.

Vraag

Telefoon kopen via Simyo mag niet!?

  • 12 October 2022
  • 6 reacties
  • 176 Bekeken

Hallo beste mensen,

Ik ben al 8 jaar klant bij Simyo, maar krijg van de klantenservice te horen dat ik geen toestel kan kopen aangezien ik een maandelijks opzegbaar contract heb. Enige optie is een contract voor 1 of 2 jaar af te sluiten. Dit vind ik erg vreemd! als ik dat toestel gewoon betaal, wat is dan het probleem?

En dat na dat ik al 8 jaar trouwe klant ben! Maakt me echt pissig.

 

Groeten Ramon


6 reacties

Reputatie 7

@Rammon Een soortgelijk verhaal kwam van de week ook langs op het forum.

Ik weet hier (nog) te weinig vanaf, maar het beleid bij Simyo is: eenmalig bij een nieuwe aansluiting of contract.

Tip: Google eens en kijk dan eens bij zaken als Belsimpel, BCC en/of Coolblue. Of, beter zelfs, ga hier eens telefoons met de prijzen vergelijken.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Rammon,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt! Ik zie dat @RicoK je al de juiste informatie heeft gegeven (Bedankt😊). Je contract wordt automatisch met 2 jaar verlengd als je een toestel aanschaft. Ik vind dit een goed punt en zal dit daarom ook meenemen in de volgende meeting. Op korte termijn zal dit niet worden aangepast maar we weten nooit wat de toekomst brengt. 

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Amy

Badge

Ongeveer zelfde hier. Ik wil best wel voor mij en mijn vrouw een nieuw contract aflsuiten maar wel het zelfde dan wat ik nu heb.
Helaas is dat er niet meer en als ik dan toch 2 nieuwe contracten afsluit ben ik 24x2x2= 96 euro duurder uit. Het goedkope aanbod van Simyo is dan weg.

Overigens is contact via whatsapp niet te doen dat duurt ruim een dag voor iemand reageert

Reputatie 7

@abj Ik weet niet precies de bedoeling van je reactie, maar gek is het toch niet?

@Rammon Een soortgelijk verhaal kwam van de week ook langs op het forum.

Ik weet hier (nog) te weinig vanaf, maar het beleid bij Simyo is: eenmalig bij een nieuwe aansluiting of contract.

Tip: Google eens en kijk dan eens bij zaken als Belsimpel, BCC en/of Coolblue. Of, beter zelfs, ga hier eens telefoons met de prijzen vergelijken.

Als dat de voorwaarden zijn dan zal dat wel leidend zijn. Het lastige is dat het 2 verschillende bedrijven zijn met onderlinge verschillen. Ook al is Simyo één van de dochters van KPN. Bij een nieuwe overeenkomst zullen ook nieuwe voorwaarden, afspraken gelden lijkt me.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Rene Marcks,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je contact opneemt! 

Je kan bij ons verlengen met een toestel en daarbij verleng je altijd met een twee jarig contract. De voorwaarden die hieraan zijn verbonden is dat er minimaal een internetbundel moet worden gekozen van 6GB of meer. Om deze reden kan het zijn dat je niet de huidige bundels kan gebruiken. Ook kan het zijn dat we bepaalde bundels niet meer aanbieden en het daardoor niet mogelijk is om de bundels te behouden die je nu gebruikt. 

We kunnen ons voorstellen dat je dit liever anders had gezien. Ik zal dit daarom intern voorleggen bij de desbetreffende afdeling, wie weet wat de toekomst brengt! 

Mocht je nog vragen hebben dan horen wij dit graag. 

Bedankt voor jullie reacties @abj, @RicoK en @Friesian 

Groetjes,
Amy

Reageer