Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom krijg ik geen melding dat mijn bundels goedkoper kunnen?

  • 26 april 2020
  • 31 reacties
  • 668 Bekeken

Ik heb al langere tijd, naar tevredenheid, een bel/sms bundel en een internetbundel bij simyo. Toevallig keek ik vandaag even in de app en nu zag ik dat ik met één druk op de knop mijn bel/sms bundel met €4 per maand kan verlagen, terwijl ik nog steeds een onbeperkte bundel heb. Kortom, nu voelt het alsof ik al geruime tijd te veel heb betaald voor hetzelfde product! Hoe kan het dat dit €4 goedkoper kan voor exact hetzelfde en waarom wist ik dit niet?

icon

Beste antwoord door Daisy 27 april 2020, 12:13

Hoi Sanne,

 

Wat Friesian zegt klopt inderdaad. Wij maken bekend dat er nieuwe bundels zijn en het dan aan jou om deze eventueel te wijzigen of niet. Ook heeft Friesian gelijk dat wij als Simyo zijnde niet zomaar een wijziging mogen aanbrengen in jouw aansluiting.

 

Thanks Friesian!

 

Groetjes,

Daisy

Bekijk originele reactie

31 reacties

Beste Sanne.

De provider, Simyo, maakt via een aantal kanalen bekend welke veranderingen er plaatsvinden. Het is jouw verantwoordelijkheid om dit in de gaten te houden en naar wens aan te passen. De provider mag niet zomaar je bundels, tarieven voor jou wijzigen.

Heb een fijne zondag ondanks de huidige corona situatie.

Reputatie 1
Badge +1

De provider mag niet zomaar je bundels, tarieven voor jou wijzigen.

Waarom zou het niet toegestaan zijn om zomaar de tarieven te verlagen?

Beste Netvista, denk je dat een provider zomaar in haar, jouw of mijn Simyo omgeving een wijziging mag aanbrengen?

Reputatie 1
Badge +1

Simyo kan toch de tarieven voor bepaalde bundels verlagen, daar is geen mijn Simyo omgeving voor nodig.

 

Simyo kan toch de tarieven voor bepaalde bundels verlagen, daar is geen mijn Simyo omgeving voor nodig.

 

Het verlagen van een bundeltarief levert in Simyo’s optiek een nieuw product op en klanten moeten daar bewust voor kiezen. Simyo zal klanten nooit dwingen een andere bundel te nemen. Bestaande bundels met een bijbehorend tarief veranderen nooit, en klanten die niets doen blijven deze bundels tot in lengte van dagen gebruiken. Dit kan in het voordeel van de klant werken, zo heb ik jarenlang kunnen profiteren van een goedkope belbundel lang nadat dit product uit het assortiment van Simyo was verdwenen. Maar in het geval van @Sanne Roos is het andersom, en werkt het aanhouden van een oude bundel in je nadeel. Het loont dus om af en toe even op de website of de app te kijken of je voordeliger uit bent met een andere bundel.

Reputatie 1
Badge +1

Dat begrijp ik allemaal wel, ik reageerde alleen op de opmerking dat Simyo de tarieven voor klanten niet zou mogen verlagen. 

Dat begrijp ik allemaal wel, ik reageerde alleen op de opmerking dat Simyo de tarieven voor klanten niet zou mogen verlagen. 

Goedemorgen.

Dat heb ik zo niet gezegd. Btw leuk om te zien dat je behalve bij Simpel ook hier actief kritisch bent! 

Reputatie 1
Badge +1

De provider mag niet zomaar je bundels, tarieven voor jou wijzigen.

Waarom zou het niet toegestaan zijn om zomaar de tarieven te verlagen?


Hier hebben we het over toch?

De provider mag niet zomaar je bundels, tarieven voor jou wijzigen.

Waarom zou het niet toegestaan zijn om zomaar de tarieven te verlagen?


Hier hebben we het over toch?

 

We hebben het erover dat Simyo niet haar bundels, tarieven voor haar op haar mijn Simyo (app) mag veranderen. Zij mag een wijziging aanbrengen in haar keuze.

Het gaat over de vraag van @Sanne Roos 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi Sanne,

 

Wat Friesian zegt klopt inderdaad. Wij maken bekend dat er nieuwe bundels zijn en het dan aan jou om deze eventueel te wijzigen of niet. Ook heeft Friesian gelijk dat wij als Simyo zijnde niet zomaar een wijziging mogen aanbrengen in jouw aansluiting.

 

Thanks Friesian!

 

Groetjes,

Daisy

Ik kom er nu ook achter dat ik dezelfde bundel goedkoper kan krijgen. Ik vind het niet aardig dat ik hier niet op gewezen ben. Een mailtje of appje is zo geschreven. Moet ik zelf actief de website of forum afstruinen of er ergens een aankondiging staat? Het feit dat Simyo de bundels niet zelfstandig mag aanpassen komt ze in dit soort gevallen erg goed uit. Toch jammer. Verder zeer tevreden, app is top, nooit problemen, goede prijs, maar nu kijk ik toch iets anders tegen Simyo aan.

Reputatie 7
Badge +9

Verder zeer tevreden, app is top, nooit problemen, goede prijs, maar nu kijk ik toch iets anders tegen Simyo aan.

Neem bij die gedachte ook mee dat Simyo je ook de oude prijs laat houden wanneer bundels duurder worden! Dat is de keerzijde.

 

Het gaat mij erom dat ze zonder moeite de klanten om wie t gaat een seintje kunnen geven maar het niet doen.

Reputatie 7

@JaapB Ik begrijp wat je bedoelt, maar krijg jij bijvoorbeeld van je verzekerings- of energiemaatschappij een berichtje, dat je eens naar je pakket zou moeten kijken, omdat het misschien goedkoper kan? Ik niet. Periodiek moet je diensten die je afneemt tegen het licht houden. Zo ook met telefonie ;)

Als het duurder wordt, bv premie gaat omhoog,krijg ik wel een berichtje. Moet dus ook kunnen als het goedkoper wordt. Het feit dat andere bedrijven ook geen bericht sturen zegt meer over die bedrijven dan dat het een excuus is voor Simyo. 

Reputatie 7

@JaapB Het feit dat het bij andere bedrijven ook zo gaat, laat zien dat dit nu eenmaal zo werkt!

Reputatie 7
Badge +9

Als het duurder wordt, bv premie gaat omhoog,krijg ik wel een berichtje. Moet dus ook kunnen als het goedkoper wordt. Het feit dat andere bedrijven ook geen bericht sturen zegt meer over die bedrijven dan dat het een excuus is voor Simyo. 

Ik snap dat jij dat als klant graag wil. Maar Simyo zelf heeft er natuurlijk net als al die andere bedrijven geen baat bij.

“Hallo klant, je kunt nu overgaan naar een goedkoper pakket, waarop wij minder winst maken!”

Dat doen echt maar heel weinig bedrijven, die winst willen maken! Ik snap jouw punt. Noem maar eens bedrijven die dat doen voor je! Ik ben bij geen enkel bedrijf klant, die dit doen op dit moment!

Als Simyo hele concurrerende bundels heeft, dan hangen ze alle bus-/tramhokjes vol, adverteren ze volop op het internet en heb je soms ook TV reclames. Dat is doorgaans een goede tijd om eens te kijken wat ze in de aanbieding hebben.

Klopt. Ik denk ook niet dat de directeur van Simyo naar aanleiding van mijn bericht hier opeens met een bos bloemen aan mijn deur staat en de werkwijze aanpast, maar netjes is het niet. Kennelijk ook zo ingeburgerd dat het door velen als normaal wordt gezien, maar dat is het zeer zeker niet. Het is een opportunistische manier van geld verdienen.

@Groentjuh 

goed laatste punt. Jammer dat het zo moet maar dan moet het maar zo

Reputatie 7

@JaapB Net als wat @Groentjuh en ik ook aangeven, er zijn geen bedrijven die je als klant informeren dat het goedkoper kan! En net wat Groentjuh aangeeft, zodra Simyo een actie heeft laten ze dit wel breeduit meten via Facebook, bushokjes en radioreclames. Dit doen de ‘andere bedrijven’ zelfs niet ;)

Jullie zijn volgens mij niet helemaal onafhankelijk 😁 geeft niets hoor.

Reputatie 7
Badge +9

Jullie zijn volgens mij niet helemaal onafhankelijk 😁 geeft niets hoor.

Wij komen altijd op dit forum, dus lopen niet tegen jouw probleem aan. De dag dat de nieuwe bundels er zijn, zien wij de aankondiging op het forum langs komen.

Wij zijn echter gewoon klanten. Wij zeggen regelmatig dat klanten eens rond moeten kijken en er zijn zeker zaken, waar de moderatoren graag zouden zien dat wij er wat minder negatief over zijn/we nogal frequent aangeven dat het beter moet in onze ogen. (Data buiten de bundel bijvoorbeeld)

Wij zijn zeker wel een soort van Simyo fans, dus wij belichten ook wel eens de Simyo kant, maar wij zijn zeker ook geen medewerkers.

Beste @JaapB 

Niet verder vertellen hoor, maar soms lopen  er op het forum rare snuiters rond. Eentje daarvan noemt zich een paerdjuh. En zelfs die schijnt klant te zijn. Een lastige klant naar het schijnt maar dat zijn maar geruchten.🙂

😉 moderne marketing noemen we dat.

Yep en als klant doen we ook zelf-onderzoek. Iets dat elke gebruiker dient te doen net als met alles in het leven.

Reageer