Skip to main content
Geachte Simyo,



Zojuist heb ik contact gehad met jullie om mijn abbonement op te zeggen wegens wijziging van de contractvoorwaarden.

Wettelijk heb ik recht op beëindiging binnen 1 maand als de voorwaarden eenzijdig worden gewijzigd.



Dit is precies van simyo heeft gedaan.

Uw medewerker gaf mij te kennen dat opzeggen binnen de contract termijn niet mogelijk is omdat er niets veranderd.



Er veranderd wel degelijk iets voor de mensen die vooral alleen bellen. Het aanpassen van de bundel kan nu alleen nog tegen hogere kosten. Dit zie ik als een verandering in de voorwaarden!

Van een inflatie correctie kan geen sprake zijn omdat er ook prijzen data lager zijn geworden. Tevens heeft simyo dit ook niet als zodanig vermeld in de aankondigingsmail.



Graag wil ik van u een oplossing,



Met vriendelijke groet,
Het contract dat klanten met Simyo hebben betreft het bel/sms abonnement. Zolang de klant zijn belabonnement niet verandert, verandert het contract ook niet. Een internetbundel is optioneel, het is een zgn. Aanvullende Dienst en is geen onderdeel van het contract. Wanneer de kosten van een Aanvullende Dienst door Simyo gewijzigd worden, heeft dat geen invloed op je contract. Om die reden geeft een tariefswijziging van een Aanvullende Dienst geen recht op voortijdige kosteloze beëindiging van het contract (behalve wanneer het bel/sms abonnement maandelijks opzegbaar is, want dan kun je opstappen om welke reden dan ook).
De voorwaarden van het gebruik van mijn simyo account zijn nu wel degelijk veranderd. Het terugplaatsen van mijn zoon's bundel is voor mij nu niet meer mogelijk conform oude regeling.

Het maandelijks kunnen aanpassen van de bundel wordt door Simyo als een sterk argument aangevoerd in alle commerciële uitingen. Bestaande klanten die hier ook daadwerkelijk gebruik van maken kunnen nu slikken of stikken.



Kortom is het gebruik van simyo nadeliger geworden voor ons. De stugge en misleidende politiek van Simyo staat mij daarom ook erg tegen. Erg jammer.
Voor mij is het te allen tijde kunnen veranderen van de internetbundel (inclusief tijdelijk uitzetten) verreweg de belangrijkste reden om bij Simyo te blijven. Ik woon in het buitenland, en daar heeft een internetbundel van Simyo helemaal geen zin want die geldt alleen binnen Nederland. Dus zet ik die bundel aan alleen voor de tijd dat ik in Nederland ben. Maar ook voor "gewone" binnenlandse klanten is het ongetwijfeld gunstig om de mogelijkheid te hebben je internetbundel te kunnen aanpassen. Het risico dat een internetbundel op een gegeven moment duurder wordt is iets wat ik graag op de koop toe neem. Ik zie dit niet als "slikken of stikken"!
Maar dit gaat dan ook over mijn situatie en niet over die van jou!
Klopt, maar door naar de situatie van anderen te kijken begrijp je soms waarom de dingen zijn zoals ze zijn!
Hoi Dam,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat jammer dat er onduidelijkheid is over de voorwaarden van jouw abonnement.



In dit geval sluit ik me aan bij het antwoord van Scotsman. De voorwaarden van jouw huidige abonnement wijzigen niet. De bundels die jij hebt gekozen blijven zoals ze zijn zo lang jij niets wijzigt. Dit zijn immers de bundels waarop jij het contract hebt afgesloten. Hier horen dan ook direct de voorwaarden bij.



Als jij er voor kiest om jouw bundels aan te passen, kies jij voor de voorwaarden en dus ook de tarieven die bij deze wijziging horen. Dat de tarieven van deze bundels nu anders zijn, heeft geen betrekking op de voorwaarden van jouw huidige bundels. Deze voorwaarden blijven hetzelfde. Om deze reden is het ook niet mogelijk om eerder dan jouw einddatum op te zeggen.



Het spijt me dat ik je geen ander antwoord kan geven. Als je nog vragen hebt, laat je het dan weten?



@Scotsman, bedankt voor je uitleg en het meedenken!



Groetjes,

Angela

Reageer