Skip to main content
Als ik de tarieven van de verschillende bundels/abonnementen vergelijk, lijkt overstappen voor 2/11 aantrekkelijk.



Wat ik niet kan ontdekken zijn twee onderwerpen:

1) Wat zijn de meerprijzen per minuut/mb van de verschillende abonnementen?

2) Als je overstapt m.b.t. de belbundel, ben je dan ook verplicht een vergelijkbare internetbundel af te nemen?
Hoi CKE, welkom op het Simyo forum!



Je stelt een aantal goede vragen 🙂 Ik heb ze hieronder beantwoord:



1) Bij een bel- en internetbundel betaal je een aantal hoeveelheden voor een bepaalde prijs. We geven om deze reden ook niet aan wat je per minuut of per MB betaalt. Het is namelijk een soort pakketje 😉 Als je graag wilt weten wat het per minuut of MB is, kun je het gemakkelijk als volgt berekenen.



Bijvoorbeeld de Belbundel 300 voor € 5 (Nog een jaar extra voordeel). Je kan de 1 (belminuut) x € 5 (de prijs) : 300 (belminuten) doen. Dit is 0,016 eurocent per minuut.



2) Op het moment dat je verlengt met een jaar, dan veranderen de tarieven voor de belbundels en voor de internetbundels. Je hoeft natuurlijk geen internetbundel te kiezen. Een internetbundel is altijd iets waar je voor kan kiezen. Je kunt deze (altijd) uitzetten of alleen een belbundel nemen.



Heb ik je vragen duidelijk beantwoord?
Dank voor de reaktie. Helaas is daarmee de vraag nog niet volledig beantwoord.



Het gaat mij om de meerprijs per minuut/mb. Dus mb's en minuten buiten de bundels.



Tevens maak ik uit het antwoord op, dat opzeggen/wijzigen per maand na overstappen niet meer mogelijk is. Is die conclusie juist?



Alvast dank voor het antwoord.
Hoi CKE,



Voor elk abonnement dat we aanbieden geldt dat het buitenbundeltarief voor bellen €0,31 per minuut is en voor internet €0,15 per MB is.

Je kunt je bel- en internetbundel los van elkaar wijzigen. Heb je een jaarcontract, dan kun je niet opzeggen, wijzigen kan elke maand.



Is dit zo duidelijker voor je?
Beste Ernst,



Dank voor het antwoord en ik heb de verschillende abonnementen vergeleken.



Overstappen kan kennelijk alleen als ik overstap naar een jaarabonnement. Dat staat niet in de inleidende e-mail en ik vind de reclame daarom misleidend. Ik zou daarom graag zien, dat jullie mijn abonnement omzetten naar de nieuwe tarieven, zonder het om te zetten naar een jaarabonnement.



Ik verneem graag.
Hoi CKE,



De tarieven zijn duidelijk verdeeld over maand en jaar en daarnaast is er nog een verlengactie met korting voor klanten die hun huidige contract met een jaar verlengen. Wat is er precies misleidend in jouw ogen?



Welke bundels zou je hierbij dan precies nemen, want dan kan ik het ook voor je vergelijken 🙂.



Groetjes, Tiury

Reageer