.

Beantwoord

Waarom is contract verlengen voordeliger dan bundels aanpassen?

  • 19 September 2023
  • 6 reacties
  • 158 Bekeken

Badge

Ik ben al jaren tevreden klant van bij Simyo en heb volgens mij in al die jaren nog nooit mijn bundels aangepast omdat ik het wel prima vond en ben gewend om buiten de deur alleen data aan te zetten wanneer ik het nodig heb. Door die extra inflatiekosten heb ik al gezien dat ik mezelf in de vingers ga snijden als ik mijn bundels nu niet aanpas. Omdat alles duurder wordt door de inflatie ben ik nu toch eens gaan rondkijken bij de concurrenten en kom tot de conclusie dat ik bij een ander meer data en belminuten kan krijgen voor een lagere prijs.  

Maar nu zag ik ook dat de bundels bij bundels aanpassen duurder zijn dan wanneer je een nieuw simyo abonnement afsluit?! Hoe zit dat? Of zie ik dat verkeerd?! Kan ik die goedkopere bundelprijzen ook niet gewoon krijgen aangezien ik al zo lang klant ben? Of moet ik daarvoor mijn abonnement verlengen terwijl het al gewoon loopt? Is dat niet wat omslachtig?

Ik wil eigenlijk niet overstappen omdat ik tevreden ben maar door die grote verschillen qua prijs twijfel ik toch wel.

icon

Beste antwoord door Amy 20 September 2023, 12:03

Bekijk originele reactie

6 reacties

Ik ben al jaren tevreden klant van bij Simyo en heb volgens mij in al die jaren nog nooit mijn bundels aangepast omdat ik het wel prima vond en ben gewend om buiten de deur alleen data aan te zetten wanneer ik het nodig heb. Door die extra inflatiekosten heb ik al gezien dat ik mezelf in de vingers ga snijden als ik mijn bundels nu niet aanpas. Omdat alles duurder wordt door de inflatie ben ik nu toch eens gaan rondkijken bij de concurrenten en kom tot de conclusie dat ik bij een ander meer data en belminuten kan krijgen voor een lagere prijs.  

Maar nu zag ik ook dat de bundels bij bundels aanpassen duurder zijn dan wanneer je een nieuw simyo abonnement afsluit?! Hoe zit dat? Of zie ik dat verkeerd?! Kan ik die goedkopere bundelprijzen ook niet gewoon krijgen aangezien ik al zo lang klant ben? Of moet ik daarvoor mijn abonnement verlengen terwijl het al gewoon loopt? Is dat niet wat omslachtig?

Ik wil eigenlijk niet overstappen omdat ik tevreden ben maar door die grote verschillen qua prijs twijfel ik toch wel.

Hallo @Geisha als je (bijna, d.w.z. binnen 120 dagen) contractvrij bent kun je verlengen tegen de tarieven die nu gelden.

Verder kun je maandelijks je bundel naar boven of beneden bijstellen, dat is goedkoper dan losse extra bundels aanschaffen.

 

Badge

Die zijn al lang verstreken. Ik heb geloof ik al zo’n 11 jaar Simyo. Dus dan kan ik op verlengen klikken en dan  bijvoorbeeld dit kiezen?:
 

 

Hallo @Geisha je kunt het geschikte bijpassende abo kiezen. Heb je in een bepaalde maand, vakantie bijvoorbeeld, meer nodig dan kun je je bundel voor die maand bijstellen naar boven. Doe dit dan wel bijtijds, want de aanpassing gaat altijd pas in op de 1e van de volgende maand.

Stel je hebt vakantie in juli en denkt meer data nodig te hebben, stel dan vóór 1 juli je bundel bij.

Wil je in augustus weer je oude bundel terug, stel deze dan in juli bij en gaat dan weer in per 1-8.

Beejte duidelijk zo?

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Geisha,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt! 

Wat @JanD zegt klopt inderdaad. Als bestaande klant kan je in aanmerking komen voor de bundels en tarieven door de aansluiting te verlengen. Dit doe je via Mijn Simyo > Instellingen > Abonnement > Sim Only verlengen. Als je de keuze hebt bevestigd zullen de nieuwe bundels de 1e van de volgende maand ingaan. 

Mocht je nog vragen hebben dan horen we het graag 😊.

Groetjes,
Amy

Badge

Dat je bundels maandelijks aan kan passen weet ik, heb daar simpelweg nooit gebruik van gemaakt omdat mijn huidige bundel gewoon voldeed voor mijn gebruik maar door de aanbiedingen bij de concurrent en dan ook nog de extra inflatiekosten dacht ik van ik moet er toch echt eens naar kijken.

Ik heb net mijn contract verlengd en bundels aangepast en ook meteen Simyo Compleet aangezet. 

Bij een ander was ik wellicht 1 a 2 euro goedkoper uit  per maand maar ik vind dat Simyo wel prettige voordelen heeft ten opzichte van de concurrent waar ik dan meteen weer vast zit aan een 2 jarig contract wat ik liever niet heb.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Geisha,

Bedankt voor je reactie. Het is inderdaad handig om zo nu en dan te controleren of je voordeliger uit kan zijn! Fijn dat je inmiddels het abonnement hebt kunnen verlengen en je gebruik kan maken van de nieuwe bundels 😊. 

De nieuwe bundels zullen 1 oktober ingaan. 

Groetjes,
Amy

Reageer