Skip to main content
Goedendag,



Ik heb een vraagje. Ik heb nu al bijna 5 jaar lang Prepaid bij Simyo. Dit bevalt mij prima, maar ik zit er toch over na te denken om over te gaan op een Sim-only abbonnement. Nou is het probleem dus dat ik minder jarig ben (wordt in juni 17). Kan ik dan mijn Prepaid om zetten in Sim-only als tegelijkertijd ook het abbonnement op naam van mijn vader komt? Of zijn er andere mogelijkheden?



Alvast bedankt.
Hoi Albert,



Je dient inderdaad 18 jaar of ouder te zijn, om een abonnement bij Simyo (maar ook alle andere providers) te kunnen afsluiten, ook als je van prepaid naar een sim-only wilt overstappen.

Zoals je zelf al aangaf, dient het abonnement dus op naam van je vader te komen staan, inclusief het rekeningnummer waarvan de maandelijks abonnementskosten wordt afgeschreven.

Er zijn dus geen andere mogelijkheden, dan dat ik hierboven heb omschreven.

Met je vader kun je dan bijvoorbeeld afspreken, dat je dan de maandelijkse abonnementskosten aan je vader betaald, door het bedrag over te boeken van jouw rekening naar die van jouw vader.

Al blijft jouw vader wel volledig verantwoordelijk voor het op tijd betalen aan Simyo.



Het omzetten van prepaid naar sim-only, kun je zelf regelen binnen "mijn Simyo".

Het stappen plan krijg je, als je klikt op de volgende link: http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-overstappen-van-simyo-prepaid-naar-sim-4?c=4.



Meer info over de minimumleeftijd: http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/wat-is-de-minimum-leeftijd-13?c=10.



Hoop hierbij jouw vragen naar tevredenheid te hebben beantwoord!
Nog een kleine aanvulling op wat ik hierboven schreef.



Zodra het abonnement volledig actief is, kun je via "mijn Simyo" bij "mijn gegevens" alsnog je eigen rekeningnummer doorgeven.

Dan zal de maandelijkse kosten alsnog van je eigen rekening worden afgescheven.



Dus geen gedoe met het overboeken naar de rekening van je vader!
Nog een kleine aanvulling op wat ik hierboven schreef.



Zodra het abonnement volledig actief is, kun je via "mijn Simyo" bij "mijn gegevens" alsnog je eigen rekeningnummer doorgeven.

Dan zal de maandelijkse kosten alsnog van je eigen rekening worden afgescheven.



Dus geen gedoe met het overboeken naar de rekening van je vader!





Maar wanneer moet ik het dan op naam van mijn vader zetten? Voordat ik over ga op Sim-only, tijdens het omzetten (via het stappenplan op mijn simyo), of na het omzetten? 
Hoi Albert,



Als het goed is, kun je tijdens het omzetten van jouw prepaid naar een sim-only, het abonnement op naam van je vader zetten.

Want in de meeste gevallen dien je de gegevens opnieuw te controleren, te verbeteren of te wijzigen, alvorens akoord te gaan met de omzetting van prepaid naar sim-only.



Kun je bepaalde gegevens niet wijzigen tijdens het omzet proces of wilt iets niet lukken, bel dan morgen met de klantenservice (tussen 9:00 en 17:30 uur).

Bellen kun je dan gewoon van je Simyo prepaid naar 1200, aangezien het dan gratis is.



Ik raad je daarom ook aan, om het omzetten van jouw prepaid naar een sim-only op een werkdag te doen!

Zodat je gelijk met de klantenservice kunt bellen, als je ergens vast loopt tijdens het omzetten.



Wens je alvast, veel bel, sms en internet plezier met je sim-only!
Hoi Albert,



Als het goed is, kun je tijdens het omzetten van jouw prepaid naar een sim-only, het abonnement op naam van je vader zetten.

Want in de meeste gevallen dien je de gegevens opnieuw te controleren, te verbeteren of te wijzigen, alvorens akoord te gaan met de omzetting van prepaid naar sim-only.



Kun je bepaalde gegevens niet wijzigen tijdens het omzet proces of wilt iets niet lukken, bel dan morgen met de klantenservice (tussen 9:00 en 17:30 uur).

Bellen kun je dan gewoon van je Simyo prepaid naar 1200, aangezien het dan gratis is.



Ik raad je daarom ook aan, om het omzetten van jouw prepaid naar een sim-only op een werkdag te doen!

Zodat je gelijk met de klantenservice kunt bellen, als je ergens vast loopt tijdens het omzetten.



Wens je alvast, veel bel, sms en internet plezier met je sim-only!





Oke, hartstikke bedankt mijn vriend!
Toevoeging op het doe het op een werkdag.

niet op de laatste werkdag van de week doen dus ook niet op vrijdag
Hoi albert1998, welkom op het Simyo forum :)



Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen. Andere gebruikers met dezelfde vraag kunnen je topic zo sneller vinden.



Je kunt je abonnement op naam van je vader zetten 😮 Alleen is dit iets wat je niet tijdens het wijzigproces kan aangeven. Ik raad je aan om een kopie van je id-kaart en een kopie van je vaders id-kaart te sturen naar [email]webcare@simyo.nl[/email]. We kunnen het daarnaar doorsturen, zodat je tenaamstelling wordt aangepast.



Het overstappen van Prepaid naar Sim Only gaat heel makkelijk. MichD heeft het al gezegd:

Het omzetten van prepaid naar sim-only, kun je zelf regelen binnen "mijn Simyo".

Het stappen plan krijg je, als je klikt op de volgende link: http://www.simyo.nl/klantenservice/v...naar-sim-4?c=4.



Ook zijn kleine toevoeging is heel handig om op te volgen:

Zodra het abonnement volledig actief is, kun je via "mijn Simyo" bij "mijn gegevens" alsnog je eigen rekeningnummer doorgeven.

Dan zal de maandelijkse kosten alsnog van je eigen rekening worden afgeschreven.



Dus geen gedoe met het overboeken naar de rekening van je vader!




Het maakt niet uit op welke dag in de week je gebruikmaakt van deze overstapbutton Stap over naar Sim Only. Je Prepaid aansluiting wordt binnen 48 uur omgezet naar Sim Only.



Laat je het weten wanneer je een e-mail hebt gestuurd? :)



MichD & maikel.martens; bedankt voor jullie reacties. @maikel.martens, via het forum kun je ook heel veel dingen regelen 😉

Reageer