.

Beantwoord

Overstappen van jaarlijks abonnement naar maandelijks opzegbaar abonnement, kan dat?

  • 9 September 2015
  • 1 reactie
  • 217 Bekeken

Geachte Simyo/Simyo klanten,

Mijn naam is Dane Mengerink en mijn contract bij simyo loopt nu vanaf vorig jaar september, heb toen gekozen voor een abonnement van een jaar lang. Ik loop nu waarschijnlijk tegen het einde van mijn abonnement aan, maar kan nergens zien tot wanneer mijn abonnement loopt. Ik ben er bang voor dat dadelijk mijn abonnement met nog een jaar verlengt wordt terwijl ik daar niet voor heb gekozen, want ik wil graag overstappen naar een andere provider voor een andere telefoon. Als het mogelijk is om van een jaarlijks abonnement over te stappen naar maandelijks opzegbaar abonnement, dan zou ik nog graag enkele maanden willen blijven, zodat ik kan wachten totdat die nieuwe telefoon op de markt is. Ik hoop dat mijn vragen snel beantwoord kunnen worden. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Dane Mengerink
icon

Beste antwoord door Ernst 10 September 2015, 10:46

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Dane Mengerink, welkom op ons forum :)

Wat goed dat je dit graag uitgezocht wilt hebben!
Bij Simyo worden en werden contracten nooit stilzwijgend met een jaar verlengd. Tot 2009 gebeurde dat nog wel veelvuldig, maar toen bestonden er bij Simyo nog geen jaarcontracten ;)
Sindsdien is het sowieso verboden voor telecomproviders om contracten stilzwijgend te verlengen met een jaar.

Wanneer je een jaarcontract hebt, zie je bij Mijn bundel aanpassen de Contractduur staan. Als daar niets staat, heb je ook geen jaarcontract, maar een maandelijks opzegbaar abonnement.
Jouw contract liep tot en met acht september, dus gisteren heb je inderdaad geen einddatum meer kunnen vinden ;)

Ik begrijp dat je graag een keer een nieuwe telefoon wilt hebben én dat je graag nog even bij ons blijft. Wat in jouw geval ook mogelijk is, is om hier, hier of hier een jaarabonnement af te sluiten van Simyo in combinatie met een telefoon.
Mocht je geïnteresseerd zijn, geef ik je graag meer uitleg.

Reageer