Skip to main content

.

Help! ;) 

Ik zit in het buitenland waar ik een lokale sim gebruik. Nou wilde ik met die sim nog in mijn telefoon (waarvan ik de internetdata gebruik) overstappen van odido naar simyo e-sim, zodat ik niet steeds hoef te hannessen met overhevelen van fysieke sims. 

Ik heb nu een sim only abonnement met nummerbehoud aangevraagd. Als onderdeel van het proces zou ik een sms hebben moeten krijgen om dit te bevestigen. DUS heb ik mijn nederlandse Odido simkaart weer in mn telefoon gestopt wachtend op de SMS om te bevestigen, maar de sms komt niet aan. 

Nu zie ik in de communicatie van Simyo het volgende staan: 

“Kun je niet op de SMS reageren of geen SMS ontvangen? Dan kan je je nummer ook verifieren door je klantnummer van je huidige provider in te vullen op simyo.porteren.nl”


Wanneer ik naar die link ga, zie ik echter alleen de mogelijkheid om de verificatiecode in te vullen, die ik dus niet heb ontvangen. Ik zie nergens waar ik kan verifiëren met klantnummer. 

 

I’m lost. 😉. Wil HEEL graag mijn nummer behouden. Zit echter in Colombia met een lokale fysieke simkaart die wat roet in het eten gooit in dit proces. Hoe kan ik dit het beste aanvliegen? 

 

Alvast bedankt! 

 

Groet, Patty

Hoi @Pattyvdf,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over hebt opgenomen!

Wij kunnen inderdaad je nummer verifiëren door middel van je klantnummer van je oude provider. Je hebt dan geen sms met verificatiecode nodig. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer, klantnummer van je oude provider en persoonlijke gegevens (geboortedatum, adres en e-mailadres)? Ik help je dan graag verder. 😊

Groetjes,
Roeqajja