.

Beantwoord

Verschil met concurrentie wordt te hoog. Wat nu?

  • 7 May 2018
  • 3 reacties
  • 139 Bekeken

Badge
Beste Simyo,

Ik heb sinds 2011 een abonnement bij jullie, maar ik zie dat de verschillen in de abonnementsprijzen met de concurrentie steeds groter worden.
Zelfs met 7 jaar vaste klant, is mijn abonnement op alle vlakke slechter dan bij de concurrentie:

Simyo:
300min/sms: 5 euro
4GB: 10 euro (zelfs een "actie" sinds vandaag, ik heb nu 2GB voor 9 euro)
1 jaar (kan geen 2 jaar kiezen, anders had ik dat wel gedaan).
Totaal: €15/maand (of €14 met 2GB)

Concurrent, bijv. Simpel:
500sms
Onbeperkt bellen
5GB
2 jaar
Totaal: 10 euro. (1 jaar 12,50)

Of te wel, niet alleen 5 euro goedkoper, maar ook nog eens een veel beter abonnement.
Zonder de actie van vandaag was het verschil zelfs nog groter.

Er wordt vaak geantwoord dat Simyo zich op "klantenservice en/of kwaliteit" richt in plaats van de laagste prijs, maar daar dacht ik ook anders over toen ik met Simyo als enige 13 uur(!) lang storing had van 31dec 23.00 tot 1 jan 12:00 smiddags.

Zijn er nog wijzigingen en/of deals in zicht om lange vaste klanten te behouden? Anders zie ik weinig reden om bij Simyo te blijven.
icon

Beste antwoord door Ashweeta 8 May 2018, 16:06

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi Doubleyoupee,

Dat is zeker een mooie actie van onze concurrent!

Wij richten inderdaad op klantenservice en kwaliteit. Super balen dat je last hebt gehad van de storing. Op dat moment waren wij machteloos. Maar wij hebben ons best gedaan om de storing zo snel mogelijk te verhelpen.

Wij hebben een afdeling die leuke deals hebben voor lange vaste klanten. Ik heb je gegevens doorgestuurd, zij zullen binnen drie werkdagen contact met je opnemen. Goed?

Groetjes,
Ashweeta
Badge
Hi Ashweeta,

Bedankt voor je reactie. Dat is prima, ben benieuwd.
Heel iets meer betalen voor klantenservice en kwaliteit hoeft niet erg te zijn, maar dan moet het abonnement verder gelijkwaardig zijn.
Nu is het verschil 5 euro (wat ik al veel vind) en dan ook nog een veel minder abonnement.

Wouter
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Doubleyoupee,

Dat is een mooie kijk op de afweging van betalen voor kwaliteit en kwantiteit. ;)

Ik ga ervan uit dat mijn collega's je een mooi voorstel gaan doen. En als je nog vragen hebt, dan horen we het graag van je!

Groetjes,
Thomas

Reageer