Skip to main content
Hallo allemaal.

Gisteren op 30-januari 2016 heb ik mijn Simyo Prepaid contract overgezet naar mijn 1e Simyo SimOnly 300 min/sms en 1000 MB internet. abo.

te weten 16,-- per maand. Ik had een prepaid tegoed van 29,56 welke verrekend wordt met de eerste facturen.

Nu kijk ik vandaag de 31e jan.en zie dat het prepaid contract keurig is overgezet naar sim only abonnement . Tot zover niks aan de hand en alles goed gegaan.



Nu zie ik ook dat het simonly abo is ingegaan per 01 januari 2016 en dat Simyo reeds 16,00 in rekening heeft gebracht voor de maand januari 2016 terwijl de maand nog maar 1 dag duurt en dat is juist vandaag toen het abonnement is overgezet.

Tevens staat er ook al dat ik 4,-- buiten de belbundel heb gebruikt op 20-01, 21-01,27-01 en 29-01.

Hier rekent Simyo 4,-- voor. Op deze genoemde data had ik helemaal nog geen simonly,abo maar een prepaid contract.

De kosten van die 4 dagen zijn toen al middels mijn prepaid tegoed afgerekend. Nu worden deze 4 dagen door Simyo beschouwd als buiten de bundel en nog een keer in rekening gebracht. Dat moet toch een foutje zijn hoop ik?

De kosten zijn al betaalt.



Ook zie ik dat het tegoed van de maand januari nog maar 9 minuten bedraagt ipv 300. Ik vind wel als er naar rato 300:31 dgn = 9 min. aan belminuten wordt verstrekt reken dan ook naar rato de abonnementskosten. en niet 9 minuten verstrekken voor 1 dag abo in jan. en wel de volle 16,-- abonnementskosten rekenen, + nog 4 euro voor buiten de bundel die in een prepaid periode zijn gemaakt.



Beste medewerker van Simyo, wat is hier aan te doen? Nu heb ik nog maar 9,56 over van een prepaid tegoed van 29,56 en ik heb nog helemaal niet kunnen gebruiken van mijn 1e abo bundel, omdat de maand over 1 dag teneinde is.



Graag hoor ik wat u als Simyo hieraan kan doen. Ik ben reeds jaren lang een tevreden klant van Simyo , maar ditzou toch wel een heel zuur begin zijn aan mijn sim-only abonnement.
Ik heb nog even gelezen op de vraag en antwoord site van Simyo en lees dat de abonnementskosten vooruit betaald worden ( dan zou de 16,-- dus voor februari zijn en de gesprekskosten januari. achteraf. Ok, blijft mijn vraag nog wel waar dan die 4,00 vandaan komen, want volgens de site zouden dit buitenbundel kosten zijn, en dat klopt toch niet. ( want toen, bovenstaande 4 dagen had ik nog geen abo).

Ik neem aan dat de 1e factuur met de hand berekend gaat worden en dat dan in de loop van de komende maand duidelijk wordt wat ik moet betalen. Ik heb even gauw uitgerekend dat ik voor januari naar rato max. 0,53 cent aan abo kosten kwijt zou mogen zijn.



1/30*300 = 9 minuten beltegoed.

1/30*7,-- = 0,23 cent abon. kosten belbundel 300

1/30*9,-- = 0,30 cent abon. kosten internetbundel 1000MB



totaal dus max. 0,53 abo kosten voor januari.



Correct me if I'm wrong?



Graag antwoord.
Hoi Roald1,



Welkom op het Simyo Forum.



Leuk om te zien dat je hebt gekozen voor een Sim Only Abonnement. Dat er nu wat verwarring is ontstaan kan ik begrijpen. Natuurlijk heb ik het voor je bekeken en kan ik de verwarring gelukkig bij je weg gaan nemen.



Bij Simyo betaal je jouw abonnementskosten 1 maand vooruit. Dit betekent dat de kosten op de factuur van januari voor de maand februari zijn. Om deze reden zijn het de volledige kosten. Achter de bundels zie je een datum staan. Hier zie je dat de kosten van 01.02.16 tot 29.02.16 zijn. Hier hoef jij je dus geen zorgen om te maken.



Er is op dit moment nog €13,56 over van je beltegoed. Dit wordt meegenomen naar de volgende factuur zodat je daar ook nog een deel van kunt betalen. Maakt deze uitleg het wat duidelijker voor je?



Ik zie geen buitenbundel kosten staan voor de vorige maand. Waar zie jij dit precies terug?



Groetjes,

Angela
Dank je voor de reactie. Ik begrijp het nu. Mocht ik weer vragen hebben, dan meld ik mij weer.

gr Roald1
Hoi Roald1,



Goed om te zien dat het duidelijker is nu 🙂 Daar gaan we voor. Je bent altijd welkom op het forum om je vragen te stellen of om gewoon gezellig een babbeltje te maken 😉 Graag gedaan en een fijne dag!



Groetjes,

Angela

Reageer