Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom zijn mijn bundels na mijn overstap niet geactiveerd?

  • 26 december 2020
  • 9 reacties
  • 280 Bekeken

Op 25 december kon ik van mijn andere provider overstappen naar Simyo met nummer behoud. De simkaart heb ik geactiveerd en simyo staat bovenin als provider in beeld. Helaas doen mijn bel en internetbundels het niet waardoor ik niet bereikbaar ben. In de app staat aangegeven dat de bundels binnenkort worden geactiveerd. De status van mijn simkaart is geblokkeerd. Inmiddels is het 2e kerstdag en ben ik nog steeds niet bereikbaar en is jullie klantenservice gesloten. Graag spoedig een oplossing.

icon

Beste antwoord door Tessanne 27 december 2020, 12:45

Hoi Mau Reen,

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Wat ontzettend vervelend dat je een tijd onbereikbaar bent geweest, dat is zeker niet prettig tijdens de feestdagen. 

 

Ik zie op jouw aansluiting dat jouw nummer vanochtend is geïmporteerd en de bundels zijn geactiveerd. Tot dat moment had je dus nog gebruik kunnen maken van de simkaart en bundels van de vorige provider. Omdat ik de situatie wel erg vervelend voor je vind, heb ik als extraatje 2 gratis bundels voor je toegevoegd (van 100 minuten en 1000MB). Deze kun je apart van elkaar activeren op Mijn Simyo als je merkt dat je tekort komt. De bundel is dan voor diezelfde maand geldig, daardoor hoef je dan niet te stoppen met bellen/internetten of een bundel bij te kopen. 

 

Mocht je nog andere problemen ervaren, laat je dit dan weten?

 

Bedankt Musicboyjur en RicoK!

 

Groetjes,

Tessanne 

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 2
Badge

Hi @Mau Reen,

 

Als 25 december als overstap datum is gecommuniceerd gok ik dat je de eerstvolgende werkdag wordt overgezet.

Doet het nummer wat zou worden overgezet op de oude simkaart het nog?

Reputatie 7

Dit is vreemd. Zeker, omdat ik altijd had begrepen, maar dit kan natuurlijk wel inmiddels door de jaren heen zijn veranderd, dat het overzetten een handmatige handeling was. En omdat met de Kerst veel mensen niet werken denk ik dat met de communicatie een en ander niet juist is verlopen. Wil je nog eens alle communicatie en bevestigingsmails doorlezen?

Bedankt voor de reacties op 2e kerstdag! Mijn oude provider heeft aangegeven op de 25e dat de bundels stoppen. Aangezien ik pas bij vertrek erachter kwam dat mijn internet/bellen het niet deed (ik zat thuis op de wifi en simyo stond boven in beeld) heb ik nu alleen de simkaart van simyo bij me. Dit kan ik helaas dus niet controleren.

De e-mails heb ik nogmaals nagelezen. Er staat dat wanneer er simyo in beeld staat dat ik dan verbonden zou zijn met het netwerk. Dit blijkt niet te kloppen. Ik vond eerste kerstdag ook al een vreemde datum voor een overstap maar ik heb hiervoor nooit problemen met overstappen ervaren. 

Reputatie 7

@Mau Reen Wat ook wel eens zou kunnen helpen is je telefoon even helemaal uitschakelen, deze even 10-15 minuten onaangeroerd laten om deze daarna weer aan te zetten. Op deze wijze wordt je simkaart weer opnieuw op het netwerk aangemeld.

Reputatie 2
Badge

Als je de simkaart hebt geactiveerd krijg je inderdaad Simyo te zien. Dat kan ook nog het tijdelijke nummer zijn die actief is op de simkaart. Jouw nummer wordt hier als ware overheen geplakt zodra nummerbehoud wordt uitgevoerd.  :) Je kan eens proberen of je vanaf je vaste lijn of een mobiel van iemand anders kan bellen naar je tijdelijke nummer op het contract. Als dat nummer nog actief is verwacht ik dat op de eerst volgende werkdag je nummer pas wordt overgezet. Maandag dus. Let op dat je niet belt vanaf de simkaart van Simyo, dan betaal je buitenbundel kosten!

Ik heb beide tips uitgeprobeerd. Het uitschakelen van mijn telefoon en na 30min weer opstarten had geen effect. Ook heb ik geprobeerd mijn tijdelijke nummer te bellen, dit is niet meer in gebruik. Op dit moment kan ook mijn eigen nummer niet gebeld worden/ mee bellen. Ik vrees dat ik inderdaad maar tot maandag moet wachten. Bedankt voor de suggesties!

Reputatie 7

@Mau Reen Dit is wel heel erg jammer.
Maandag zal inderdaad een Moderator (= Simyo medewerker) dit oppakken. Wellicht wil/kan een Moderator hier morgen al naar kijken. Maar, nogmaals, sowieso maandag.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi Mau Reen,

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Wat ontzettend vervelend dat je een tijd onbereikbaar bent geweest, dat is zeker niet prettig tijdens de feestdagen. 

 

Ik zie op jouw aansluiting dat jouw nummer vanochtend is geïmporteerd en de bundels zijn geactiveerd. Tot dat moment had je dus nog gebruik kunnen maken van de simkaart en bundels van de vorige provider. Omdat ik de situatie wel erg vervelend voor je vind, heb ik als extraatje 2 gratis bundels voor je toegevoegd (van 100 minuten en 1000MB). Deze kun je apart van elkaar activeren op Mijn Simyo als je merkt dat je tekort komt. De bundel is dan voor diezelfde maand geldig, daardoor hoef je dan niet te stoppen met bellen/internetten of een bundel bij te kopen. 

 

Mocht je nog andere problemen ervaren, laat je dit dan weten?

 

Bedankt Musicboyjur en RicoK!

 

Groetjes,

Tessanne 

Hallo Tessanne,

Bedankt voor de reactie. Inmiddels is het gelukt! In de e-mail die ik had gekregen stond dat ik de simkaart kon activeren in de app (zie onderstaande afbeelding). Daar heb ik het meerdere malen geprobeerd en stond er aangegeven dat ik niets meer hoefde te doen en de bundels vanzelf werden geactiveerd. Ik had namelijk ook al een pincode ontvangen en er stond simyo bovenin mijn scherm. Doordat ik het in de app probeerde is het denk ik mis gegaan. Ik wist niet dat het via de website moest! 

Gelukkig is het nu opgelost. Bedankt voor alle ondersteuning en het extraatje!

Reageer