Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Problemen en problemen.....

  • 10 januari 2012
  • 12 reacties
  • 3197 Bekeken

Badge
Eind november heb ik een abbo (2,99 per maand) aangevraagd voor mijn dochter. Ik ontving de ontvangstbevestiging met het tijdelijke nummer 06********. Omdat bij de aanvraag het rekeningnummer van het bankincasso afweek van het rekeningnummer dat ik gebruikte voor de verifiicatie (0,01) via Ideal ontving ik een mail dat de aanvraag toch was afgewezen.Via mail werd mij verzocht een nieuwe aanvraag te doen. Zo geadviseerd zo gedaan; bij deze aanvraag werd tweemaal 0,01 via Ideal afgeschreven. Ik ontving wederom een ontvangstbevestiging per mail net het tijdelijke nummer, 06********. Op zowel de eerste aanvraag als de tweede (ervanuit gaande dat de eerste was geannuleerd) heb ik nummerbehoud aangevraagd voor het oude prepaid-nummer van mijn dochter. Ongevraagd ontving ik wederom een ontvangstbevestiging met een tijdelijk nummer 06********. Ik was het spoor inmiddels bijster. Via de post ontving ik ik 2 pakketten met verschillende sim-kaartjes met de nummers: 06******** en 06********. Op 6/12 ontving een mail van Simyo porteringen dat mijn oude prepaidnummer was overgezet naar mjn Simyo-nummer, naar welk nummer stond niet in de mail. Het prepaidnummer was vanaf dat moment niet meer bereikbaar. Op mijn email d.d. 6/12 welke SIM ik nu moest activeren kreeg ik een antwoord: 06********. Dit heb ik gedaan. Vanaf dat moment kon mijn dochter bellen en SMS'en met haar toestel met nummer 06********en was ook bereikbaar op dit nummer. Haar oude prepaidnummer bleek echter niet overgezet.. en was onbereikbaar. Al de gegevens van het abonnement 06******** waren en zijn nog steeds te zien op "Mijn Simyo" . Wonderlijk is echter dat mijn rekening nooit is belast voor de kosten van het abbonement (2,99) en de aansluitkosten (14,99). Het verbruik in december was op "Mijn Simyo' goed te volgen, alleen de facturen niet. Er werd alleen een factuur over de maand november getoond van 0,01. Helaas, sinds januari kan mijn dochter niet meer bellen en SmS'en met haar nummer 06******** en kan ook niet meer gebeld worden. Er is dus opnieuw een probleem.

Ik heb vanaf de aanvraag tientallen mailjes gestuurd naar de klantenservice van Simyo, maar kreeg op bijna ieder mailtje een onzinnig, niet terzake doende, antwoord. Hoe moeilijk kan een simpele aanvraag voor een SIM-abonnement van 2,99 per maand zijn. Ik kan me voorstellen dat Simyo met dit soort tarieven niet een proffesionele klantenservice-organisatie kan neerzetten, maar aan de andere kant weet ik als ervaren ICT'er dat dit soort simpele zaken makkelijk te beheren zijn en dat ook simpel kan worden nagegaan waar het fout is gegaan.

Mijn dochter is teleurgesteld; het oude prepaidnummer is niet meer bereikbaar; haar nieuwe Simyo-nummer 06******** is sinds januari het zelfde lot ondergaan. Voor wie bij Simyo dit relaas niet gelooft; ik heb alle mailtjes en correspondentie nog beschikbaar. Ik hoop dat iemand binnen Simyo, ook een klant van 2,99 per maand, kan uitleggen waar het fout is gegaan en hoe dit alsnog kan worden opgelost.

Ik hoor graag van jullie, dit vooral namens een teleurgestelde dochter.

RWA van Scheppingen, *******@hetnet.nl
icon

Beste antwoord door Bibi 11 januari 2012, 10:01

Hi Ruud,

Ik heb zojuist geprobeert om voor je na te gaan wat er mis is. Uit onze gegevens blijkt dat het te behouden nummer van je dochter en het tijdelijk nummer welke ze in gebruik heeft genomen actief zijn. Op het netwerk staan alle instellingen juist, dus is het niet duidelijk waarom zij niet kan bellen. Graag verneem ik een nummer waarop ik je kan bereiken zodat wij samen alle instellingen etc kunnen controleren. Wij zullen nu het te behouden nummer koppelen aan de simkaart waarvan je dochter gebruik maakt, dit houdt in dat zij op het moment dat haar simkaart het weer doet met haar eigen prepaid nummer kan bellen. Excuses voor het ongemak.

Groet,

Bibi
Bekijk originele reactie

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

12 reacties

Badge +3
uhmm......heb je nog een mailtje kunnen sturen naar porteringen@simyo.nl ???
ik zou dit nog effe proberen als hoop! en als dit niet lukt moet er een simyo medewerker van het forum hier aanwezig zijn om jouw gegevens te laten checken per pm nogwel!
MAAR!!!! als dit ook geen zin heeft...tsja....dan zien we verder wel..
.......maar probeer de moed erin te houden oke!? :-]
Badge
uhmm......heb je nog een mailtje kunnen sturen naar porteringen@simyo.nl ???
ik zou dit nog effe proberen als hoop! en als dit niet lukt moet er een simyo medewerker van het forum hier aanwezig zijn om jouw gegevens te laten checken per pm nogwel!

MAAR!!! als dit ook geen zin heeft...tsja....dan zien we verder wel..


Zoals gemeld, ik heb alle verzonden en ontvangen mailtjes nog, dus ook die van en naar Simyo Porteringen... schijnbaar weet echter niemand wat het probleem is, Simyo-medewerkers weten van elkaar niet wat er al naar mij is beantwoord via de mail... Ik heb diverse malen gevraagd of dit mailverkeer bij Simyo nog traceerbaar was, maar helaas.
Badge +3
je enige hoop is: of je gegevens laten checken door een simyo medewerker van het forum he... of je kan nog een berichtje sturen naar twitter met je problemen aangezien ik veel positieve berichten hoor bij twitter ;p
Badge
.......maar probeer de moed erin te houden oke!? :-]



Als ik voor een simpel abbo van 2,99 per maand al 2 maanden bezig ben om dit voor mijn dochter te regelen kan moed mij niet worden onzegd. Ik blijft nog even hopen op een Simyo medewerker met gevoel en hart voor het bedrijf, waarvoor hij/zij werkt.
Badge +3
en probeer ook nog een berichtje te sturen naar twitter, (het is simyonl) en ik dacht dat het een paar dagen was...sorry daarvoor.. zucht 😳
Badge
en probeer ook nog een berichtje te sturen naar twitter, (het is simyonl) en ik dacht dat het een paar dagen was...sorry daarvoor.. zucht :$


Twitter heeft max 140...mijn uitleg was iets langer, maar wat is jou rol op dit forum, dit gezien je vele reacties...
Badge +3
mijn rol op dit forum!? pardon...........................................sorry maar ik weet toch 100 procent zeker dat je dit sarcastisch bedoeld?..zo dom ben ik niet... lol

hieronder@

het is goed met je,
Badge
Beste Aren,

Klanten van Simyo gebruiken dit forum serieus, gezien je reacties op dit topic en andere topics, zou ik het op prijs stellen verder niet te reageren. Alvast bedankt en no offence.
Badge +3
je 'lieve' bericht klopt echt ook niet hé....

ten eerste doe je niet zo 'lief' tegen mij via pm...

ten tweede geef ik advies ondanks dat ik niet echt verstand heb van abbonementen..
en ik heb het aan een moderator vertelt hoe jij zo doet tegen mij.....ik doe niet rot en uiteindelijk doe jij zo rot...
-______-' En via pm ben je niet een brave jongen hé Foei!!!!!!

en ruud van scheppingen: waarom moet jij een ip check doen!?....als je die van mijn doet.......dan ben je echt ziek in je hoofd..
Badge +5
Hi Ruud,
Ik heb zojuist geprobeert om voor je na te gaan wat er mis is. Uit onze gegevens blijkt dat het te behouden nummer van je dochter en het tijdelijk nummer welke ze in gebruik heeft genomen actief zijn. Op het netwerk staan alle instellingen juist, dus is het niet duidelijk waarom zij niet kan bellen. Graag verneem ik een nummer waarop ik je kan bereiken zodat wij samen alle instellingen etc kunnen controleren. Wij zullen nu het te behouden nummer koppelen aan de simkaart waarvan je dochter gebruik maakt, dit houdt in dat zij op het moment dat haar simkaart het weer doet met haar eigen prepaid nummer kan bellen. Excuses voor het ongemak.
Groet,
Bibi
Beste Bibi

Ik wil je bedanken voor je inzet om het probleem opgelost te krijgen. Zoals gisteren al telefonisch besproken, werkt alles inmiddels zoals was aangevraagd en bedoeld. Ook de financiele tegemoetkoming van Simyo is bijzonder gewaardeerd.

Ik blijf overigens van mening dat de klantenservice van Simyo niet adequaat genoeg reageert op de mail(s), zo'n stuk of 20.. die ik heb gestuurd.

Als voorbeeld geef ik aan dat op mijn ultieme klacht van gisteren, per mail ik de reactie kreeg dat het door mij aangevraagde nummer al 6 maanden niet was gebruikt....., dus weer zo'n onzinnig antwoord. Gelukkig heb ik via het Forum , en via Bibi uiteindelijk de service gekregen die ik had aangevraagd.

Dus nogmaals BiBi, (wat in mijn pre-internet tijd stond voor ByeBye), hulde voor je inzet!!

Groet, Ruud
Badge +2
Hi Ruroli,

Als eerst onze excuses voor het ongemak. Uit onze gegevens blijkt dat je met Bibi samen tot een oplossing bent gekomen. Wij gaan er van uit dat het probleem inmiddels is verholpen. Mocht je verder nog vragen hebben dan horen wij die graag.

Groetjes,

Arie