Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

waarschuwings sms

  • 2 februari 2012
  • 26 reacties
  • 1009 Bekeken

Badge
Hallo mijn vraag was of je een waarschuwings sms kunt krijgen als je buiten je bundel belt of smst en/of een advies om van bundel te veranderen



alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door RicoK 18 november 2020, 12:50

@Monique88 Ik begrijp wat je bedoelt, maar de reden dat je geen waarschuwingssms krijgt bij een overschrijding van je belbundel is dat het verbruik door bellen heel erg in- en overzichtelijk is, want een minuut is een minuut. Als je 15 minuten hebt gebeld dan weet je dat je belbundel met 15 is afgenomen. Bij data ligt dit heel anders, omdat niet alle internetgebruik evenveel data verbruikt. De ene website verbruikt meer data dan de andere, je kunt youtube filmpjes kijken in high res maar ook in low res wat ook op gaat voor Spotift, etc etc. Dus omdat het dataverbruik lastiger is te bepalen door de gebruiker is de waarschuwingssms hiervoor in het leven geroepen.

Bekijk originele reactie

26 reacties

Badge +5
Hi davince82,

Momenteel is het niet mogelijk om een sms te ontvangen wanneer je bundel is verbruikt.
Wij zullen je verzoek doorzetten naar de betreffende afdeling.

Groet,
Bibi
hier is blijkbaar niets mee gedaan want tot op heden is volgens mij nog geen waarschuwings sms mogelijk.
Als dat wel zo is hoor ik dit graag
Reputatie 7
Je krijgt smsjes bij 50 en 100% verbruik. Dit is tegenstelling tot 3 jaar geleden (eerste bericht van het topic) wettelijk verplicht voor providers.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi marda,

Zoals Raytje(bedankt!) hier aangeeft:
Je krijgt smsjes bij 50 en 100% verbruik
krijg je wel degelijk smsjes.
Dit geldt wel alleen voor de internetbundel.;)

Dat is dan ook de reden dat jij geen sms ontvangt. Je hebt geen internetbundel.
Bij een belbundel is je verbruik veel makkelijker onder controle te houden. We hebben hierdoor gekozen geen sms te sturen.
Je overgebleven minuten zijn heel makkelijk te controleren via Mijn Simyo of de Simyo app.

Maak jij gebruik van een smartphone via wifi?
Maak jij gebruik van een smartphone via wifi?[/quote]
ja , we maken gebruik van een smartphone en de wifi
Reputatie 3
Badge +7
Hoi marda,

Dat is fijn:) Je kunt dan onze gratis Simyo applicatie downloaden.
Zo kun je heel makkelijk terug zien op je telefoon hoeveel minuten je nog over hebt:D

Is het gelukt?
Badge

Dat is dan ook de reden dat jij geen sms ontvangt. Je hebt geen internetbundel.
Bij een belbundel is je verbruik veel makkelijker onder controle te houden. We hebben hierdoor gekozen geen sms te sturen.
Je overgebleven minuten zijn heel makkelijk te controleren via Mijn Simyo of de Simyo app.

Hier ben ik het zeer mee oneens. Via standaard Android (dus zonder dat je er een app voor hoeft te downloaden) kan je juist gemakkelijk je internetverbruik bijhouden, waarschuwing af laten geven bij bepaald gebruik en zelfs limieten instellen. Dit is allemaal onmogelijk voor bellen / smsen.

Dat laatste argument over het controleren via Mijn Simyo geldt natuurlijk net zo zeer voor bellen als voor internetverbruik, dus dat is geen reden om het voor het ene (internetbundel) wel te waarschuwen, en voor het andere (belbundel) niet.

(Ik had recent hetzelfde probleem, zie https://forum.simyo.nl/meedenken-simyo-106/waarschuwing-lege-bundel-belminuten-32567)
Reputatie 6
Badge +10
Hoi WouterSchram,

Jammer om te horen dat je dit zelfde probleem hebt ervaren. Toch vinden we nog steeds dat het makkelijker is om je gesprekken in de gaten te houden dan het is met MB's.

Bellen doe je zelf (tenzij je de telefoon uitleent), maar MB's verbruik, dan gaat nog altijd vaak met een automatisch proces. Dit kan zelfs zo erg zijn, dat je binnen een kwartier 4000 MB opgebruikt (als de telefoon een hele inbox synchroniseert of verbinding maakt met dropbox en alle foto's upload), zonder dat je dit door hebt.

Een belbundel van 100 bel/sms, doe je daadwerkelijk 100 minuten over en kun je daarom beter inschatten.

Begrijp je waarom Ruud dit argument gaf 🙂?

Groetjes, Tiury
Badge
Hoi WouterSchram,

Jammer om te horen dat je dit zelfde probleem hebt ervaren. Toch vinden we nog steeds dat het makkelijker is om je gesprekken in de gaten te houden dan het is met MB's.

Bellen doe je zelf (tenzij je de telefoon uitleent), maar MB's verbruik, dan gaat nog altijd vaak met een automatisch proces. Dit kan zelfs zo erg zijn, dat je binnen een kwartier 4000 MB opgebruikt (als de telefoon een hele inbox synchroniseert of verbinding maakt met dropbox en alle foto's upload), zonder dat je dit door hebt.

Een belbundel van 100 bel/sms, doe je daadwerkelijk 100 minuten over en kun je daarom beter inschatten.

Begrijp je waarom Ruud dit argument gaf 🙂?

Groetjes, Tiury

Beste Tiury,

Bedankt voor je reactie. Ik zal mijn reactie hierop kopiëren uit het topic dat ik zelf heb aangemaakt maar waar op mijn laatste bericht nog geen reactie is geweest;

"Het is maar zeer de vraag of je internetverbruik inderdaad minder goed in de hand te houden is. Het klopt dat je door achtergrondverbruik je internetverbruik misschien iets minder in hand hebt. Aan de andere kant, ik schat in dat achtergrondverbruik maar enkele procenten van je totale verbruik is, dus dit maakt de mindere controle op je internetverbruik in vergelijking met bellen echt minimaal. Bovendien, er staat tegenover dat je bij een standaard Android zeer eenvoudig zonder enige app te downloaden kan instellen dat je een waarschuwing krijgt bij bepaald verbruik, en zelfs een limiet op het verbruik kan zetten. Dit is bij bellen onmogelijk. Ik durf dus wel te stellen dat het internetverbruik juist een stuk makkelijker in de hand is te houden dan het belverbruik.

Bovendien is dit onderscheid niet eens echt relevant. Zelfs als het zou kloppen dat internetverbruik slechter in de hand te houden is, dan is dit toch geen reden om geen waarschuwing te geven wat betreft de belbundel? Na het forum wat doorzocht te hebben, heb ik gezien dat hier al meerdere mensen over geklaagd hebben. Het feit dat jullie een waarschuwing kunnen geven bij internetverbruik toont aan dat het technisch geen probleem moet zijn om dit ook te doen bij belverbruik. Aangezien jullie dit niet doen, heeft het er de schijn van dat jullie die waarschuwing bij internetverbruik inderdaad alleen sturen omdat dit wettelijk verplicht is, en niet als service richting de klant - in het laatste geval zouden jullie dit immers ook bij de belbundel doen, lijkt mij."

Daarnaast, bij het voorbeeld dat jij geeft, heeft jullie waarschuwings sms bij dataverbruik natuurlijk ook geen zin. Hier zit vertraging op, dus eer je dat sms'je hebt of leest zit je in mijn geval alsnog al 3500 MB buiten je bundel.

Groeten,
Wouter
Reputatie 7
Badge +10
Hoi WouterSchram,

Helaas kan ik hierin niets anders dan concluderen dat wij hierin van mening verschillen.

Wat betreft het internetverbruik, kan er zeker meer dan 50% verbruikt worden op de achtergrond. Er hoeft maar een update uitgevoerd te worden en het is raak. Het waarschuwingssmsje wat wij sturen heeft zeker zin. Deze komt namelijk realtime van het netwerk en heeft geen vertraging. Je zit dus niet alsnog buiten de bundel als je naar aanleiding van dit sms'je de juiste stappen neemt.

Het is op dit moment niet mogelijk om een sms als waarschuwing te versturen over je belbundel. Helaas staat het ook niet op de planning om dit mogelijk te maken. Dit betekent niet dat we jouw feedback hierover niet meenemen. Dit doen we zeker wel. Ik kan je alleen niet beloven dat dit in de toekomst mogelijk gaat worden.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Angela
Badge
Hoi WouterSchram,

Helaas kan ik hierin niets anders dan concluderen dat wij hierin van mening verschillen.

Wat betreft het internetverbruik, kan er zeker meer dan 50% verbruikt worden op de achtergrond. Er hoeft maar een update uitgevoerd te worden en het is raak. Het waarschuwingssmsje wat wij sturen heeft zeker zin. Deze komt namelijk realtime van het netwerk en heeft geen vertraging. Je zit dus niet alsnog buiten de bundel als je naar aanleiding van dit sms'je de juiste stappen neemt.

Het is op dit moment niet mogelijk om een sms als waarschuwing te versturen over je belbundel. Helaas staat het ook niet op de planning om dit mogelijk te maken. Dit betekent niet dat we jouw feedback hierover niet meenemen. Dit doen we zeker wel. Ik kan je alleen niet beloven dat dit in de toekomst mogelijk gaat worden.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Angela

Wat bedoelen jullie precies met "realtime" en "geen vertraging"? Vandaag kreeg ik om 10.22 een sms dat mijn internetbundel leeg was, terwijl ik toen al ruim een uur op de WiFi zat en niets heb verbruikt. Mijn verbruik moet vanochtend hebben plaatsgevonden, rond 8.30. Dit is niet de eerste keer dat de service in mijn ogen net even wat te wensen over laat. Daar zijn jullie het waarschijnlijk opnieuw niet mee eens, maar weet wel dat je er klanten door verliest (of in ieder geval 1, in dit geval :P).
Reputatie 7
De standen op de App en je Mijnsimyo worden met enige vertraging bijgewerkt. Dat komt omdat Simyo die gegevens van KPN moet krijgen. Die berichten bij 80 en 100% zijn realtime (actueel) omdat deze rechtstreeks van het netwerk komen.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi WouterSchram,

Wat vervelend dat je internetbundel op is geraakt terwijl je verbonden was met de wifi!

Dit is echter wel mogelijk. Als je verbonden bent met de wifi en de mobiele gegevens inschakelt zijn, kan er verbruik plaatsvinden via de mobiele gegevens als de wifi qua signaal even zwakker is of eventueel uitvalt. Ook kan het zijn dat je toestel ingesteld staat op de 'Slimme netwerkwissel'. Dit is een optie, vooral bekend bij de Samsung, die de verbinding stabiel houdt door te schakelen tussen de wifi en de mobiele gegevens en eventueel zwak signaal corrigeert op deze manier.

Dat je de sms om 10:22 uur hebt ontvangen is dus mogelijk en in dit geval ook zeker kloppend. Ik snap natuurlijk wel dat je dit vervelend vindt, maar wij vanuit het netwerk is het zeker zo dat wij heel direct en meteen een sms sturen op het moment dat het laatste beetje van de bundel is verbruikt. Mijn Simyo wordt met vertraging bijgewerkt, omdat we de gegevens ietsjes later ontvangen vanuit het KPN-netwerk en dit vervolgens moeten verwerken in onze systemen.

Ik hoop dat ik het één en ander duidelijk heb kunnen maken.

Ik hoop dat we je als klant alsnog kunnen behouden!

Dankjewel, Raytje!

Groetjes,
Ilias
Badge
Hoi WouterSchram,

Wat vervelend dat je internetbundel op is geraakt terwijl je verbonden was met de wifi!

Dit is echter wel mogelijk. Als je verbonden bent met de wifi en de mobiele gegevens inschakelt zijn, kan er verbruik plaatsvinden via de mobiele gegevens als de wifi qua signaal even zwakker is of eventueel uitvalt. Ook kan het zijn dat je toestel ingesteld staat op de 'Slimme netwerkwissel'. Dit is een optie, vooral bekend bij de Samsung, die de verbinding stabiel houdt door te schakelen tussen de wifi en de mobiele gegevens en eventueel zwak signaal corrigeert op deze manier.

Dat je de sms om 10:22 uur hebt ontvangen is dus mogelijk en in dit geval ook zeker kloppend. Ik snap natuurlijk wel dat je dit vervelend vindt, maar wij vanuit het netwerk is het zeker zo dat wij heel direct en meteen een sms sturen op het moment dat het laatste beetje van de bundel is verbruikt. Mijn Simyo wordt met vertraging bijgewerkt, omdat we de gegevens ietsjes later ontvangen vanuit het KPN-netwerk en dit vervolgens moeten verwerken in onze systemen.

Ik hoop dat ik het één en ander duidelijk heb kunnen maken.

Ik hoop dat we je als klant alsnog kunnen behouden!

Dankjewel, Raytje!

Groetjes,
Ilias

Dat zou ik als ik jou was even dubbel checken Ilias, want ik ben vanaf 9 uur überhaupt niet meer met mijn telefoon bezig geweest aangezien ik toen op werk aankwam. Het kan natuurlijk zijn dat er een paar MB's op de achtergrond zijn verbruikt, maar niet de circa 170 MB die ik buiten mijn bundel ben gegaan. Daarnaast kan het ook niet een of andere update zijn geweest, want ik kan terugzien dat het verbruik bijna volledig door de app Chrome is gedaan, oftewel browsen. Ook heb ik geen Samsung, en op werk nooit last van een zwak WiFi-signaal.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi WouterSchram,

Ik snap dat je het er niet mee eens bent en dat het verwarrend is. Ik heb je voorzien van enkele suggesties waaraan het kan liggen. Ik kan namelijk zelf niet terugzien waaraan het is verbruikt. Jij kunt dat wel op je toestel. Wij hebben uiteengezet hoe je dit kunt doen. Lees hiervoor onze blog door die gaat over het inzichtelijk maken van dataverbruik.

Laat je het weten?

Groetjes,
Ilias
Badge
Hoi WouterSchram,

Ik snap dat je het er niet mee eens bent en dat het verwarrend is. Ik heb je voorzien van enkele suggesties waaraan het kan liggen. Ik kan namelijk zelf niet terugzien waaraan het is verbruikt. Jij kunt dat wel op je toestel. Wij hebben uiteengezet hoe je dit kunt doen. Lees hiervoor onze blog door die gaat over het inzichtelijk maken van dataverbruik.

Laat je het weten?

Groetjes,
Ilias

Dat had ik gedaan, vandaar dat ik je kon vertellen dat het verbruik door Chrome was, en daar heb ik na 9 uur niets mee gedaan. Nogmaals, er lijkt een fout in jullie systeem te zitten en het is jammer dat jullie niets met deze feedback lijken te doen.

Wat overigens natuurlijk ook kan, is dat er een fout zit in mijn Android-systeem dat de MB's bijhoudt (Mijn Simyo geeft namelijk aan dat ik slechts een heel klein beetje buiten mijn bundel zit, en niet 170MB).
Reputatie 7
Als het toestel zelf aan geeft dat het verbruik in Chrome zat. Hoe kan de fout dan in de systemen van Simyo zitten?

Tevens hoef je een smartphone niet fysiek te gebruiken om alsnog internet data te verbruiken. Net als met een pc / laptop is ook je telefoon altijd verbonden met of Wifi of Data. Tenzij je ze uitzet uiteraard.
Reputatie 3
Badge +5
Als jouw toestel aangeeft dat het aan Google Chrome lag, dan kan het inderdaad niet aan Simyo hebben gezeten. Simyo registreert namelijk niets op het toestel zelf, maar enkel op het netwerk. Jouw toestel dit zelf en registreert welke handelingen er zijn uitgevoerd.

Het kan zijn dat het toestel internet heeft verbruikt zonder dat je er weet van hebt. Dit kan omdat er op de achtergrond alsnog verbruik kan plaatsvinden door synchronisatie, updates en in dit geval heeft Chrome iets op de achtergrond gedaan.

Ik hoop dat het duidelijk is.

Dankjewel Raytje!
Ik vind het juist een heel goed idee: ik zou ook heel graag een alert willen als mijn belbundel bijna op is!

Sinds een half jaar ben ik Simyo klant, juist om te besparen op de kosten. Verder heel tevreden, maar nu krijg ik een rekening van 200 euro. Dat komt omdat ik vanwege een overlijden in de familie heel veel heb gebeld. In zo'n situatie ga je niet ook nog even in de app kijken hoe het met je verbruik gaat. Het is dus wel degelijk mogelijk om ongemerkt teveel te bellen.

Als ik had geweten dat ik allang aan mijn maximum zat, had ik er wel aan gedacht om de huistelefoon te pakken, of zoiets.

Het hoeft Simyo ook geen miljoenen sms'jes te kosten: een alert in de app is genoeg!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Halcyon,

Welkom op 't forum.

Jeetje wat vervelend dat je vanwege een overlijden in de familie heel veel kosten hebt gemaakt. Ik snap heel goed dat jij een bepaalde alert wilt hebben, zodat dit te voorkomen is. Je geeft een goed voorbeeld over hoe mensen toch ongemerkt veel kunnen bellen. Wat wij er mee bedoelen is dat er niet ongemerkt gebeld kan worden, of er moet iemand anders bellen zonder dat je het weet, en het internet kan wel worden verbruikt zonder dat je het door hebt of dat je het zelf gebruikt, bijvoorbeeld bepaalde apps die om de zoveel tijd internet verbruiken of updates en dergelijke. Daarom is worden er wel sms'jes verstuurd bij het verstrijken van de internetbundel en niet bij het verstrijken van de belbundel.

Een alert in de app vind ik een hele mooie optie. Ik ga kijken of we die kunnen toevoegen. Ik heb jouw suggestie op de Wall of Change geplaatst. Dan komt het uiteindelijk bij de juiste persoon terecht die zal kijken of we dit kunnen implementeren! Heel erg bedankt dus voor jouw goede suggestie.

Groetjes,
Caspar

Ik heb nu exact hetzelfde. Ook veel meer dan gebruikelijk gebeld door overlijden van mijn vader. Juist omdat ik al een paar keer een waarschuwings-sms heb ontvangen bij het overschrijden van mijn internetbundel verwacht ik dat ook bij overschrijden van de belbundel of sms-bundel. Technisch is dat geen grote aanpassing dus als het na 4 jaar nog niet is geïmplementeerd dan kun je alleen maar concluderen dat dit een prettig verdienmodel is voor Simyo. Dat maakt de slogan “Jij Blij Wij Blij” helaas ongeloofwaardig. Simyo is dus toch niet zo integer als zij doen voorkomen. Heel teleurstellend. 
Liever ook geen reactie van jullie helpdesk graag, gezien de voorgaande reacties maakt dat alles er niet beter op.

Reputatie 7

@Monique88 Ik begrijp wat je bedoelt, maar de reden dat je geen waarschuwingssms krijgt bij een overschrijding van je belbundel is dat het verbruik door bellen heel erg in- en overzichtelijk is, want een minuut is een minuut. Als je 15 minuten hebt gebeld dan weet je dat je belbundel met 15 is afgenomen. Bij data ligt dit heel anders, omdat niet alle internetgebruik evenveel data verbruikt. De ene website verbruikt meer data dan de andere, je kunt youtube filmpjes kijken in high res maar ook in low res wat ook op gaat voor Spotift, etc etc. Dus omdat het dataverbruik lastiger is te bepalen door de gebruiker is de waarschuwingssms hiervoor in het leven geroepen.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi Monique,

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Het is erg begrijpelijk dat je ervan baalt dat je geen waarschuwing hebt ontvangen. RicoK geeft hiervoor een uitgebreide verklaring, die helemaal kloppend is! Ook is het zo dat het daardoor bijna niet voorkomt dat klanten over de belbundel gaan en we er daarom voor hebben gekozen de sms'jes ter waarschuwing te sturen als de internetbundel op dreigt te gaan of op is. Mocht je toch per ongeluk buiten je bundel hebben gebeld dan zijn wij zeker bereid om te kijken of wij nog iets voor je kunnen betekenen mbt de gemaakte kosten. Net als nu! 

 

Stuur je mij even een privéberichtje met daar in ter controle jouw adresgegevens? Alvast bedankt! 

 

Bedankt voor de uitleg RicoK!

 

Groetjes,

Tessanne 

Zoals ik al verwachtte krijg ik hier de standaard uitleg dat het zo makkelijk is om zelf je bundel in de gaten te houden. Maar jullie gaan hiermee volledig voorbij aan mijn punt dat juist de waarschuwing voor de internetbundel ervoor zorgt dat je ook logischerwijs een waarschuwing verwacht voor je bel- en sms-bundel, en zodoende helemaal niet meer op je verbruik let “want ik word toch gewaarschuwd”.  Het beste is als Simyo gewoon toegeeft dat ze hier flink aan verdienen. Als je het netjes doet dan maak je vooraf heel duidelijk dat de waarschuwing alleen voor de internetbundel wordt verstuurd en niet voor bel- en sms-bundel. Je mag van mij best geld verdienen maar wees gewoon eerlijk. Andere providers geven blijkbaar ook niet zo’n waarschuwing maar ik had oprecht het idee dat Simyo een eerlijk bedrijf was dat zulke trucjes niet nodig heeft. Nogmaals heel jammer. Voor mij is het niet echt een probleem maar er zijn mensen voor wie een rekening van bijv. 50 euro heel veel geld is. Ik zou me schamen om voor zo’n bedrijf te werken.

Reputatie 7
Badge +9

Monique88, het is soms allemaal niet zo simpel. Zoiets toevoegen kan veel meer voeten in de aarde hebben dan jij en ik weten. Als het een simpel vinkje aanzetten zou zijn, dan zou Simyo dat vast gedaan hebben. Jij bent zeker niet de enige, die graag die waarschuwingsfunctie had willen hebben.

Met mijn ervaring weet ik dat Simyo best veel last heeft van het niet op tijd/vertraagd zijn:

  • In het verleden kon bij Simyo prepaid je beltegoed de min in, daardoor het afsluiten niet bij nul gelijk alles stil gooide.
  • Bij hoogverbruik sta je als Simyo sim only gebruiker niet bij precies 100 euro buiten de bundel per 24 uur stil, maar vaak daarboven.
  • Het verbruik in mijn Simyo is voor zowel prepaid of sim only meestal een paar uur later pas zichtbaar.

De enige waarschuwing, die Simyo zo ongeveer op tijd verstuurd/realtime stuurt, is die data-bundel waarschuwing.

Als je een waarschuwingsdienst aanbied MOET die goed en realtime zijn. Maar als jij alles hierboven ziet, dan zie je dat ongeveer alles vertraagd werkt. Dat gaat dus simpelweg niet werkbaar zijn voor zo'n waarschuwing.

Ik kan mij best voorstellen dat Simyo geen zin heeft om voor die waarschuwing misschien een gigantisch project op te zetten. Vooral in deze tijd waarbij je steeds meer onbeperkt bellen/smsen ziet komen bij mobiele abonnementen. Het huidige aanbod biedt letterlijk nog maar 2 belbundels. 200 min voor 5 of 6 euro en onbeperkt bellen voor 2 euro meer. Misschien zien we over een tijd eigenlijk geen belbundel meer en enkel nog maar de optie: Hoeveel data wil je bij het standaard onbeperkt bellen?

Reageer