.

Beantwoord

Waarom berekenen jullie extra kosten voor een gesprek van België naar België?

  • 30 August 2021
  • 3 reacties
  • 46 Bekeken

Badge

Hallo,

 

Ik hoop dat jullie kunnen verklaren waarom ik onbeperkt bel. Maar ik bel ook af en toe vanuit België. Nooit problemen gehad tot het  vorige factuur, nu moet ik plots gaan betalen om dat ik vanuit het buitenland heb gebeld, volgens hun eigen voorwaarden mag ik onbeperkt bellen van uit  zone 1  België en aanverwante, maar tocht word ik aan gerekend. Als je er naar mailt , of belt, of via klachtenkompas.nl een  antwoord vraagt, dan blijf je op je honger zitten. Ik bel niet meer met mijn 06 want als er kosten worden aangerekend die niet gerechtvaardigd zijn, dan bel ik niet meer en ik ga het ASP opzeggen en ik heb intussen een andere provider en die is wel eerlijk. Want ik heb maat 17 minuten gebeld en toch moet ik €2.54 betalen  en dit terwijl ik onbeperkt bel.

icon

Beste antwoord door Bas 31 August 2021, 11:25

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hoi! 

Welkom op ons forum 😊

We probeerden je zojuist te bellen maar je was helaas niet in de gelegenheid om ons te woord te staan. 

Erg vervelend dat je zo verrast wordt door de in rekening gebrachte kosten! Ik heb gelijk even contact opgenomen met onze netwerkspecialisten en die geven aan dat je (wellicht per ongeluk) hebt gebeld naar een nummer buiten de EU. Dat herken je aan het begin van het telefoonnummer, wat 002 (Taiwan) is. Waar had je eigenlijk naartoe willen bellen? En wat heb je precies voor toestel? Op iPhones worden buitenlandse nummers namelijk automatisch herkend en worden er ook automatisch landcodes toegevoegd. Het zou goed kunnen dat het daar mis is gegaan!

We gaan aan onze kant in ieder geval onderzoeken waarom dit gesprek in rekening wordt gebracht als zijnde een gesprek binnen België en de kosten volledig vergoeden. Het bedrag van € 2,54 storten we binnen drie weken terug op je rekening.

Overigens kregen we gisteren pas een melding van je klacht bij de Consumentenbond. Excuses dat we niet eerder gereageerd hebben, het lijkt dat daar ook iets niet helemaal goed is gegaan. 

Heb je hier verder nog vragen over? Reageer dan ook even op dit bericht. 

Groetjes,
Bas

 

Badge

Geachte,

Dit is wat ik naar je collega’s heb gestuurd. 

Dit is super vreemd, aanzien ik enkel nummers bel die in mijn adressboek van mijn gsm staan en ik ken niemand buiten Belgie en Nederland. Dat is super vreemd. Neen, ik heb geen smartphone, maar een domb phone een crosscall shark x3. Dat deze gehackt zou kunnen zijn is zeldzaam omdat deze amper opstaat.  En dan zouden jullie dit merken want ik heb geen internet en daar breken ze het meeste in, dan is dit moeten gebruiken gebeuren via jullie server. Ik gebruik deze GSM enkel enkele keren per maar maand, soms 

 

Ik hoop dat jullie dit zeer vreemde voorval gaan onderzoeken want cyber veiligheid is zeer belangrijk. 

 

Met vriendelijke groeten,

 

 

Vercauteren E.

 

Ps; ik heb juist nog eens nagekeken, ik kan niet naar buitenlandse nummers bellen vanuit mijn GSM. Bellen buitenland staat in mijn gsm geblokkeerd.  Dan is dit nog veel vreemder, en ja ik gebruik deze GSM ook voor mijn pre pay kaart. Ook staat er in mijn oproepen lijst geen nummer buiten Nederland.

Dan ligt het probleem bij uw servers.  

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi!

 

Zoals Bas al aangaf zien we op het netwerk dat er wel degelijk is gebeld naar een buitenlands nummer, dat kan inderdaad onbewust of per ongeluk zijn gebeurd maar is wel geregistreerd op het netwerk. De kosten van €2,54 krijg je terug, deze aanvraag is inmiddels goedgekeurd.

 

Groetjes,

Daisy

Reageer