Skip to main content
Hoi hoi,



Volgende week vertrek ik voor 5 maanden naar Zuid-Afrika. Daar krijg ik een afrikaanse simkaart waar ik mee kan bellen,

smsen en internetten. Ik hoorde dat je op Whatsapp aan kunt geven je huidige nummer te willen behouden zodat je nog

gewoon op dat nummer bereikbaar bent (op Whatsapp) en in de groepsapps kunt blijven.



Mijn vraag, kan ik mijn Simyo abonnement behouden maar er geen gebruik van maken? Iets van 'on the hold' zetten of 

zo? 



Alvast bedankt!



Groetjes Marjon 
Hoi Marjonw,



Welkom op het forum en leuk om te horen dat je lange tijd naar het buitenland gaat :)



Bij Simyo is het helaas niet mogelijk het abonnement 'on the hold' te zetten.



Je kan twee dingen doen. Het eerste is je abonnement terugzetten naar het minimale. Dat zou betekenen dat je je 2500 MB internetbundel kan beëindigen per 1 februari 2015. Je blijft dan je Simy Geregeld bundel (inclusief korting) behouden.



Of je kan je abonnement omzetten naar een prepaid aansluiting. Op deze manier komt je telefoonnummer niet te vervallen en kan je het nog gebruiken voor bijvoorbeeld Whats'app tijdens je verblijf in Zuid-Afrika.



Je kan via onze website een prepaid simkaart bestellen en een aanvraag indienen voor nummerbehoud. Aan de hand hiervan wordt je nummer overgezet op je nieuwe prepaid aansluiting.



Wanneer je weer terug bent in Nederland kan je de aansluiting eenvoudig omzetten van prepaid naar abonnement, via de Overstapbutton die op Mijn Simyo staat. Binnen twee werkdagen wordt het nummer weer een abonnement.



Bij prepaid vragen wij onze klanten om eens in de zes maanden gebruik te maken van de aansluiting om deze actief te houden. Zolang je hieraan denkt komt het helemaal goed 🙂. Je ontvangt bij 5,5 maand nog een e-mailbericht van ons om je eraan te herinneren.



Heb je al een idee wat je met je nummer gaat doen?
Hoi Ali,



Bedankt voor je reactie! 



Ik ga mijn bundel zo laag mogelijk zetten. Dan hoef ik er niet naar om te kijken tijdens mijn verblijf.

Ik krijg in Afrika een afrikaans simkaartje waar ik mee kan bellen, smsen en internetten. Ik geef dan

aan dat ik mijn Whatsapp nummer wil behouden op mn telefoon.



Zo moet het lukken denk ik!



Groetjes Marjon
Hoi Marjonw,



Top dat je het al weet. Ik zie dat je ook beide bundels hebt gewijzigd. Je wijziging gaat in per 1 februari. Ook slim dat je een Afrikaans simkaartje gaat gebruiken 😉



Heel veel plezier in Zuid-Afrika 😃

Reageer