.

Beantwoord

Simonly oplopende pakketten onlogisch

  • 7 August 2013
  • 10 reacties
  • 740 Bekeken

Badge
Ik keek net of ik mijn belbundel misschien kon verhogen voor de zekerheid maar zie helaas een steigende prijs procentueel gezien bij grotere bundels vanaf 300 minuten.

300 min 7,- (jaar abbo)
 
daarna

500 min 14,- (ook een jaar abbo neem ik aan)

Dan betaal je dus meer per minuut ondanks dat je meer afneemt.


Of zie ik het verkeerd?
icon

Beste antwoord door Charlene 9 August 2013, 09:18

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Ik zou het niet weten. Apart is het wel. Je verwacht bij een grotere afname dat de minuutprijs omlaag gaat, maar dat is hier niet het geval.

Simyo?
Badge +8
Ik keek net of ik mijn belbundel misschien kon verhogen voor de zekerheid maar zie helaas een steigende prijs procentueel gezien bij grotere bundels vanaf 300 minuten.

300 min 7,- (jaar abbo)
 
daarna

500 min 14,- (ook een jaar abbo neem ik aan)

Dan betaal je dus meer per minuut ondanks dat je meer afneemt.


Of zie ik het verkeerd?


Ik zou het niet weten. Apart is het wel. Je verwacht bij een grotere afname dat de minuutprijs omlaag gaat, maar dat is hier niet het geval.

Simyo?


Hoi Roberto en RicoK,

Dit lijkt inderdaad onlogisch, maar het komt door de maandprijzen. Bij een maandelijks opzegbaar abonnement kost de Simyo 300 bundel €9 en de Simyo 500 €16.
Daar krijg je bij een jaarcontract €2 korting op en dan kom je op €7 en €14.
Ik hoop dat deze uitleg het wat verklaart.

Groetjes,
Charlene
Reputatie 7
Hallo Charlene,

Nee, jouw uitleg verklaart het niet voor mij.........

Je betaalt voor de bundel 300 € 7 en voor de bundel 500 € 14. Het is vreemd dat de prijs wordt verdubbeld, maar de bundel niet. Je zou verwachten dat zodra je meer afneemt, een hogere bundel, de prijs of dit nu per maand of per minuut is, afneemt.
Badge
Hallo Charlene,

Nee, jouw uitleg verklaart het niet voor mij.........

Je betaalt voor de bundel 300 € 7 en voor de bundel 500 € 14. Het is vreemd dat de prijs wordt verdubbeld, maar de bundel niet. Je zou verwachten dat zodra je meer afneemt, een hogere bundel, de prijs of dit nu per maand of per minuut is, afneemt.


Precies. 🙂 Hoeft niet perse goedkoper per minuut want ergens is de bodem natuurlijk bereikt maar dat het duurder wordt klopt niet naar mijns inziens.


Heb nog een aanvullende vraag qua internet, ik woon op een plek waar mensen met vodaphone slecht bereik hebben qua internet, nu weet ik niet of dat ook het geval is met het kpn netwerk maar ik kan het niet testen met een dagbundel sinds ik een vast abonnement heb, dagbundels bestaan alleen voor prepaid klanten klopt dat?
Badge +8
Hallo Charlene,

Nee, jouw uitleg verklaart het niet voor mij.........

Je betaalt voor de bundel 300 € 7 en voor de bundel 500 € 14. Het is vreemd dat de prijs wordt verdubbeld, maar de bundel niet. Je zou verwachten dat zodra je meer afneemt, een hogere bundel, de prijs of dit nu per maand of per minuut is, afneemt.


Hoi RicoK,

Je betaalt dus eigenlijk €9, en €16 (wat wel oplopend goedkoper is). Maar krijgt op beide bundels €2 korting (en daardoor is dat gek genoeg niet meer zo).
Daarnaast is de Simyo 300 de populairste bundel. Dus houden we die prijs ook het gunstigst.

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Precies. 🙂 Hoeft niet perse goedkoper per minuut want ergens is de bodem natuurlijk bereikt maar dat het duurder wordt klopt niet naar mijns inziens.


Heb nog een aanvullende vraag qua internet, ik woon op een plek waar mensen met vodaphone slecht bereik hebben qua internet, nu weet ik niet of dat ook het geval is met het kpn netwerk maar ik kan het niet testen met een dagbundel sinds ik een vast abonnement heb, dagbundels bestaan alleen voor prepaid klanten klopt dat?


Hoi Roberto,

Er zijn inderdaad geen internet dagbundels voor onze sim only abonnementen.
Maar wanneer je geen internetbundel hebt lopen, gaat deze meteen aan als je er één aanschaft. Als je dit dus bijvoorbeeld halverwege de maand doet, betaal en krijg je de helft van de bundel. Zorg je ervoor dat je hem tenminste 4 dagen voor het einde van de maand weer afmeldt, dan kun je toch even testen, zonder al te veel te betalen.

Is dat misschien een suggestie?

Groetjes,
Charlene
Badge
Precies. 🙂 Hoeft niet perse goedkoper per minuut want ergens is de bodem natuurlijk bereikt maar dat het duurder wordt klopt niet naar mijns inziens.


Heb nog een aanvullende vraag qua internet, ik woon op een plek waar mensen met vodaphone slecht bereik hebben qua internet, nu weet ik niet of dat ook het geval is met het kpn netwerk maar ik kan het niet testen met een dagbundel sinds ik een vast abonnement heb, dagbundels bestaan alleen voor prepaid klanten klopt dat?


Hoi Roberto,

Er zijn inderdaad geen internet dagbundels voor onze sim only abonnementen.
Maar wanneer je geen internetbundel hebt lopen, gaat deze meteen aan als je er één aanschaft. Als je dit dus bijvoorbeeld halverwege de maand doet, betaal en krijg je de helft van de bundel. Zorg je ervoor dat je hem tenminste 4 dagen voor het einde van de maand weer afmeldt, dan kun je toch even testen, zonder al te veel te betalen.

Is dat misschien een suggestie?

Groetjes,
Charlene


Inderdaad een goed idee, bedankt.
Badge +6
Inderdaad een goed idee, bedankt.

Hoi Roberto,

Graag gedaan en een fijne dag.
Het koste wat tijd om een topic te vinden waar dit aparte feit besproken werd. Maar gelukkig, er zijn kritische mensen.

Net zat ik die prijzen even in excel te zetten. Aparte waardes krijg je er uit.
Internet tarieven
Prijs    -      MB    -  prijs per MB      - % van eerste het eerste tarief (dus 5 euro  voor 200 MB)
5 200  € 0,0250  100%
7 500  € 0,0140  56%
10 1000  € 0,0100  40%
12,5 1500  € 0,0083  33%
17,5 2500  € 0,0070  28%

Tot zover is het logisch. Hoe meer je betaald, hoe goedkoper het wordt. 

Bel tarieven
Prijs    -      minuten-  prijs perminuut   - % van eerste het eerste tarief (dus 3 euro voor 100minuten)
3 100  € 0,03000  100%
6 200  € 0,03000  100%
7 300  € 0,02333  78%
14 500  € 0,02800  93%
22 700  € 0,03143  105%    <-------
25 onbeperkt  (nvt voor dit verhaal)

Haha best interessant die percentages die er uit komen.  De 300 min bundel van 7 euro is duidelijk het voordeligste. Maar bij de grootste belbundel ben je relatief het onvoordeligste uit. En dit is niet te verklaren dmv jaarcontracten en kortingen. 

Excuus moderators, voor mensen (zoals ik) die hier tijd in stoppen.  
Badge +8
Hoi kabouters,

Welkom op het forum 🙂
Daar moet je geen excuses voor maken. Op het forum zien wij graag kritische mensen, die nadenken over dingen, en die met constructieve suggesties komen.
Ik vind het wel interessant om te zien, de percentages. Alleen de XXL bundel is niet onbeperkt. Deze heeft 1250 belminuten/smsjes, dus die zou je ook nog in je procentenverhaal kunnen opnemen.
Veel suggesties die we via het forum binnen krijgen, kunnen we meenemen in de bedrijfsvoering. Verbeteringen aan de website, kunnen we vaak dezelfde dag of week nog doorvoeren. Ook processen zijn met de hulp van onze meedenkende klanten al fors verbeterd. Ik weet echter dat het bepalen van tarieven iets is waarbij naar veel factoren wordt gekeken, door verschillende managers en marketing-mensen. Ik ga er dus ook niet vanuit dat die heel snel zullen veranderen. We bieden wel regelmatig andere bundels aan. Wellicht vallen de percentages dan weer anders uit. De populairste bundel zal waarschijnlijk wel het goedkoopst blijven. Dit is dus eigenlijk het minst beïnvloedbaar.
Maar dat betekent niet dat je er hier niet over mag nadenken met ons. Alles wat waardevol is wordt doorgespeeld naar de afdeling die erover gaat.
Ik hoop dus dat je tijd in ons blijft stoppen 🙂 en dat ik je weer op het forum terugzie.

Groetjes, Charlene

Reageer