Skip to main content
Hoi,



Best wel tevreden met Simyo sim only, al weer enige jaren :-)



Net zoals in de rest van de mobiele wereld zijn de tarieven niet altijd even helder.



1) Wat kost internetten in buitenland? Is dat dan een toeslag per mb of gaat het helemaal buiten de bundel?

De kosten van sms in buitenland (UK) vielen mij mee met € 0.07. Echter ook daar kwam ik pas naderhand achter.



2) Bij het aankopen van 500 extra Mb, werkt dat met terugwerkende kracht of krijg je dan evengoed 'buitendebundelkosten' voor de zojuist ontstane overschrijding?



BTW: De hele tarieven structuur op de site is niet zo duidelijk, ik heb het gevoel dat ik de info her en der zelf bij elkaar moet plukken.



Alvast bedankt.
Er is een tarievenpagina, misschien had je die nog niet gezien: https://www.simyo.nl/tarieven/sim-only
In het buitenland is internetten, bellen en smsen is altijd buiten de bundel. Er zijn geen buitenlandbundels.



Gemaakte buiten de bundel kosten worden niet verrekend in de bijgekochte 500 MB. Het is dus zaak om op tijd deze extra MB's aan te schaffen wanneer dit nodig blijkt te zijn



Wat vind je niet duidelijk? Kun je dat misschien dan ook aangeven zodat Simyo wat met je opmerking kan doen als dit inderdaad nodig blijkt



🙂
Dank voor de antwoorden.



Gisteravond en vanmorgen kreeg ik na het klikken op buitenland op de tarieven pagina gewoon weer de zelfde pagina voor mn neus. nu kom ik wel op:

https://www.simyo.nl/tarieven/sim-only?tag=Buitenland%20tarieven

Internet buiten de EU (dus buiten zone 1) is dus absoluut onbetaalbaar met maar liefst € 5,-- per Mb. Binnen de EU (zone 1) is € 0,25 per Mb ook al snel een aderlating op het vakantiebudget. Meestal is het slimmer dus om een lokaal nummer aan te schaffen.



Wat ik niet helder vind heb ik in de OP al vermeld. De gewenste info staat niet overzichtelijk bij elkaar maar moet van diverse pagina's bij elkaar gescharreld worden. Hier is Simyo (en zelfs de telecom branche) helaas geen uitzondering in. Met kortingen schermen schijnt steeds meer prio te hebben dan gewoon overzichtelijk de kosten te melden


Internet buiten de EU (dus buiten zone 1) is dus absoluut onbetaalbaar met maar liefst € 5,-- per Mb. Binnen de EU (zone 1) is € 0,25 per Mb ook al snel een aderlating op het vakantiebudget. Meestal is het slimmer dus om een lokaal nummer aan te schaffen.





Het zou me niet verbazen als Europese telecom bedrijven de gederfde inkomsten veroorzaakt door de steeds strengere prijsregulering voor het roamen binnen de EU compenseren door forse tarieven te hanteren voor het roamen buiten de EU. De inkomsten moeten toch ergens vandaan komen.
Persoonlijk vind ik het vrij overzichtelijk. Maar ja, meningen verschillen dus zal er altijd iemand zijn die vindt dat het anders kan.
Hoi dus-ikke,



Jammer om te horen dat je onze tarievenpagina niet overzichtelijk vindt. Als je klikt op de optie “Buitenland”, dan zie je daar de tarieven in het buitenland.



Zoals Raytje zal vertelt, valt al het verbruik in het buitenland buiten je bundel. Een belbundel en internetbundel is alleen actief in Nederland. Daarbij zijn MB’s die je bijkoopt ook alleen in Nederland geldig.

Als je bijvoorbeeld veel gaat internetten in het buitenland, dan is het soms handiger om Wifi te gebruiken of een lokale simkaart te kopen. Er zijn geen speciale bundels die we voor het buitenland aanbieden.



Heb je hierover nog vragen?



Scotsman & Raytje; bedankt voor jullie goede hulp 😃

Reageer