.

Beantwoord

Opzeggen lukt niet

  • 4 December 2013
  • 7 reacties
  • 870 Bekeken

Begin november wilde ik mijn abonnement, dat per 4-1-2014 afloopt, opzeggen. Dit lukt niet via de website omdat daar een fout in zit. Ik heb online opgezegd bij de klantenservice. Daar kreeg ik als antwoord dat opzeggen moest via de website, maar omdat er een fout is binnen de website, dit niet lukt....??  Ik heb nogmaals een mail gestuurd naar de klantenservice met de mededeling dat ik per 1-4-2014 opzeg. Ik kreeg weer het antwoord dat dat alleen kan via de website en ik kreeg het advies om het per 4-12-2013 nogmaals te proberen.
Het is nu 4-12-2013 en het lukt nog steeds niet via de website!

En toch wil ik mijn abonnement opzeggen per 4-1-2014. Ik wil geen nummerbehoud, ik wil helemaal niets, alleen opzeggen!!!!

Ik heb nu twee mails met de bevestiging dat ik - op tijd - mijn abonnement wil opzeggen en zet hier nu dan ten einde raad nog maar eens dit bericht op. Ik heb voldaan aan de wettelijke verplichtingen.

Welke gegevens heeft Simyo verder nog nodig om mijn abonnement te beëindigen? Want dat mijn abonnement nu toch echt eindigt per 4-1-2014 staat voor mij als een paal boven water.

Ik ontvang hiervan graag de bevestiging.

Met vriendelijke groet,
K. Post
icon

Beste antwoord door Charlene 5 December 2013, 13:41

Bekijk originele reactie

7 reacties

Badge +8
Begin november wilde ik mijn abonnement, dat per 4-1-2014 afloopt, opzeggen. Dit lukt niet via de website omdat daar een fout in zit. Ik heb online opgezegd bij de klantenservice. Daar kreeg ik als antwoord dat opzeggen moest via de website, maar omdat er een fout is binnen de website, dit niet lukt....??  Ik heb nogmaals een mail gestuurd naar de klantenservice met de mededeling dat ik per 1-4-2014 opzeg. Ik kreeg weer het antwoord dat dat alleen kan via de website en ik kreeg het advies om het per 4-12-2013 nogmaals te proberen.
Het is nu 4-12-2013 en het lukt nog steeds niet via de website!

En toch wil ik mijn abonnement opzeggen per 4-1-2014. Ik wil geen nummerbehoud, ik wil helemaal niets, alleen opzeggen!!!!

Ik heb nu twee mails met de bevestiging dat ik - op tijd - mijn abonnement wil opzeggen en zet hier nu dan ten einde raad nog maar eens dit bericht op. Ik heb voldaan aan de wettelijke verplichtingen.

Welke gegevens heeft Simyo verder nog nodig om mijn abonnement te beëindigen? Want dat mijn abonnement nu toch echt eindigt per 4-1-2014 staat voor mij als een paal boven water.

Ik ontvang hiervan graag de bevestiging.

Met vriendelijke groet,
K. Post


Hoi Karinsimyo,

Bij Simyo kun je je abonnement alleen opzeggen via de website. Een opzegging voor de 26ste gedaan, gaat op de 1ste in. Wanneer je je nummer meeneemt naar een andere provider, kun je zelf een datum kiezen inderdaad.
Jij hebt er nu ook nog mee te maken dat je contract vaststaat tot 4-1-2014 en een opzegging per 1-1 dus niet gaat.
Zoals je in de email in eerste instantie is uitgelegd, hebben wij met een technische moeilijkheid te maken, waardoor je pas op 5-1-2014 zult kunnen opzeggen. Je geeft ons dan een seintje en wij maken in orde dat dat vanaf 4-1-2014 geldt.
Dit is helaas de enige manier waarop wij in orde kunnen maken dat je abonnement per 4-1-2014 afloopt.
In de tweede email is u aangeraden om het nu al te proberen. Die informatie was foutief, daar ga ik achteraan, dat daar maatregelen voor worden getroffen. In beide emails is echter ook bij je bevestigd dat opzeggingen via email niet in behandeling genomen kunnen worden. En dat het hoe dan ook, op Mijn Simyo moet gebeuren.
Wanneer je de opzegging kunt doen, op 5-1-2014, zoals in de eerste email is uitgelegd, heb je de uitkomst die je graag wilt. Namelijk het einde van je abonnement per 4-1-2014. Een andere manier om dit mogelijk te maken is er niet.

Groetjes,
Charlene
Graag uitvoering geven aan hetgeen wat Sandor van Simyo mij hieronder heeft beloofd. Ik heb mijn abonnement al opgezegd. Nu nog het teveel gefactureerde bedrag terugstorten a.u.b. 

Klant worden bij Simyo is makkelijk, maar contract opzeggen kost geld en moeite. Net weer 35 cent aan Simyo betaald aan de helpdesk. Simyo is telefonisch niet te bereiken.

PS hebben jullie de Radar uitzending gezien van 9 december jl?  Exact de klantgerichtheid die ik ook ervaar inzake abonnementen....... Als Simyo het nou zou moet verdienen........ Jammer.


Sandor(Simyo Nederland)
25-Nov 15:28 (CET)
Beste meneer van der Burgt,
Door een storing in ons systeem is het momenteel niet mogelijk om uw jaar contract op te zeggen. U krijgt steeds de melding dat u dit binnen een maand voor de eind datum moet doorgeven.
De storing zorgt ervoor dat u pas na 4 december succesvol de aansluiting kunt beëindigen. Het gevolg hiervan is dat u in eerste instantie de kosten voor de gehele maand december moet betalen.
Om ervoor te zorgen dat u betaald voor de periode dat u daadwerkelijk gebruik wilt maken van onze diensten vragen wij u om nadat u op 5 december heeft opgezegd, telefonisch met ons contact op te zoeken zodat we het teveel aan kosten van uw laatste factuur af kunnen halen.
Meer weten?
Kijk ook eens op simyo.nl/service of bezoek ons Simyo Forum. Hier vindt u snel het antwoord op veel vragen.
Met vriendelijke groet,
Sandor
Reputatie 5
Badge +11
Hoi pluk,

In je gegevens zie ik dat je opzegging al is verwerkt. De abonnementskosten van €3 voor december heb je nog niet betaald, dus die zijn van de komende factuur van november afgeschreven. Je betaalt dus niet teveel.
Helaas klopt het dat er een bug in Mijn Simyo zit voor wat betreft het opzeggen voor de contractdatum. Dit doen we niet expres en we werken aan een oplossing.

Ik zie dat je je simkaart gisteren hebt geblokkeerd als zijnde gestolen/verloren. Ik weet niet of je dit gedaan hebt omdat je een mail hebt gekregen dat je abonnement beëindigd word, of omdat je hem echt kwijt bent, maar het nummer 1200 van de telefonische helpdesk is gratis met je Simyo simkaart, ook als deze geblokkeerd is.

Ik vind het erg jammer dat je onze service niet ervaart zoals wij die bedoelen. We doen echt ons best.
Beste Simyo,

Ik heb al een aantal maanden geprobeerd om mijn abonnement op te zeggen. Het lukt met niet via de website en lees op het forum dat iedereen hier een probleem mee heeft. Jullie technisch probleem bestaat al een jaar. Ik ben teleurgesteld dat jullie het zo moeilijk maken om het abbonement stop te zetten, en hoop dat het op deze manier wel gaat lukken. Ik betaal nu al bijna een jaar mijn kosten zonder het te gebruiken. Bij deze wil ik mijn abonnent per direct opzeggen. Zouden jullie mij hier een bevestiging van kunnen sturen?

Met vriendelijke groet,

lieke van leent
Reputatie 5
Badge +11
Beste Simyo,

Ik heb al een aantal maanden geprobeerd om mijn abonnement op te zeggen. Het lukt met niet via de website en lees op het forum dat iedereen hier een probleem mee heeft. Jullie technisch probleem bestaat al een jaar. Ik ben teleurgesteld dat jullie het zo moeilijk maken om het abbonement stop te zetten, en hoop dat het op deze manier wel gaat lukken. Ik betaal nu al bijna een jaar mijn kosten zonder het te gebruiken. Bij deze wil ik mijn abonnent per direct opzeggen. Zouden jullie mij hier een bevestiging van kunnen sturen?

Met vriendelijke groet,

lieke van leent


Hoi liekevl, welkom op het Simyo forum.

Er is inderdaad voor een groep klanten die voor hun einddatum van het jaarcontract alvast willen opzeggen een probleem.
Deze klanten kunnen op de einddatum opzeggen en krijgen de maand die ze teveel betalen uiteraard gecrediteerd (én er wordt heel hard gewerkt aan een oplossing!).
In jouw geval ligt het niet aan dat jaarcontract, want dat wás al afgelopen 😕 Ik heb onze IT'ers gevraagd om na te gaan waarom het bij jouw niet lukt om op te zeggen en ze hebben 'iets aangepast'.
Als je dus op Mijn Simyo, tabblad Mijn gegevens, op 'Mijn abonnement opzeggen' klikt, dat zou het nu moeten werken.

Kun je ons op de hoogte houden of het gelukt is?
Beste Simyo,

Ook mij lukt het niet om mijn abonnement op te zeggen. Ik heb inderdaad op F11 gedrukt zodat het volledig scherm te zien was. Vervolgens heb ik op 'Opzeggen' geklikt en vervolgens krijg ik een scherm te zien met: Oeps kan niet worden weergegeven. Hoe kunnen we je verder helpen (zie bijlage) ? Ik heb het in Firefox, Chrome en Internet Explorer geprobeerd, en allen zeggen hetzelfde. Ik wil graag per 1 februari 2014 opzeggen. Wie kan mij helpen met het opzeggen van mijn abonnement? Ik probeer al maanden op te zeggen.

Bij voorbaat dank!

Groeten,

D. Ibay
Badge +6
Beste Simyo,

Ook mij lukt het niet om mijn abonnement op te zeggen. Ik heb inderdaad op F11 gedrukt zodat het volledig scherm te zien was. Vervolgens heb ik op 'Opzeggen' geklikt en vervolgens krijg ik een scherm te zien met: Oeps kan niet worden weergegeven. Hoe kunnen we je verder helpen (zie bijlage) ? Ik heb het in Firefox, Chrome en Internet Explorer geprobeerd, en allen zeggen hetzelfde. Ik wil graag per 1 februari 2014 opzeggen. Wie kan mij helpen met het opzeggen van mijn abonnement? Ik probeer al maanden op te zeggen.

Bij voorbaat dank!

Groeten,

D. Ibay


Hoi D.I.,

Welkom op het forum!
Ik zie in het systeem dat je abonnement op 1-1-14 is opgezegd door ons op je eigen verzoek. Je hoeft het abonnement niet zelf op te zeggen dat hebben wij al voor je gedaan.

Reageer