Skip to main content
mijn dochter heeft deze maand 40 sms buiten de bundel verstuurd, krijg je geen berichtje als je bundel bijna op is? ik krijg dat nl wel als mij mb bijna op is.. even 12 euro bij betalen bij een bundel van 4 euro... beetje jammer
Hoi kimr,



Waarschuwingen worden alleen verzonden bij het gebruik van internet.



Bij telefoon/SMS niet, mede omdat je dat veel eenvoudiger zelf kunt bewaken.



Ik snap best dat het pijnlijk voor je dochter is om deze extra kosten te moeten betalen. Via Mijn Simyo en de app kan ze echter heel eenvoudig haar verbruik volgen.



Tip: Via Wi-Fi kan je via diverse apps ook berichten, gratis, naar elkaar verzenden.
Je kan via Wifi inderdaad gratis zenden via bv Whatsapp, maar dan moet de andere partij wel internet hebben of op dat moment op Wifi zitten,

SMS heeft daar geen last van.
De andere partij moet wel de app hebben natuurlijk, maar hoeft niet op dat moment ook online te zijn. Het bericht kan ook later gelezen worden. Het is geen volwaardige vervanger voor SMS maar als je niet verder buiten de bundel wilt gaan is het een alternatief.
Hoi kimr,



Welkom op 't Simyo Forum!



Enorm vervelend dat je buiten de bundel belt! Ik snap dat het vervelend is.



Wij versturen geen notificatie bij het opraken van de belbundel. Dit doen we enkel bij het opraken van de internetbundel. Dit de internetbundel vaak onbewust op kan raken, omdat applicaties MB's kunnen verbruiken zonder dat de gebruiker ervan op de hoogte is. Bij het bellen gaan we ervan uit dat er bewust wordt gebeld en dat men ook bewust is van het aantal minuten dat er gebeld wordt. Dit kan tevens te zien zijn op Mijn Simyo, waardoor je niet over de belbundel heen hoeft te komen.



De alternatieven die door wimj12 en Franswon zijn aangeboden zijn natuurlijk enorm handig! Wellicht is het verhogen van de bundel een optie?



Groetjes,

Ilias

Reageer