Heel leuk om te lezen dat je zo tevreden bent met ons 🙂 Dat horen we het liefst elke dag!



Het verschil tussen de 2 opties is als volgt. Jij hebt op dit moment een verlopen jaarcontract waardoor je bundels maandelijks opzegbaar zijn geworden. Dit loopt nu dus elke maand zo door. Als jij je bundels wilt wijzigen zonder 1 jaar te verlengen, kies je voor de optie 'Jaar'. Dit is de optie waar je nu inzit.



De optie 'Jaar verlengd' zegt eigenlijk al dat je jouw contract hiermee 1 jaar gaat verlengen. Dit betekent dat je bundels dan niet meer maandelijks opzegbaar zijn en je dus een nieuw jaarcontract afsluit. Het voordeel van deze optie? Je bent een stuk voordeliger uit en je krijgt meer MB's.



De keus is en blijft aan jou. Wil jij je niet binden voor 1 jaar, dan raad ik je niet aan om te kiezen voor 'Jaar verlengd', ondanks de voordelen. Vind je het niet erg om weer een jaarcontract af te sluiten, dan zeg ik gelijk doen! Hoe meer voordeel hoe beter ;)



Laat je het weten als je nog vragen hebt hierover?



Groetjes,

Angela
Beste Angela,



Dank je wel voor je duidelijke reactie!

Ik heb besloten om mijn contract met een jaar te verlengen en gebruik te maken van de voordelen.

Nu lees ik echter het contract en snap ik punt 3 niet helemaal.. Ik citeer:



"Heb je gekozen voor nummerbehoud? Dan krijg je van ons een tijdelijk nummer totdat je abonnement in

gaat. Deze datum vind je in Mijn Simyo."

Krijg ik een nieuw nummer? Ik ben toch al klant bij jullie?



"Omdat je nog geen lopend abonnement hebt, betaal je ook geen

abonnementskosten. Echter, je hebt ook nog geen lopende bundel, daarom betaal je voor het verbruik met

je tijdelijke nummer het hogere buitenbundeltarief."

Ik heb al wel een bundel, toch? Waarom betaal ik dan tijdelijk zo veel?



"De maandelijkse kosten voor je abonnement worden pas in rekening gebracht vanaf het moment dat je

huidige telefoonnummer is overgezet naar Simyo."

Mijn nummer is dus al bekend bij jullie..



Ik hoop dat je me hier wat duidelijk over kan geven :)



Groetjes,

Sharon
In principe ga je een nieuwe verbintenis aan maar omdat je al klant bent zijn die genoemde punten niet op jouw van toepassing.



Punt 3 begint ook met een vraag met daaronder het verdere verloop als die vraag dus van toepassing is. Voor jou dus niet 😉
Hoi Sharon,



Oei, het lijkt er nu een beetje op dat je een volledig nieuw abonnement hebt besteld in plaats van alleen je bundels gewijzigd, Ik zie namelijk ook geen wijziging terug in het systeem bij jouw huidige nummer. Staat er in de e-mail ook een nieuw 06-nummer met verdere nieuwe gegevens? Dan ontvang ik deze graag via een privébericht. Je stuurt mij een bericht door op mijn naam te klikken.



Groetjes,

Angela
Hoi Angela,



Dat klopt, ik heb namelijk nog niks bevestigd, omdat ik bovengenoemde deel van het contract niet zo goed begreep. Maar als ik klik op 'bundels aanpassen' en daarna 'bevestigen', krijg ik het volgende scherm te zien (zie foto).

Klopt het dus dat ik een geheel nieuw abonnement moet afsluiten met de daarbij in punt 3 genoemde extra kosten, etc. of geldt dat voor mij niet?



Groetjes,

Sharon
Volgens mij pas je niet alleen je bundels aan maar klik je ook op de buttons om je contract te verlengen. Dan krijg je inderdaad een nieuw contract.
Hoi Sharon1,



Ah, ik snap je punt 🙂



Omdat je verlengt, zal je inderdaad een nieuw contract moeten bevestigen. Uiteraard hoef jij geen eenmalige kosten te betalen omdat het gaat om een verlenging en niet om een volledig nieuw contract. Als jij het hebt aangepast, kun je mij een seintje geven. Ik ga het dan direct voor je nakijken op jouw nummer. De wijziging is namelijk direct zichtbaar voor ons :)



@Raytje, opnieuw bedankt voor je hulp :D



Groetjes,

Angela

Reageer