Skip to main content
Waarom worden niet verbruikte belminuten/smsberichten niet overgeheveld naar de volgende maand bij een abonnement. Voorbeeld : bundel 300 belminuten. Verbruikt 200 belminuten. Niet verbruikt 100 belminuten. Volgende maand 300 belminuten + 100 belminuten van de vorige maand = 400 belminuten beschikbaar. Als ik nu over de limiet van 300 belminuten kom, moet ik de hoofdprijs bijbetalen!

Heeft u hiervoor een oplossing? Mvg Jan
Hoi Jan van Raaij,



Welkom op het Simyo Forum.



Goed dat je dit komt vragen!



Het antwoord op je vraag is eigenlijk heel simpel. Dit is niet hoe onze bundels in elkaar zitten. Om die reden kun je geen overgebleven belminuten of MB's meenemen naar de volgende maand. Wij hebben er bewust voor gekozen om onze bundels op deze manier in te richten.



We willen graag een duidelijke prijs voor klanten en hierbij toch flexibele abonnementen aanbieden. Daarom kun je de bundel niet meenemen naar de volgende maand, maar kun je 'm vooraf aanpassen op je verwachte verbruik.



Toch heb ik je opmerking doorgegeven aan onze productmanagers. Misschien dat ze je ideeën mee kunnen nemen 🙂 Ik wil je dus vooral bedanken voor je input! Laat je het weten als je nog vragen hebt?



Groetjes,

Angela
Hi Angela,

Bedankt voor het antwoord. Vooraf aanpassen van een bundel is dat je in de toekomst moet kijken of je wellicht meer gaat verbruiken als je al een ruime marge hebt genomen. Dit is dus niet zinnig omdat men onverwachts een lang gesprek kan hebben. Beter is dan als men dicht bij het limiet komt, dat de provider de abonnee een waarschuwings-email stuurt, pas op, denk aan uw limiet, dat binnenkort vervalt
@Jan van Raaij

Enkele punten ter overweging.

* Je zou een extra prepaid sim kunnen gebruiken (goedkope basic telefoon) dan betaal je i.p.v. 0.31 E maar 0.10 E per minuut....een 3e van de 'hoofdprijs'.

* Een provider is wel verplicht om een waarschuwingssms te sturen m.b.t. data niet voor bellen of sms.

* Daarom is het raadzaam om Mijn Simyo en de app regelmatig te controleren.



Kies je een grotere bundel, standaard, dan is het niet nodig dat je over een glazen bol beschikt, dat je een medium bent o.i.d.. dan heb je een voorsprong.

Een prepaid sim kan dus een ideale tussenweg zijn.

🙂
Hoi Jan van Raaij,



Ik begrijp dat het lastig is om te bepalen of je veel minuten gaat gebruiken in de aankomende maand. Natuurlijk bieden we jou alle mogelijkheden die we tot onze beschikking hebben zodat jij je verbruik in de gaten kan houden. Zoals Friesian aangeeft gaat dit voor je internetbundel via een sms'je. Voor je belbundel is dit niet mogelijk. We zorgen ervoor dat zowel Mijn Simyo als de Mijn Simyo App zo makkelijk mogelijk te bereiken zijn en zo duidelijk mogelijk zijn. Dan ben je altijd op de hoogte.



Ik ga jouw bericht wel doorzetten naar onze productmanagers. Wie weet kunnen we in de toekomst nog iets aanpassen waardoor het wel mogelijk is om je belminuten mee te nemen. Misschien kunnen we een alternatieve oplossing bedenken. Helaas zal ik je dit niet op korte termijn kunnen aanbieden. Wellicht is de tip van Friesian wat voor je :)



Laat je het weten als je nog vragen hebt?



@Friesian, bedankt voor je aanvullingen :D



Groetjes,

Angela

Reageer