.

Beantwoord

Waarom gaat mijn bundelwijziging niet per direct in?

  • 22 September 2021
  • 2 reacties
  • 112 Bekeken

Ik hen zojuist mijn internet abonnement aangepast van 2 naar 6 GB. Bij het selecteren werd aangegeven dat het per direct zou ingaan. Nu krijg ik een bevestiging per mail waarbij wordt aangegeven dat het pas op 1 oktober ingaat.

Nu zit ik nog ruum een week zonder mb's en moet dus alsnog voor veel geld extra mb's aankopen. 

Ik vind dat niet kunnen.

Hoe gaan jullie dit oplossen ?

Gr PUCKGINGER 

icon

Beste antwoord door Groentjuh 22 September 2021, 23:08

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben een behulpzame klant en kan dus niet meekijken met uw aansluiting. Wel kan ik u informatie geven over hoe dingen bij Simyo werken:

Er zijn bestaan 2 situaties:

  • U had geen databundel in de maand waarin u de databundel aanschaft en wilt een databundel aanschaffen. In dat geval dat de wijziging direct in en wordt direct deze nieuwe databundel actief. Deze databundel wordt naar ratio berekend op de volgende factuur. Voor de halve maand, betaal u dan dus ook de helft van de prijs van de databundel
  • U had een databundel in de maand waarin u de databundel wijzigt/aanschaft en wilt een andere databundel aanschaffen. In dat geval gaat de wijziging per de eerste van de volgende maand in.

Als uw databundel te snel op raakt, dan kunt u kiezen uit 3 opties om de rest van de maand door te komen:

  1. Per MB 0,15 euro betalen (dit adviseren ik niet, want dit is de duurste optie)
  2. Extra MB bundels aanschaffen. Voor 5 euro krijg je 500MB extra. Deze bundels gaan altijd per direct in, maar MBs die reeds buiten de bundel zijn gerekend, blijven buiten de bundel staan. Overgebleven MBs vervallen aan het einde van de maand. Het beste is om deze bundels op tijd aan te schaffen, net voordat alle MBs verbruikt zijn.
  3. Internet op je mobiel uit zetten. Het is aan te raden dit via de optie in Mijn Simyo te doen.
Reputatie 6
Badge +6

Hoi PUCKGINGER,

Welkom op ons forum!

Groentjuh heeft hierboven al een hoop tekst en uitleg gegeven (thanks Groentjuh!) 😊

Je geeft aan dat je bundelwijziging per direct in zou gaan volgens ons, maar dat is niet correct. Als dat volgens jou ergens gecommuniceerd wordt, zou je dat dan kunnen aantonen met behulp van screenshots? Het is namelijk zo dat je bundelwijziging altijd pas ingaat op de eerste dag van de volgende maand. Uitzondering hierop zijn aansluitingen zonder internetbundel die voor het eerst een internetbundel activeren. Dan wordt deze internetbundel namelijk wel direct geactiveerd. 

We begrijpen dat het vervelend is om tot 1 oktober te moeten wachten voordat je grotere internetbundel actief wordt. Daarom hebben we zojuist een gratis 1000MB internetbundel voor je geactiveerd. Daarmee kun je in ieder geval de rest van deze maand overbruggen!

Heb je hier nog vragen over? Reageer dan even op dit bericht. 

Groetjes,
Bas

Reageer