Hallo,
Ik heb even een vraag over het onverklaarbare gebruik van data bij mijn beide dochters.
Door eerdere fouten van mijn jongste dochter, heeft zij geleerd dat data verbruik relatief duur is.
Ongeveer 2 jaar geleden had ze hetzelfde euvel en heeft Simyo ons coulance en tips gegeven om dit verbruik te reduceren. Om onverklaarbare reden was mijn dochter deze maand ‘ineens’ veel data kwijt. Ze heeft in de history van het dagverbruik van de data gekeken en op onverklaarbare tijden is er zo'n 50 maal ongeveer 55 MB gebruikt. Het meest frappant is dat het dataverbruikt steeds dezelfde hoeveelheid is en nooit 1MB verschillend is.
Mijn docher heeft het dataverbruik altijd uit staan na de vorige keer en zet het alleen aan als ze het nodig heeft (dus onderweg). Thuis en op school heeft ze een wifi verbinding.
Door ca 50 x 55 MB af te schrijven op het dataverbruik, betekend dat 2.7 GB van haar data is opgeconsumeerd in de maand mei! Dit levert nu geen problemen op, maar is vind het wel verdacht.
Met deze wetenschap heeft mijn oudste dochter dit ook even gechecked. Ook bij haar is zo'n 50 x en dataverbruik van zo'n 60 MB afgeschreven, terwijl ze veel thuis is en op school is (Wifi). Ook bij haar is dus zo'n 3GB onverklaarbaar verdwenen. Ook zij komt net niet in de problemen, maar ik wil dat deze onverkaarbare datareductie stopt.
Bij mijzelf heb ik het nog niet gechecked, maar ik vind het heel verdacht dat MB's zomaar van hun accounts 'verdwijnen’.