Skip to main content
Wat ik zo waardeer is dat ik de vrijheid voel dat ik iedere maand op kan zeggen. Dit maakt dus dat ik al jaren een SimYo abonnement heb. Nu heb ik een andere bundel gekozen en zit ik er een jaar aan vast?!!

Waarom is dit? Ik heb nu gebruik gemaakt van de mogelijkheid om het contract te annuleren, want ik vind dat een heel naar gevoel.

Waarschijnlijk schiet ik er niets mee op en ben ik nu een twijfel of ik er goed aan heb gedaan. Erg impulsief zojuist gehandeld.

Kan iemand mij uitleggen waarom ik er nu minimaal een jaar aan vastzit, wellicht besluit ik dan toch nog anders te handelen.
Exact dezelfde vraag wilde ik ook stellen inderdaad. Ik heb al jaren een Simyo abonnement en wilde mijn internetbundel aanpassen. Dit heb ik zojuist gedaan. Klopt het inderdaad dat je bij het aanpassen van de bundel een nieuw jaarcontract aangaat? Want dat wordt gedurende de stappen van het aanpassen van de internetbundel niet als zodanig in het proces vermeld. Mocht dit zo zijn dan wil ik ook mijn keuze ongedaan maken. Ik ben over het algemeen erg tevreden met Simyo maar dit vind ik toch enige vorm van misleiding mocht het waar zijn. Graag jullie reactie!
Het ligt eraan naar welke bundels je gaat.



Als je een maand-abonnement hebt, dan kun je ook wijzigen naar bundels van jaarabonnementen. Indien je daar naar wijzigt, dan krijg je een contract voor een jaar. Blijf je bij maandbundels, dan blijft het maandelijks opzegbaar.



Als je een jaar-abonnement hebt, dan kun je op een zeker geval verlengen naar goedkopere jaar-abonnement bundels. Je gaat dan een nieuw jaar-abonnement aan. De normale jaar bundels verlengen het jaarabonnement niet.



Als je de verleng bundels al hebt, dan kun je geen nieuw jaar-abonnement afsluiten(/nog een jaar verlengen)



Ik geloof dat als je het volgende tegenkomt, dan ben je bezig met het tekenen van een nieuw jaar-abonnement:



Als je dat niet wil, dien je daar op niet akkoord te drukken. Zolang je het niet tegen komt, dan is het gewoon binnen je huidige contract.
Hoi Miticamaaike,



Welkom op het Simyo forum! :)



Ik kan me voorstellen dat je schrikt zodra je erachter komt dat je met een jaar hebt verlengd, terwijl dit niet de bedoeling was. Klanten die in aanmerking komen om met een jaar te verlengen tegen onze goedkopere bundelprijzen, krijgen hiervan een melding op hun app of op Mijn Simyo te zien. Je kunt alleen gebruik maken van deze goedkopere prijzen als je met een jaar verlengd. Na dit jaar wordt je abonnement weer maandelijks opzegbaar. Wil je niet verlengen, dan kun je je huidige bundels blijven gebruiken. Die keuze is aan jou.



Ik zie dat jij op 25-2-2017 je bundels hebt gewijzigd tegen onze goedkopere bundelprijzen. Je hebt toen je verlenging aangevraagd. Toen je je bundels wijzigde, kon je klikken op 'Verlengen tegen goedkopere prijzen'. Het woord verlengen geeft al aan dat je dan iets aan gaat voor een langere periode. Hier moet je op hebben geklikt toen je je bundels wijzigde, anders kwam je niet op de pagina met deze goedkopere bundels. Vervolgens kon je je bundels kiezen. Daarna verscheen er weer een nieuwe pagina. Hierop kon je je nieuwe contract inzien. Zoals je op de printscreen van Groentjuh kunt zien, wordt hierbij duidelijk aangegeven dat je met een jaar verlengd. Ook de looptijd van je nieuwe contract wordt aangegeven. Vervolgens moet je nadrukkelijk akkoord geven voor je nieuwe contract. Pas als je hiermee akkoord bent gegaan, wordt je bundelwijziging aangevraagd. Kun je me uitleggen wat hier onduidelijk aan is?



Mocht je toch geen gebruik willen maken van deze goedkopere bundels, kun je je verlenging binnen 14 dagen annuleren. Je maakt daarna weer gebruik van je oude bundels en je maandelijks opzegbaar abonnement.



@Jamie_1 Ik zie dat jij al een keer verlengd hebt. Bij jou zijn alleen je bundels aangepast.



Als jullie hier nog vragen over hebben, hoor ik dat graag.



Groetjes,

Samantha



@Groentjuh, heel erg bedankt voor je hulp 🙂

Reageer