Skip to main content

.

Ik dacht dat ik er al eens een topic aan had gewijd maar kan hem niet vinden in mijn lijstje met topics.



Ik heb met grote regelmaat slecht tot matig bereik op 3G. Volgens de coverage pagina van KPN zou het goed moeten zijn.

Ook de pagina van GSM masten geeft aan dat ik tussen 2 masten woon, waarvan de ene op nog geen 200 meter is van m'n woning. Deze masten zijn UMTS / GSM 1800 en LTE.



Ook heb ik alle tips & trucs die we hier vaak geven al geprobeerd.



Omdat het overdag drukker is ook in de late avond / nachturen gekeken. Geen verschil.



Binnen en buiten maakt ook geen verschil.



Op 2G is het iets beter maar niet 100%



Vooral in Zaanstad / Amsterdam zou je toch zeer goed bereik verwachten.
Volgens mij staan die vragen ook in het bestand wat je stuurde..



Beide nummers op mijn naam in verschillende toestellen (kun je die herleiden?). (Lumia 535, Huawei P8 Lite en de LG G4)



Bereik op 2G volledig.



Bereik enkel 3G volledig. (maar bij m'n prepaid account soms vaak hetzelfde als bij m'n abonnement met 4G)



Bereik automatisch 2G/3G volledig (maar bij m'n prepaid account soms vaak hetzelfde als bij m'n abonnement met 4G)



Bereik 2G/3G/4G automatisch geen bereik tot 1 a 2 streepjes.



Bellen gaat redelijk tot goed. Komt wel eens voor dat ik 2 pogingen moet doen om te bellen of dat men mij slecht hoort. Dat gebeurt het meeste als er geen enkel streepje bereik is.



Internet snelheid op 4G (soms met een +je) zit op gemiddeld 50 Mbps.
Raytje,



Een kleine tip van mij. Wanneer je wilt zien waar welke masten staan ga dan naar antenneregister.
Allang gedaan, weet ook waar ze staan en met welke ik ben verbonden :)



Maar thnx 🙂
Hoi Ray,



Ik weet niet precies waar het mis aan het gaan is, maar ik heb het formulier nogmaals doorgestuurd en gevraagd of ze hem met voorrang willen bekijken. Normaal gesproken horen we binnen 7 dagen iets hierover. Ik zit er bovenop voor je 🙂 Sorry voor het ongemak!
Oh ik dacht dat Ilias hem al verstuurd had.. 😃
Dat is ook netjes gebeurd, maar om voor mij onbekende redenen is hij niet behandeld door de netwerkspecialist 😞
Wie schopt ze bij KPN eens onder hun .... ?



Heb je al geschopt Angela? haha
In ieder geval virtueel 😉 Daarnaast heb ik ook het formulier nogmaals nagekeken en deze informatie stond er inderdaad al op. Ik kan dus ook niet heel goed begrijpen waarom ze dit nogmaals nodig hebben. Als ik maandag nog niets heb vernomen, ga ik met ze bellen voor je!
Mocht het nou op niks uitlopen heb ik nog een vraag.



Volgens KPN ben ik met de mast bij de Doctor H.G. Scholtenstraat verbonden. Kan ik niet worden verbonden met die bij de Pinksterbloemweg? Deze staat 500 meter dichterbij, of is deze niet van KPN?



Zou je dat kunnen nagaan?
Hoi Raytje,



Ik wacht het nog een paar dagen af, Raytje! En dan ga ik zelf inderdaad even informeren hoe het in elkaar steekt. Ik hou je op de hoogte.



Groetjes,

Jihane


Hoi Raytje,



De reactie die je me hebt gegeven heb ik doorgestuurd. Het is nog even afwachten op reactie. Ik heb het zojuist nogmaals gestuurd en hen gebeld. Het zal deze week nog opgepakt worden door hen.



Als ik een reactie heb ontvangen zal ik het laten weten.



Het spijt mij enorm voor het lange wachten!



Groetjes,

Ilias
Afwachten maar weer 🙂
Ja, helaas wel! Sorry, Raytje!



Groetjes,

Ilias
Ik heb dat probleem ook op 3g heb ik maar twee streepjes of niks. De mast staat bij mij 500m bij mij vandaan!!!
Hoi Marky Marc,



Ik vind het heel vervelend dat je dit probleem ook hebt. Daarom heb ik onze netwerkspecialisten voor je gebeld. Ze zien dat er inderdaad op jouw adres een mindere indoordekking op 3G is. Het klopt dat de mast dicht bij je huis staat, maar de richting van de antennes staan niet heel gunstig in jouw geval.



Om dit probleem op te lossen, kun je je telefoon instellen op 2G of 4G als je thuis bent. Dan is je bereik een stuk beter.



Als je dat wilt, kun je hier ook een netwerkklacht over indienen. Dan kunnen ze dit probleem verder onderzoeken. Ik hoor graag van je of je dit wilt.



Mocht je hier nog vragen over hebben, laat je dit dan weten?



Groetjes,

Samantha
Hoi Samantha,



Dank je voor je antwoord.

Ik wil wel een netwerkklacht over indienen.



Nogmaals bedankt.



Groetjes,

Marky Marc
Hoi Marky Marc,



Dat snap ik heel goed! Ik heb je het formulier gelijk per e-mail opgestuurd. Heb je deze binnen gehad?



Groetjes,

Caspar
Hoi Caspar,



Nee heb ik niet binnen gehad!!!



Groetjes,

Marky Marc
Hoi Marky Marc,



Ik heb het gestuurd naar het e-mailadres wat bij ons bekend is. Ik kan het ook naar een ander e-mailadres sturen, dan ontvang ik die graag in een privébericht.



Ik hoor graag van je.



Groetjes,

Caspar
Hoi Caspar,



Ik heb je een berichtje gestuurd.



Groetjes Marky Marc
Hoi Marky Marc,



Bedankt voor je bericht. Ik heb je privébericht gezien en ook al gereageerd :)



Groetjes,

Caspar
Aangezien ik nu steeds berichten krijg dat er een reactie is in m'n topic over mijn probleem, wil ik graag weer de aandacht daarop vestigen. Want nu denk ik steeds, yes antwoord maar helaas.. :)



We zijn inmiddels weer een week verder, het zou vorige week opgepakt worden, maar nog weet ik niks.

Ik heb nu ook maar een screenshot gemaakt van de gegevens in mijn telefoon. -110 dbm is niet goed te noemen.


Hoi Raytje,



Sorry voor het wachten! Ik ben de afgelopen dagen helaas ziek geweest waardoor ik je niet eerder heb kunnen voorzien van een antwoord van de netwerkspecialisten. Het antwoord is ook niet echt een fijn antwoord waar we veel mee kunnen.



Ik quote: "Op basis van de uitvraag van en onderstaande antwoorden kunnen we geen netwerk onderzoek doen



Klant geeft aan geen probleem met bellen en gebeld worden te hebben.

4G snelheid op een gemiddelde van 50Mbps.

Data sessies van meer dan een dag op 4G



Graag zouden we willen weten wat nu echt het probleem is van de klant.





Hoop u hierbij voldoende geinformeerd te hebben."



Zoals je ziet is dit niet een antwoord waar we veel mee kunnen... Ze hebben verbruik waargenomen op 4G snelheid bij jou thuis of in ieder geval in de omgeving. Volgens hen moet dit dus oké zijn. Vandaar dat ze niet concreet kunnen achterhalen wat het probleem is.



Heb jij hier een antwoord op dat ik naar hen toe kan communiceren?



Groetjes,

Ilias
Het probleem ligt binnenshuis. Staat op het formulier wat heb ik ingevuld. Daar gebruik ik nooit 4G internet, behalve als mijn thuis verbinding er niet is. Wat zij gemeten hebben is waarschijnlijk van de momenten dat ik in de buurt ben en richting huis ga of anders om.



Binnenshuis komt het wel eens voor dat ik een startend telefoon gesprek in 2x moet doen omdat de eerste keer mislukt. Heb ik op het formulier ingevuld.



Maar waar het mij om gaat is dat KPN hun dekking hier als uitmuntend "verkoopt" met 5 sterren, dan zou de dekking ook hoger moeten zijn dan max 2 streepjes op -110dbm. wat -110dbm staat voor een matige signaalsterkte.






Reageer