.

Beantwoord

opzeggen pas 1 maand van te voren?

  • 28 September 2014
  • 1 reactie
  • 402 Bekeken

Volgens de voorwaarden van Simy kan je maar 1 maand van te voren opzeggen. Wat nu als je een dag te laat bent zit je er dan nog een keer voor hetzelfde termijn aanvast, wat is 1 maand dus het kan maar gedurende 1 dag! Want je moet toch de wettelijke opzegtermijn in acht nemen.
Ik wil van het abonnement af want ik voel me aan alle kanten door Symyo geflest en niet serieus genomen. Wanneer je een gesprek hebt van 3 seconden omdat je bijvoorbeeld een voicemail krijgt wat je niet wilt, wordt dit afgerond naar 1 minuut! wanneer dit buiten je buiten je bundel gebeurt wordt er hier dus €0,31 voor in rekening gebracht. Wanneer je je bundels niet hebt opgemaakt ben je het kwijt! Allemaal zaken die ik mogelijk van te voren beter had moeten uitzoeken!  Dus ik betaal een hoop leergeld omdat ik mijn dochter dacht te voorzien van een voordelig Simyo somonly abonnement.  Mijn dochter had door onbewust van de gevolgen zeer vaak getracht iemand te bellen wiens voicemail steeds autimatisch aanging en al deze verbindingen van 2 a 3 seconden hebben tot zo'n €25,- bijbetalen omdat ze steeds in emand VM tercht komt.
icon

Beste antwoord door Charlene 29 September 2014, 13:05

Bekijk originele reactie

1 reactie

Badge +8
Hoi cedric,

Welkom op het forum :)
Bij Simyo kun je je abonnement opzeggen via Mijn Simyo. Je abonnement eindigt altijd per 1ste van de maand.
Zeg je op voor de 25ste van de maand, dan eindigt je abonnement op de eerste van de maand die volgt. Bijvoorbeeld, doe je dat voor 25 oktober, dan eindigt het abonnement op 1 november. Ben je na 25 oktober, dan eindigt het abonnement op 1 december.
Wanneer je je nummer graag meeneemt naar een andere provider, dan zeg je niet zelf op, maar vraagt nummerbehoud aan bij de nieuwe provider. Dan is je goedgekeurde aanvraag nummerbehoud je opzegging. Daarbij moet je uitgaan van een maand opzegtermijn.

Wat vervelend dat je er niet van op de hoogte was dat je gesprekken worden afgerond op hele minuten. Dit is vrijwel bij alle providers gebruikelijk. Er zijn ook abonnementen te vinden die per seconde afrekenen. Vaak betaal je dan wel een hoger abonnementstarief.
Het is nooit de bedoeling geweest om je daarmee voor de gek te houden. Het staat duidelijk vermeld bij de tarieven, ook het buiten bundel tarief. Wij houden helemaal niet van kleine lettertjes.
Op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app kun je tijdens de maand steeds inzien hoeveel minuten/sms'jes er nog te gebruiken zijn. De gesprekken worden daar afgerond van je bundel afgetrokken. Zo kun je daar bijhouden hoeveel je daadwerkelijk nog kunt bellen en hoef je niet verrast te worden. Kom je er tijdens de maand achter dat het wel erg krap gaat worden, dan kun je er ook nog voor kiezen om je bundel voor de volgende maand te verhogen. Daar geldt hetzelfde als bij een opzegging. Geef je je wijziging voor de 25ste door, dan gaat deze op de 1ste van de maand die volgt in.

Ik hoop dat ik zo duidelijk heb kunnen uitleggen wat de mogelijkheden bij Simyo zijn. Heb ik daarmee iets van de verwarring weggenomen?

Groetjes, Charlene

Reageer