.

Beantwoord

van prepaid naar abonnmenet

  • 11 February 2012
  • 39 reacties
  • 5068 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Ik ben momenteel prepaidklant bij Simyo, maar zit er over te denken om een abonnement te nemen bij Simyo. Moet ik nu ook de aasluitkosten van 14.99 betalen? Ik heb tenslotte al een simkaart van Simyo.
Sophie
icon

Beste antwoord door Arie 13 February 2012, 11:42

Bekijk originele reactie

39 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste Yuregunu,

Welkom op het Simyo forum!
Het is mogelijk om van Simyo prepaid naar Simyo abonnement over te stappen met behoud van uw nummer. Het aanvragen van nummerbehoud is gratis, wel worden eenmalig €14,99 aansluitkosten in rekening gebracht voor het aanmaken van een nieuw account en het versturen van een nieuwe simkaart. De hoogte van de aansluitkosten is voor alle abonnementen gelijk. U kunt hier het abonnement van uw keuze met nummerbehoud aanvragen: http://www.simyo.nl/sim-only/actie. Na ontvangst van uw bestelling zullen we ervoor zorgen dat u een nieuwe simkaart toegestuurd krijgt en dat het prepaid nummer binnen 7 a 10 werkdagen wordt overgezet. De datum waarop het nummer is overgezet wordt de startdatum van het Simyo abonnement. Hierna kunt u een e-mail sturen naar [email]klantenservice@simyo.nl[/email] met het verzoek het resterende beltegoed te verrekenen met de eerstvolgende factuur.

Groetjes,

Manisha
Beste Manisha,

Ik wil mij aansluiten met dit topik want ik heb een maand geleden ook mijn prepaid overgezet naar een sim-only abonnement. Ik heb drie simyo nummers in gebruik en van de prepaid ben ik al ruim een jaar abonnee geweest totdat ik vorige maand ben overgestapt naar abonnement. Maar van de eerste factuur in april die ik onlangs heb gekregen moest ik aansluitkosten van 14,99 euro betalen waar ik natuurlijk niet erg blij mee ben, want ik ben toch al langer klant van die simyo prepaid?! Ik heb hier berichten van mensen met hetzelfde probleem gelezen en begrepen dat het alleen geldig is voor klanten die een mail hebben ontvangen.

Daar kan ik me helaas niet meer herinneren of ik ook zo'n brief heb gekregen of omdat ik niet alle simyo nummers in de mailing heb gezet, want anders zou ik drie keer zoveel dezelfde berichten en nieuwsbrieven van simyo ontvangen! Dus heel waarschijnlijk zou ik die specifieke email met gratis aansluitkosten niet ontvangen hebben! Maar ik meen daar recht op te hebben, ik ga er van uit dat het ook voor mij geldig is omdat ik tenslotte al ruim een jaar prepaid klant ben geweest!

Krijg ik de aansluitkosten vergoed of niet? Van sommige mensen zijn de aansluitkosten ook nog onterecht in rekening gebracht, andersom kan dus ook gebeuren.

Graag een reactie.

Met vriendelijke groeten,

Emil
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Emil,

Volgens onze gegevens heb je niet in de mailinglijst gestaan. Uiteraard waarderen we het dat je al lange tijd klant bent bij Simyo. Het kwijtschelden van de aansluitingkosten was een tijdelijke acties welke verstuurd is naar een x aantal klanten. We kunnen de aansluitkosten helaas niet achteraf verrekenen.

Groetjes,

Alex
Mijn moeder heeft nu prepaid van kpn, kan zij overstappen naar een abonnement van Simyo met nummerbehoud?



hartelijke groet,

Yvonne van Veen
Hallo,

Hoe kan ik achterhalen of ik de mail betreffende de terugbetaling van ca €14 heb ontvangen??
Reputatie 5
Badge +10
Mijn moeder heeft nu prepaid van kpn, kan zij overstappen naar een abonnement van Simyo met nummerbehoud?

hartelijke groet,

Yvonne van Veen


Ja, dat kan. Je kunt via de website een abonnement bestellen met nummerbehoud. Vervolgens zal tijdens de bestelling gevraagd worden om je nummerbehoud gegevens.

Hallo,

Hoe kan ik achterhalen of ik de mail betreffende de terugbetaling van ca €14 heb ontvangen??


Je email adres komt niet in de mailinglist voor volgens onze gegevens. Als je toch een email hebt ontvangen zou je deze enkel kunnen achterhalen vanuit je eigen email box.

Groetjes,

Alex
Hallo,

Is het te achterhalen of ik ook die mailing gehad heb van de aansluitkosten?
Ik zit namelijk erg te twijfelen of ik zal overstappen naar een abonnement of dat ik toch prepaid klant blijf.

Alvast bedankt,

Tom
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Tom,

Deze actie is al enige tijd verlopen. Als je nu overstapt, moet je wel gewoon aansluitkosten betalen.

Groetjes,

Alex
Badge
Hallo,

Ik heb nu ook prepaid van Simyo.
Wil ook overstappen op een abonnement van Simyo.
Ik wil hem gaan gebruiken voor een telefoon met micro sim.
Ik heb nu een gewone simkaart.
Als ik hem nu overzet, krijg ik dan ook een microsimkaart met de overstap?

Christiaan
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Christiaan,

Je kan je Simyo prepaid telefoonnummer over laten zetten naar een Simyo abonnement. Dit doe je door een nieuwe bestelling te plaatsen met nummerbehoud. In https:// https://forum.simyo.nl/nummerbehoud-64/simyo-prepaid-wil-omzetten-abonnement-zelfde-nummer-2129/ staat een uitgebreide uitleg.

Je ontvangt altijd een https://link https://forum.simyo.nl/nieuws-acties-and-verstoringen-59/combi-simkaart-1952/ bij een nieuw abonnement. Een combisimkaart is ook als micro simkaart uitdrukbaar.

Groetjes,

Alex
Badge
hallo
toch maar even een kritische reactie
ik wil als vaste en trouwe klant ook overstappen naar een abo bel/sms/internet; raar dat jullie je vaste klanten!!  ook? 14,95 laten betalen
voor het overstappen...
moet ik nu overstappen naar een andere provider zoals tele2 ivm die onzin?(met adm gezeur van nummerportering)
graag hoor ik of dit alsnog mogelijk is zonder die kosten, zie trouwens ook niet in waarvoor dat zou moeten.. ?; je eigen vaste klanten die jullie meer inkomsten gaat opleveren ook nog even snel een (kleine)poot uitdraaien; foei.
indien negatief, klant weg en stap over naar tele2
Badge
Hoi,

Op dit moment bel ik prepaid via simyo, maar ik wil via een abonnements vorm bij simyo gaan bellen.

Is er een mogelijkheid om eenvoudig over te stappen?

Of moet ik gewoon via de site een abonnement met nummerbehoud aanvragen?

grt

T.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum,

De aansluitkosten worden in rekening gebracht, omdat je een nieuwe simkaart en een nieuwe account krijgt. Deze kunnen we helaas niet kwijtschelden. Het voordeel wat je als Simyo klant uit de overstap kan halen is dat je het resterende beltegoed kunt laten verrekenen met je Simyo factuur. Wanneer je na het overzetten van het nummer contact met Simyo opneemt, kunnen we nagaan hoeveel beltegoed er nog op de simkaart stond en het vervolgens verrekenen.

Groetjes,

Alex
Badge +6
Beste tvdsluijs,

Welkom op het forum van Simyo!

Je kan als prepaid klant met behoud van je nummer overstappen naar een sim only abonnement. Echter heb je wel een nieuwe simkaart nodig. Hiervoor dien je via de website een abonnement te bestellen en vervolgens ook een aanvraag voor nummerbehoud te doen. Indien je gebruik maakt van nummerbehoud kunnen wij het resterend beltegoed voor je verrekenen met de eerste factuur. Wij verzoeken je ons hierover te contacteren nadat het nummer is overgezet. Het nummer kan met 7 werkdagen zijn overgezet.

Reageer