Skip to main content
Beste Simyo,



Mijn bundels zijn nog steeds niet geactiveerd. Ik ben sinds kort lid van Simyo. 31 Juli 2015 om precies te zijn. Netjes mijn simkaart geactiveerd.. en op die dag zou mijn telefoonnummer overgezet worden van Vodafone naar Simyo.



Ik kon zaterdag en zondag niet op internet, niet bellen en geen smsjes versturen.

Ik heb maandag 3 augustus gebeld. Ze hebben iets geactiveerd want mijn internet deed het en ik kon mensen weer bereiken.



Nog steeds staat er in mijn welkomstpagina van mijn account dat mijn bundels nog niet zijn geactiveerd. '22 dagen tot je nieuwe bundels ingaan' terwijl ik sinds 31 juli overgestapt ben.

Ik heb vanmorgen dus wéér gebeld. De medewerker heeft gezegd dat ik aan het einde van de dag kon checken of mijn bundels geactiveerd waren, en dat zou ook zo zijn. Ik heb gekeken. Heb mijn mobiel even uit gedaan en weer aan. En weer zijn ze niet geactiveerd. Ik heb ook gezegd dat ik geen kosten buiten mijn bundel ga betalen, door een fout van Simyo. Dat zou geregeld worden volgens de medewerker. Hij heeft er zelfs een agenda-punt van gemaakt en een mail naar de mensen die hierover gaan.



Wanneer worden ze geactiveerd??
Ter controle.



Heb je gekeken op mijn simyo, instellingen....netwerkinstellingen??

Kijk of internet is ingeschakeld.
Ter controle.



Heb je gekeken op mijn simyo, instellingen....netwerkinstellingen??

Kijk of internet is ingeschakeld.




Alles staat aan. Als ik buiten mijn huis ben, heb ik geen wifi. En dan kan ik gewoon op internet en mensen bellen/smsen. Dat hebben ze de eerste keer nadat ik gebeld heb wel 'geactiveerd' Maar er staat nog steeds dat de bundels niet geactiveerd zijn. Heel vreemd!
Dat is idd heel vreemd. Dit zou betekenen dat je gebruik maakt van het tijdelijke 06 van simyo en dan heb je idd buiten de bundel kosten. Kleine controle, je belt naar je meegenomen nummer gaat dan de telefoon over met het simyo kaartje?

Voor de rest is het zo dat simyo reageert binnen 24 u normaal gesproken.
Hoi leonaltena, welkom op ons forum!



Ik begrijp dat dit wel een beetje frustrerend voor je begint te worden. Daarom heb ik met spoed actie ondernomen en is alles nu geactiveerd voor je.

Je bundels én je simkaart zijn nu volledig geactiveerd.



Wat is er nu misgegaan? Nou, je hebt op de dag dat je nummer werd overgezet je simkaart proberen te activeren. En dat gaat niet.

Hier wordt ook voor gewaarschuwd per mail. Dit doen we omdat het activeren van een simkaart en het overzetten van een nummer zo'n grote impact heeft op de simkaart dat deze twee processen niet tegelijk kunnen gebeuren.

Met de gevolgen die je nu hebt ondervonden.

Je hebt ook pas zojuist een mailtje gekregen met je pin- en pukcode.

De collega die je aan de telefoon hebt gehad, heeft dit helaas over het hoofd gezien. De kosten die nu zijn ontstaan omdat je bundels niet actief waren zal ik crediteren.



Heb ik het zo duidelijk uitgelegd voor je?





Friesian, dank je voor het meedenken!

Reageer