Skip to main content
Beste Simyo,



Ik ben op zoek naar een Iphone 5s. Na avonden surfen tot de conclusie gekomen dat overstappen naar een andere provider (wanneer je een toestel erbij) wil een stuk goedkoper is dan zelf een los toestel kopen + bij simyo blijven.

Ik wil alleen écht niet weg en heb nu de volgende deal gevonden op belsimpel.nl.

Een los toestel is op z'n minst 377, mits ik via belsimpel er een Simyo abbo bijneem, dan betaal ik dezelfde kosten als nu (16 euro per maand) en slechts 330 voor het toestel. Ik heb al een simonly bij Simyo, maar wil uiteraard graag gebruik maken van deze deal: https://www.belsimpel.nl/Apple/Apple-iPhone-5S-16GB-Black/Simyo#aanb_12328_12333

Via de website lukt het niet om mijn abbo te verlengen en ik moet 15 euro aansluitkosten betalen, dit terwijl ik niet overstap.



Kunnen jullie mij helpen?



Hartelijke groet,



Jannette Biemond
Hoi Untill death do us part,



Welkom op het Simyo Forum.



Allereerst vind ik het echt heel erg leuk om te zien dat je zo graag bij Simyo wilt blijven 🙂 Dat doet ons goed!



Het klopt dat je via Belsimpel jouw abonnement niet kunt verlengen. Je kiest in dat geval voor een nieuwe aansluiting met een nieuw nummer. Dit betekent dat je een aanvraag voor nummerbehoud kunt invoeren. Simpel gezegd: je stapt over van de ene Sim Only naar de andere Sim Only. Helaas kan ik dit niet voor je veranderen.



Ik ga verder niet over de 'regels' van Belsimpel. Zij bieden onze abonnementen aan alleen als nieuwe abonnementen en dus niet als een verlenging. Laat je het weten als je hier verder nog vragen over hebt?



Groetjes,

Angela
Hoi Angela,



Bedankt voor je reactie. Na een telefoontje met een van jullie medewerkers weet ik wat te doen. Hij gaf mij namelijk de goede tip om aan te geven dat ik overstap van KPN naar Simyo. Ondanks dat dit niet het geval is was dit de enige weg wanneer ik nummerbehoud wil.



Hartelijke groet, Jannette Biemond
Hoi until death do us part.



Ik ben heel erg benieuwd of dit wel gaat lukken. Bij nummerbehoud moet je behalve je mobiel nummer ook het simkaartnummer doorgeven. Simyo moet dan aangeven wanneer je nummer vrijkomt.

Ik vraag me dus af of dit lukt wanneer je aangeeft dat je van KPN komt en een simkaartnummer doorgeeft van Simyo...i.p.v. een simkaartnummer van KPN.



Groetjes,



Friesian.
Hoi Friesian,



De werknemer heeft until death do us part helemaal juist geïnformeerd 🙂 Dit is een welbekende 'work-around', als een website de aanvraag niet accepteert met Simyo gegevens 🙂. Er komt dan wel een afwijzing in eerste instantie, waarna we deze aanvraag voor de klant aanpassen.



Is alles gelukt, until death do us part?



Groetjes, Tiury

Reageer