Skip to main content
Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen? Simyo is me heel erg goed bevallen maar ik ben toch van plan om over te stappen naar een abonnement met een telefoon erbij. Hierdoor zou ik graag mijn abonnement willen opzeggen maar de vraag is hoe?
Met een beetje zoeken heb ik het antwoord nu wel al gevonden haha, stom! 
Beste Yavanna,



Wanneer je wilt overstappen naar een andere provider met behoud van je telefoonnummer dan raad ik je niet aan zelf je abonnement op te zeggen bij Simyo. Wanneer je nummerbehoud aanvraagt via de nieuwe provider dan zegt je nieuwe provider het abonnement voor je op bij Simyo.
Oh, ik heb het nu al gedaan voordat ik dit bericht las.  Is dat een probleem dan? 
Ja.



Zodra een nummer is opgezegd en je vraagt bij de nieuwe provider nummerbehoud aan dan zal dit niet gaan, want het nummer dat behouden dient te worden is dan niet meer.



Misschien, en dat raad ik je zeker aan, kun je contact opnemen met Simyo, via een pm'tje naar een van de betreffende Webcaremedewerkers of telefonisch met de Klantenservice om zodoende je beëindiging proberen te annuleren.



Succes!
Hoi Yavanna,



Wat RicoK zegt klopt vaak. Een telefoonnummer verdwijnt dan van het netwerk waardoor het niet meer over gezet kan worden. Wij houden het telefoonnummer technische gezien nog 1 maand vast. Porteren is dan nog wel mogelijk. Een annulering kan helaas niet meer ongedaan worden gemaakt. Ik raad je aan een nieuw porterings verzoek in te dienen bij je nieuwe provider met de vraag om het telefoonnummer per 5 werkdagen over te nemen, omdat je al hebt opgezegd. Houdt er rekening mee dat het in ieder geval 5 werkdagen duurt om het telefoonnummer over te laten zetten. Een nieuwe aanvraag op 29/9 doen met het verzoek het telefoonnummer per 1/10 over te nemen, is bijvoorbeeld niet mogelijk.



Groetjes,



Alex

Reageer