.

Beantwoord

Waarom kan ik geen tegoed meenemen?

  • 4 April 2017
  • 5 reacties
  • 115 Bekeken

Het is niet eerlijk dat betaalde tegoeden niet meegenomen kunnen worden naar de volgende maand.
icon

Beste antwoord door Jihane 4 April 2017, 12:55

Bekijk originele reactie

5 reacties

Onlangs heb ik voor € 5,- extra MB gekocht omdat ik eerder door mijn bundel heen was dan verwacht. Uiteindelijk heb ik er minder van verbruikt dan gedacht. Ik heb hier voor betaald, en het is dus van mij. Waarom mag ik zelfs bijgekocht tegoed niet meenemen naar een volgende maand. Het is alsof een AH medewerker aan het einde van de maand je kasten komt leeghalen van spullen die je die maand heb gekocht maar niet heb gebruikt. Oneerlijk en niet acceptabel!
Aan de ene kant begrijp ik wel de achtergrond van je gedachte, maar........
Alles wordt duidelijk gecommuniceerd vanuit Simyo op de site. Je bent akkoord gegaan met de voorwaarden.
De standaard bundels zijn een maand geldig de MB die bijgekocht worden zijn een redmiddel, geldig vanaf aanschaf tot einde maand. Er gebeurt niets oneerlijk,.....

Maar zeg eens eerlijk, heb jij wel een controle gedaan wat er alles toch overduidelijk op de site staat?
Luister, dat jullie het allemaal keurig hebben afgedekt met kleine lettertjes geloof ik best, dat doet echter niets af van het feit dat het gewoon gelegitimeerde diefstal is. Andere providers laten je wél tegoeden 1 of meerdere maanden meenemen. Zelfs bijgekochte MB's worden gewoon gevorderd aan het begin van een nieuwe maand. En om even antwoord te geven op je vraag: ja, maar wat is je punt?
Uhhhhhhh, dat je bij Simyo bent misschien? Dat ik geen jullie ben. Haal eens diep adem en lees je reactie nog eens. 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Vanar,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik kan me goed voorstellen dat je het liefst je MB's zou willen meenemen. Het is helemaal niet gek dat je dingen of reglementen ziet, waarvan je liever hebt dat ze anders gaan. Dat vind ik eigenlijk wel leuk om te zien - zo'n kritische geest 🙂 Dat wilde ik eerst even voorop stellen.

Het meenemen van MB's (of minuten) is niet een dienst die we aanbieden. Eigenlijk is bij andere providers ook geen trend. Het is meer de uitzondering dan de regel. Dat is verder niet heel relevant, want het maakt niet zoveel uit wat de buren doen. We hebben dingen waar we heel goed in zijn, en daar focussen we op: een stabiel netwerk, fijne prijzen, genoeg keuze, een uitstekende service. Natuurlijk is het de moeite waard om na te denken over uitbreiding van dit lijstje, en daar ben ik het helemaal mee eens, maar ik weet dat dit punt al op een agenda heeft gestaan als punt om over te praten. Op korte termijn gaat dit dus ook niet gebeuren, sorry! Ik wil daar wel zo transparant mogelijk over zijn, want het heeft geen zin als ik jou ga beloven dat het op korte termijn eraan zit te komen. Ik wil je niet afwimpelen, maar wel graag informeren.

Wat de 500 MB's betreft: de MB's zijn altijd maar geldig tijdens die ene maand waarin je ze koopt. Dit kun je, om terug te komen op je boodschappenmetafoor, vergelijken met een pak melk. Als je vooraf al weet dat de melk niet meer goed is over een week, dan weet je ook dat je je melk op kunt drinken vóórdat het niet meer goed is. Als je ervoor kiest om dat niet om te drinken, dan is dat ook prima. Maar je krijgt geen nieuwe melk.

Dat gezegd hebbende: een boodschappenmetafoor gaat helemaal niet op in zo'n situatie, want we bieden geen spullen aan. We bieden diensten aan. De kaders daarvan zijn meer dan duidelijk, denk ik zo 🙂

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

@ Friesian, dankjewel voor je hulp!

Groetjes,
Jihane

Reageer