Skip to main content
Ik heb in maart per abuis 560 min ipv de limiet van 200 min gebeld. Het was me al opgevallen dat ik over de limiet was omdat de Simyo app al op 0 resterende belminuten stond. Maar die overschrijding zal toch wel meevallen, anders waarschuwt Simyo mij toch wel? Nee meldde de 1200-medewerker dat doet Simyo alleen bij sterke overschrijdingen van internet, niet bij bellen. Wel kunt u het zien op Mijn Simyo op het net. Maar waarom krijg ik geen melding op mijn mobiel? Dat wist die guy ook niet.

Ik heb mijn afscheid van simyo al aangekondigd. Ze behoren ook al tot de providers met die ridicule buitenlandtarieven. Dat doen er meer, dat weet ik, maar Simyo bezorgt me de rekening.

Vaarwel Simyo, na het einde van het abonnement.

Weet iemand een fatsoenlijke provider? Mag wat meer kosten.
Elke provider heeft zo z'n voor en nadelen.



Nu zegt u zelf dat u wist dat de bundel op was maar bleef toch doorbellen. Zelfs terwijl u geen bericht kreeg van Simyo. De klant, wat ik ook ben, is zelf ook verantwoordelijk voor haar of zijn verbruik. Dus als ik dit zou meemaken is dat mijn eigen schuld.



Om providers te vergelijken kunt u terecht op onderstaande link.



http://www.bestemobieleproviders.nl/
Raytje hallo,

Het idee dat de klant verantwoordelijk is voor zijn gedrag, is een statement van de provider, zeker in telecomland. Je kunt je ook afvragen waarom de provider niet de moeite neemt om ondoorzichtigheid te verhelpen. Dat levert geld hem op, dus traineert hij dat. Dat is een even makkelijke uitspraak als jouw uitspraak over verantwoordelijkheid van de klant. Om de een of andere reden vermoed ik toch dat Simyo heus wel weet waar de grens ligt van de verantwoordelijke klant en de geldzuchtige telecomprovider.

Kun je toch even aangeven WAAR je werkt?
Dus als ik als klant veel bel en daarmee ook buiten de bundel kom is dat de verantwoording van de betreffende provider?



Ik werk niet voor een provider. Medewerkers van Simyo worden hier o.a. aangeduid met de term "moderator"
Hallo Paolokort,



Toch maar even voor de duidelijkheid, dit is een klantenforum.

Wanneer je hier iets vraagt heb je kans dat je eerst een reactie krijgt van een klant. De moderator komt vaak later is mijn ondervinding.

Verder is het zo dat je de volgende vergelijking kunt maken.

Je bent automobilist, wordt je staande gehouden vanwege de gereden snelheid.

Dan kun je stellen, jij bent als bestuurder verantwoordelijk voor het indrukken van het gaspedaal. Alhoewel je kilometerteller duidelijk aangeeft je snelheid ligt te hoog blijf je het gaspedaal te ver ingedrukt houden.

"Het hoorntje is de het gaspedaal".

Zo ben jij ver boven je door de app aangegeven bundel gegaan.

Weet je zelf wel waar jouw verantwoordelijkheid ligt i.p.v. de schuld bij een ander (lees provider) te leggen?
Wat een welwillendheid naar Simyo, wat een een begrip! Natuurlijk weet ik dat dat ik onzorgvuldig ben geweest. Ik had beter op mijn eigen gedrag moeten letten. Dat zal ik ook doen. De volgende keer. En niet bij Simyo. Elke provider heeft de techniek om de klant bijzonder scherp te waarschuwen. Als hij dat niet doet is het ondertussen tijd aan te nemen dat hij de moeite niet neemt. Of jullie die provider nog steeds in bescherming willen nemen vind ik verbijsterend. Maar het is jullie keus, waarom mag joost weten.

Ook aan jou Friesian wil ik vragen waar je werkt, dat je de twijfelachtigheid van mobiele telefoonproviders niet deelt. Niet bij Simyo, dat hoeft niet hoor, er zijn meer sectoren waar het vertrouwen van de klant wordt misbruikt voor eigen voordeel.


Ook aan jou Friesian wil ik vragen waar je werkt, dat je de twijfelachtigheid van mobiele telefoonproviders niet deelt.


Dit valt onder de categorie....Vraag het aan mona :P:D

Ik hoef geen verantwoording aan jou af te leggen waar en bij/voor wie ik werk, net zo min als jij.

En ik ben niet verplicht jouw mening te delen, voor jou geldt dan ook dat jij ook recht op je eigen mening hebt net als ik.
Beste Paolokort,



Als eerste sta ik achter de antwoorden van mijn forum genoten Raytje en Friesian.



Toch wil ik daar nog wat aan toevoegen, aangezien ik in het bij Vodafone heb gewerkt, en ik vrijwel wekelijks met zulke uitspraken van klanten te maken kreeg.

In het algemeen is elke klant, bij welke mobiele provider je ook zit, verantwoordelijk voor het gebruik en verbruik van zijn mobiele telefoon (of smartphone).

Dus ga je over je bel/sms-bundel of internet bundel heen, dan weet je dat je extra kosten gaat maken, omdat je dan de buiten de bundel tarieven gaat betalen, tenzij je een bellen onbeperkt of sms onbeperkt afneemt.

Bij sommige providers gaat na overschrijden van je internet bundel, de downloadsnelheid flink naar beneden.

Maar in alle andere gevallen, betaal je dus per minuut, per sms en per MB buiten je bundel.



De provider is daarin tegen weer verantwoordelijk om jouw op te hoogte te houden van je huidig verbruik, zodat je altijd zelf kunt controleren of je bijna door de bundels heen bent.

Vrijwel alle mobiele providers (waaronder Simyo ook) hebben daar een speciale app voor, waar je 24 uur per dag en 7 dagen in de week kunt achterhalen wat de actuele stand is.

Ook kun je dat bij alle mobiele providers (bij Simyo heet dat "mijn Simyo") online de actuele stand van je bundels inzien, en zo zelf bijhouden hoeveel je nog kunt bellen, sms'en of internetten voordat je door je bundel heen bent.

Als extra service, sturen sommige providers ook een sms bericht als je door de bundel heen bent.



Jij hebt gebruik gemaakt van de Simyo app, en hebt dus zelf kunnen zien dat je door je bel/sms-bundel heen was!

Vanaf dat moment is het jouw verantwoordelijkheid, dat je het bellen en sms'en zo beperkt mogelijk houdt, aangezien het tarief voor bellen en sms'en buiten je bundel € 0,31 per minuut/sms kost.

Daarnaast ben je er automatisch vanuit gegaan, dat Simyo je wel zal gaan waarschuwen als je boven een bepaald limiet zal uitkomen, wat dus blijkbaar niet het geval is bij bellen.

Dit is een fout die veel mensen maken, "ervan uit gaan dat de provider je wel zou waarschuwen", terwijl dat niet in elk geval van toepassing is.

Je wist dat je door je bel/sms-bundel heen was, dus bent vanaf dat moment zelf verantwoordelijk omtrent het gebruik van je mobiele telefoon te beperken, zodat je verbruikskosten niet te hoog gaan oplopen.

Dit is niet de taak van Simyo (of welke provider dan ook).



En dat een mobiele provider, de klant gaat gebruiken om daar extra aan te verdienen is ook een fabel.

Een mobiele provider (dus Simyo ook) heeft liever tevreden klanten, en zal nooit bewust geld willen verdienen door de klant niet op te tijd te waarschuwen.

Vandaar dat vrijwel elke provider een app heeft, waar je altijd het actuele verbruik in kunt terug vinden of via de website van de provider waar je een eigen account hebt.



Je bent uiteraard vrij om over te stappen naar een andere mobiele provider, maar realiseer je dan wel dat je ook daar verantwoordelijk blijft voor je verbruik (nadat je bundels op zijn), zeker ook als je weet dat je over je bundel heen bent gegaan.
Omdat het nu om Simyo gaat kan ik zeggen dat Simyo wettelijk gezien genoeg doet. Zo is er de App, waar u zag dat deze op 0 stond maar toch door bleef bellen, en de persoonlijke pagina "Mijn Simyo" genaamd. Ik neem Simyo niet in bescherming zoals u schreef, ik verbaas me alleen over het feit dat u weet dat u door uw bundel heen bent, toch stug blijft doorbellen, en dan als de rekening komt Simyo de schuld geeft. Dat is waar het mij om ging, want dat vind ik raar.



En dan tenslotte op het klantforum vragen, want dat is volgens mij de vraag, naar een fatsoenlijke provider.



PS. waarom denk u dat wij bij Simyo, of een soortgelijk bedrijf, werken. Omdat we kritisch zijn?
Hoi Paolokort, welkom op het Simyo forum.



Je hebt al kennis gemaakt met een aantal actieve forumleden zie ik. Dit zijn, zoals ze zelf al aangeven, klanten. Ik ben een moderator en werk bij Simyo.

Ik vind het vervelend dat je bent geschrokken van je hoge factuur. Het blijft alleen zo dat je -zoals eerder al gemeld- zelf verantwoordelijk bent voor hetgeen je verbruikt.



Raytje zegt het al; we hebben Mijn Simyo en de Mijn Simyo app. Op Mijn Simyo kun je exact zien wat je eventuele extra kosten zijn in de lopende maand.

Je had dus niet verrast hoeven worden door het bedrag.



De kosten voor bellen is verbonden aan de tijd die je belt. Dit is niet anders op te vatten dan dat een gesprek van bijvoorbeeld 10 minuten, 10 minuten duurt.

Voor databundels werkt dit anders. Je kunt in data verbruiken zonder dat je dat in de gaten hebt. En dit kan helaas soms ook veel data zijn in een korte tijd. Daarom is er bepaald dat er bij databundels wel een waarschuwing wordt gegeven.



Heb ik het zo duidelijk uitgelegd?



Raytje, Friesian en MichD, dank voor jullie reacties.

Reageer