Voor ongeveer 2 jaar heb ik een abbonnement bij Simyo. Ik heb nooit problemen gehad met de diensten, tot dat 30 mei mijn simkaart uit voorzorg werd geblokkeerd door Simyo. Ik kreeg hier een SMS over en kon vervolgens niet meer uitgaand bellen of 4G gebruiken. Ik begreep niet meteen wat er aan de hand was dus opende ik de “mijn Simyo” app. Hier stond op dat moment niet iets opmerkelijks, er stond zelfs nog dat ik ruim genoeg belminuten had en ongeveer 400MB internet. Toen ik de volgende dag weer de app opende zag ik een rekening van €625,04. ik had onbewust teveel MB 4G gebruikt en €610,04 kosten buiten m’n bundel gemaakt.
Hierdoor werd ik nogal overvallen en snapte niet waardoor ik meer dan 4000MB over mijn bundel heen ben gegaan. ik heb blijkbaar wel een SMS’je gekregen dat mijn bundel op was maar die heb ik nu eenmalig niet gezien. Ik heb eerder wel een SMS gekregen dat mijn internet bundel voor 80% op was. Ik ben hierna regelmatig in de app gaan kijken hoeveel internet ik over had, en tot en met het moment dat mijn simkaart werd geblokkeerd stond er in de app dat ik nog voldoende internet had. Eerlijk gezegd begrijp ik nogsteeds niet hoe ik 4000MB over mijn bundel heen ben gegaan (ik denk dat er iets zat te synchroniseren of gaan uploaden), maar in ieder geval was het totaal niet mijn bedoeling om zoveel internet over mijn heen te gebruiken, dat lijkt me duidelijk.
Ik vraag me af of er een optie is waardoor je bel mintuten en internet op stop kan worden gezet wanneer het op is. Ook vraag ik me af of de Simyo app altijd achterloopt, het is erg verwarrend dat ik een overzicht heb waarop staat dat ik nog internet over heb terwijl dit werkelijk niet zo is.
Ik hoor graag hoe we dit oplossen, want dit kan natuurlijk niet. Ik ben al lange tijd bij Simyo en nog nooit eerder over mijn bundel heen gegaan.