.

Beantwoord

Waarom is mijn aanbod alleen geldig bij jaarcontracten?

  • 7 October 2016
  • 12 reacties
  • 243 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2
Beste forum leden,

Ik heb vanaf het begin een maandcontract. Nu ben ik bijna een jaar een tevreden Simyo gebruiker en lees op jullie site dat ik daarom gebruik mag maken van een aanbod. Ik kan de zelfde bundel goedkoper behouden en krijg gratis, in mijn geval, 500MB erbij. Echter, mijn contract wordt omgezet naar een jaarcontract.

Waarom is dat? Ik zou graag op jullie bod in willen gaan, maar dan wel met behoud van mijn maandelijks contract. Is dit niet mogelijk?

Met vriendelijke groet,
Alex
icon

Beste antwoord door Caspar 10 October 2016, 15:54

Bekijk originele reactie

12 reacties

Beste Alexnero,

Waarom dat is? Dat is omdat het aanbod geldig is bij een jaarovereenkomst. Bij een maandelijkse overeenkomst gelden andere tarieven.
Reputatie 1
Badge +2
Hallo Raytje,
bedankt voor je antwoord. Ik begrijp natuurlijk wel dat er bij een maandelijks abonnement andere tarieven gelden. Alleen, het wordt voor mij steeds meer aanlokkelijk om ook bij de concurrenten te kijken. ik houd opzich niet van veranderingen en helemaal niet wanneer ik iets heb waar ik tevreden over ben. Ik voel me echter wel steeds meer dief van mijn eigen portemonnee. Kijkend naar bijv. Youfone: 250 min./sms, 1500MB data, maandelijks opzegbaar, 4G en ook nog KPN netwerk.
Natuurlijk, het is en blijft een keuze, wel een moeilijke keuze vind ik....
Beste forum leden,

Ik heb vanaf het begin een maandcontract. Nu ben ik bijna een jaar een tevreden Simyo gebruiker en lees op jullie site dat ik daarom gebruik mag maken van een aanbod. Ik kan de zelfde bundel goedkoper behouden en krijg gratis, in mijn geval, 500MB erbij. Echter, mijn contract wordt omgezet naar een jaarcontract.

Waarom is dat? Ik zou graag op jullie bod in willen gaan, maar dan wel met behoud van mijn maandelijks contract. Is dit niet mogelijk?

Met vriendelijke groet,
Alex

Hoi alexnero.

De forumleden doen je geen aanbod. Het is dus ook niet mogelijk om die reden. Je bent klant van Simyo en maakt een overweging wat jou het beste past. De vraag kan dus ook niet door Simyo worden beantwoord want het is jouw keuze, jouw portemonnee. Bij alles wat je doet, is bij mij ook zo, moet je er zelf een goed gevoel bij hebben. Dat is de enige vraag die je jezelf moet stellen. Welke keuze geeft mij het goede, zoniet het beste gevoel. En dan is het heel eenvoudig.... 1 persoon beslist, het mag duidelijk zijn wie.

Simpel gesteld...anderen kunnen niet voor jou of mij beslissen.
Jij kunt niet de keuze voor mij maken, noch ik voor jou

Maandelijks opzegbaar is meer vrijheid daar hangt het mee samen, trouw klant zijn kan beloont worden.
Reputatie 1
Badge +2
Hallo Friesian,

Eerlijk gezegd was de reden waarom ik dit topic opende niet omdat ik een nieuwe bod hier op het forum wilde "afdwingen". Misschien was het meer om mijn gedachten te delen. Het liefst zou ik willen dat Simyo wat meer gaat concurreren als het om prijzen aankomt.
Maar je hebt natuurlijk gelijk: ik ben degene die in dit geval een beslissing moet nemen.
Bedankt voor je antwoord
Badge +1
@alexnero, je hebt helemaal gelijk, Simyo is vreselijk duur, dat is de reden dat ik voor een van de abonnementen hier in huis eind augustus ben overgestapt naar Youfone, zelfde netwerk, maar hele andere prijzen.
Ik moet zeggen, nog geen moment spijt van gehad.
Badge +2
Dat virtuele providers hetzelfde netwerk gebruiken wil niet automatisch zeggen dat de kwaliteit van de dekking ook gelijk is, dat verschilt echt. Alle waar naar zijn geld.
Badge +1
@PCfreak, in dit geval heb ik het verschil (nog) niet kunnen ontdekken, youfone is ook gewoon prima. Dat komt ook wel naar voren uit de consumentenbond test.

En ik ben het er ook wel mee eens dat Simyo wel geprikkeld mag blijven om eens kritisch naar de prijzen te kijken.
Reputatie 1
Badge +2
Ik denk bovendien dat wanneer een virtuele provider een bepaald netwerk gebruikt, zal hij ook dezelfde frequentiebanden gebruiken. Ik kan mij niet voorstellen dat KPN Youfone een andere (lees: minder) goede band laat gebruiken. Dat zou oneerlijke concurrentie zijn.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi alexnero,

Om gebruik te maken van dit aanbod, zul je inderdaad moeten verlengen met een jaar. Er is wel een uitzondering op: als je al een keer verlengt hebt in het verleden, kan je gewoon je bundels wijzigen en hoef je niet te verlengen met een jaar.

Ik snap heel goed dat je rondkijkt bij andere providers wanneer je gebruik kan maken van ons aanbod. Het is inderdaad een aanbod om te verlengen met een jaar, maar na deze periode kan je weer maandelijks opzeggen terwijl je gebruik kan blijven maken van de goedkope tarieven!

Het ligt er natuurlijk aan wat jij zelf wilt. Providers verschillen niet alleen met elkaar als het gaat om tarieven. Er spelen natuurlijk ook andere zaken mee zoals service, netwerk, extra diensten, etc. Het klopt dat we niet de allergoedkoopste provider zijn. We focussen ons bijvoorbeeld op de kwaliteit van onze service en onze Simyo app. We willen het steeds gemakkelijker maken voor onze klanten.

Vind jij flexibiliteit belangrijker? Of heb je liever goedkopere tarieven? Wist je dat je nog gewoon je bundels elke maand kunt aanpassen als je gebruik maakt van de verlenging voor een jaar?

@Raytje, Karin69 en PCfreak bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Caspar
Caspar lees de vraag EN mijn reactie eens goed door.

Bedankt voor...:?:(
Hallo Friesian,

Eerlijk gezegd was de reden waarom ik dit topic opende niet omdat ik een nieuwe bod hier op het forum wilde "afdwingen". Misschien was het meer om mijn gedachten te delen. Het liefst zou ik willen dat Simyo wat meer gaat concurreren als het om prijzen aankomt.
Maar je hebt natuurlijk gelijk: ik ben degene die in dit geval een beslissing moet nemen.
Bedankt voor je antwoord
Reputatie 5
Badge +9
Hey Friesian,

Jij ook uiteraard bedankt voor het meedenken.

Groetjes,
Caspar

Reageer