Skip to main content
Dat er kosten berekend worden voor overname van het contract door bijvoorbeeld zoon/dochter vind ik bijzonder klantonvriendelijk.

Eerst wordt de klant 'gedwongen' om het contract op naam van de ouder te zetten ondanks dat de betreffende ouder dat eigenlijk niet wil. Juridische redenen liggen hieraan ten grondslag. Dat begrijp ik ook wel. Het zou Simyo dan ook sieren dat indien het kind van de ouder de leeftijd van 18 jaar heeft bereikt het abonnement kostenloos over te zetten, natuurlijk moet het kind hiermee wel instemmen.

Waarom de constructie via een omweg vele malen goekoper is (prepaid € 5,00, incl € 7,50 bel tegoed!) begrijp ik ook niet.
Hoi Otto.S, welkom op ons forum :)



Je stelt een heel begrijpelijk punt aan de orde.



De reden dat we contractovernames aan zijn gaan bieden is omdat er vraag naar was. Je kúnt ook best wel van een Sim Only naar een Prepaid en vervolgens weer terug naar Sim Only.

Nadeel hier van is alleen dat het erg omslachtig is. Er komen veel handelingen aan te pas; een nieuwe bestelling, nummerbehoud, weer overstappen. En daarbij is dit niet mogelijk als je een lopend jaarabonnement hebt. Je zal begrijpen waarom.

Omdat er een collega wel aardig wat werk verricht om een contractovername te realiseren is de reden dat er €14,99 wordt gerekend. Het staat ook gelijk aan de aansluitkosten voor een nieuwe bestelling.



Meer informatie over contractovernames vind je in dit topic.



Heb ik zo iets meer duidelijkheid weten te scheppen?
Ernst, bedankt voor je reactie. Een jaar geleden informeerde ik of het het contract op naam van mijn dochter gezet kon woden dat was toen niet mogelijk. Dat kon alleen maar via een prepaid contructie. Dat het nu op een eenvoudige manier mogelijk is bewijst dat Simyo naar de klant luistert.



Otto
Hoi Otto.S,



We luisteren erg graag naar de klant bij Simyo en we proberen daardoor de dienstverlening telkens te verbeteren 🙂. Ik ben heel blij dat je dit terugziet.



Groetjes, Tiury

Reageer