.

Beantwoord

Verlengen abonnement

  • 30 October 2012
  • 13 reacties
  • 819 Bekeken

Badge +1
Mijn abonnement vervalt binnenkort (22 nov). Ik heb echter van Simyo een aantal weken geleden een mail ontvangen dat ik tegen dezelfde actietarieven kan blijven bellen/sms-en. Dus 250 bel/sms voor 5,99 per maand. Klopt dat?
De internetbundel wordt niet verlengd. De bundel die ik zou willen kiezen (1000 mb voor 10 euro bij 1 jaar abo) blijft echter grijs op mijn persoonlijke pagina en kan ik niet aanvinken. Waarom is dat?
icon

Beste antwoord door Wayne 31 October 2012, 09:24

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Hey Pica1967,

Het klopt dat jij de korting op jouw bel/sms bundel houdt. Ook de door jou genoemde prijs is correct.

De reden dat je de bundel in kwestie niet aan kan vinken is het feit dat je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt. Indien je over zou willen stappen naar een internet bundel voor 1 jaar dien je daarbij ook een bel/sms bundel van 1 jaar aan te vragen.
Badge +1
Aangezien mijn abonnement bijna afloopt en ik wil gaan overstappen naar een internet bundel voor 1 jaar (1000 mb voor 10 euro), heb ik inmiddels een bel/sms bundel aangevraagd van 1 jaar (zoals je hierboven in je antwoord hebt geschreven). De internetbundel kan ik blijkbaar nog niet wijzigen (ergens op het forum heb ik gelezen dat je maar 1 bundel per maand kunt aanpassen 😞 ). Dit kan ik dus pas 1 dec doen en de nieuwe internetbundel gaat dan dus 1 januari in. Heb ik dan in de tussentijd geen internet??
Badge +2
Beste Pica1967,

Helaas kan je de internetbundel inderdaad pas per 01-12 wijzigen. Deze gaat dan inderdaad pas in januari in. Echter blijkt dat je huidige internetbundel ook een internetbundel van 1 GB voor € 9,95 is. Deze blijf je in de tussentijd gewoon behouden. Eigenlijk is het overbodig om te wijzigen aangezien je deze bundel nu ook al hebt.

Groetjes,

Arie
Badge +1
In het van Simyo ontvangen mailtje van eind augustus staat:
"De afgelopen periode heb je extra voordelig gebeld met je Simyo Sim Only abonnement met telefoonnummer ........................ Je huidige actieaanbod blijft ook het komende jaar geldig. Je blijft dus bellen tegen het voordelige actietarief!
Ook een internetbundel?
Al eerder geprofiteerd van het actieaanbod op een internetbundel? Wellicht is de actieperiode al voorbij of loopt deze binnenkort af."


ik ben er  dus vanuit gegaan dat mijn internetbundel (net als de actieperiode voor bel/sms) afliep. In mijn topic van 4 dagen geleden heb ik dat gemeld. Het werd in het antwoord van Wayne ook niet tegengesproken.
Op zijn aanraden heb ik dan ook de sms/bel bundel aangepast (minder minuten/sms voor hetzelfde bedrag). Het antwoord van Arie dat ik mijn internetbundel eigenlijk helemaal niet aan hoefde te passen, kon ik daarom niet plaatsen.
Na een hoop gepuzzel ben ik er nu achter gekomen dat mijn internetbundel een maandelijkse bundel is en dus ook niet afloopt eind deze maand.  Kunnen jullie dat bevestigen?
Als dat zo is had ik de bel/sms bundel ook niet hoeven wijzigen. Kan dat nog teruggedraaid worden (scheelt toch 50 bel/sms per maand)?
Sorry voor het ongemak.
Badge +1
Nog geen antwoord gehad!!!!
Reputatie 2
Badge +1
Hey Pica1967,

Jij hebt op jouw internetbundel nooit korting ontvangen. Indien je deze niet aanpast, blijft het tarief ongewijzigd. Het is helaas niet meer mogelijk om de reeds aangevraagde bundelwijziging terug te draaien.
Badge +1
Nou Wayne, had dat maar direct geantwoord dan had ik helemaal niets gewijzigd!!
Op jouw advies heb ik de sms/bel bundel gewijzigd wat dus achteraf helemaal niet had gehoeven.
Ik ben hier niet tevreden over!!!!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Pica1967,

Ik zie dat je vanaf 1/12 een Simyo 200 abonnement hebt en daarbij ook de oude 1GB bundel voor 9,95 behoud. Als ik me niet vergis is dit toch hetgeen wat je zou willen. Mocht dit niet zo zijn dan verneem ik graag welke internet bundel je dan zou willen.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Ik probeer het nóg een keer uit te leggen.
Naar aanleiding van jullie mail van eind augustus over verlenging van actieprijzen voor bel/sms en evt. afsluiten van een nieuwe internetbundel, dácht ik dat mijn internetbundel binnenkort verloopt (zoals ik al schreef in mijn allereerste vraag!!!). Daarom wilde ik overstappen naar een internet-jaarbundel van 1g, omdat dit hetzelfde kost als mijn huidige internetbundel.
Op de website bleef die keuze echter grijs. Volgens Wayne moest ik eerst overstappen naar een bel/sms bundel van een jaar, voordat ik een internetbundel voor een jaar kon kiezen.
Dit advies bleek dus fout en met mijn gegevens erbij had hij dat toch moeten zien, zoals Alex het later ook zag: mijn internetbundel verloopt nl níet.
Maar goed, ik ben overgestapt naar een ongunstigere bel/sms bundel (50 bel/sms minder dan mijn vorige bundel voor hetzelfde bedrag). Op mijn vraag wanneer ik dan die internetbundel kon wijzigen, kreeg ik van Alex het antwoord: volgende maand, maar dat het eigenlijk helemaal niet nodig was om die internetbundel te wijzigen, aangezien het een maandelijks opzegbare bundel is (die dus - nogmaals - niet verloopt binnenkort).
Waar ik nu zo van baal is dat ik op aanraden van Wayne een ongunstigere bel/sms bundel heb genomen (om zodoende een internet-jaarbundel te kunnen nemen) en dat dat achteraf dus helemaal niet nodig geweest bljkt te zijn en ik gewoon van de in jullie mail van eind augustus gemelde actieverlenging gebruik had kunnen maken. Het terugdraaien van de nieuwe bundel naar de oude is dan blijkbaar niet mogelijk en daar ben ik zeer ontevreden over.
Wat voor zin heeft het om hier vragen te stellen als de antwoorden erop niet juist zijn!!
Badge +2
Pica1967,

Je hebt een vraag aan Wayne gesteld en hier een correct antwoord op gekregen. Je begon over het feit dat jij een internetbundel niet kon aanklikken omdat deze grijs was. Wayne heeft je verteld wat de reden was dat deze grijs was en hoe je ervoor kon zorgen dat je de bundel wel kon aanklikken. Ik adviseren je om dit hele topic door te nemen. Waar is bij jou verwarring ontstaan? Onze excuses als dit verwarrend is overgekomen. Dit was uiteraard niet de bedoeling.

Groetjes,

Arie
Badge +1
Ik geef het op!!
Badge +1
En waarom moet ik nu ineens 2 maanden abo betalen? November snap ik, maar waarom de hele maand december en nu ook al bij staat? Is dat weer iets nieuws?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Pica1967,

De abonnementskosten van december worden in rekening gebracht omdat de wijziging aan het eind van vorige maand is uitgevoerd. Op je komende factuur zullen dan ook geen vaste abonnementskosten in rekening worden gebracht voor de maand december.

Groetjes,

Alex

Reageer