Skip to main content
Beste Simyo,



Als trouwe klant heb / had ik nog 'Simyo Tringg' abonnement uit 2011.

Deze is zonder medeweten aangepast naar een ongunstiger abonnement.

Gevolg is dat ik eerder buiten de bundels terecht kom en er hogere tarieven gelden buiten de bundel (€0,31 ipv €0,17 per min).



Herhaaldelijk verzoek per telefoon als per mail om uitleg te krijgen en of dit gecorrigeerd kan worden ten spijt

doe ik hierbij nog een laatste poging via het forum.



Met vriendelijke groet,



Teun Castelein
Hoi Teun Castelein,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat vervelend om te lezen dat er onduidelijkheid is over jouw abonnement bij Simyo. Ik kan me voorstellen dat je hier graag wat meer over wilt weten. Het spijt me dat je tot op dit moment nog geen reactie hebt gehad vanuit ons. Dit is niet de bedoeling. Ik ga mijn best doen om het zo duidelijk mogelijk toe te lichten voor je.



In augustus ben je overgestapt van Tringg naar Simyo omdat Tringg haar activiteiten heeft stopgezet. Je bent hier toen per brief, e-mail en SMS van op de hoogte gesteld.



Tringg bood jou een onbeperkte Bel/SMS bundel aan voor een vaste prijs. Eigenlijk bestond er een belplafond van 1250 minuten/sms, waarna je per minuut/sms betaalde. Simyo heeft geen belplafond waardoor je na 1250 minuten/sms automatisch het buitenbundel tarief betaalt. Dit tarief is bij Simyo €0,31. Om niet voor verrassingen te komen staan, biedt Simyo je continue inzage in je verbruik via Mijn Simyo of de Mijn Simyo App.



Het klopt dus dat jouw buitenbundel tarief hoger geworden is. Het buitenbundeltarief bij Tringg was €0,17 per minuut. Het buitenbundel tarief bij Simyo is €0,31 per minuut. Buiten bundel kosten kun je voorkomen door je verbruik goed in de gaten te houden.



Daarnaast bood Tringg een onbeperkte Internetbundel aan voor een vaste prijs. Eigenlijk bestond er een internetplafond van 1 GB, waarna je €0,30 per MB betaalde. Simyo heeft geen internetplafond waardoor je na 1 GB automatisch een tarief van €0,30 betaalt. Ook hier geldt dat Simyo niet wil dat je voor verrassingen komt te staan en biedt je daarom continue inzage in je verbruik via Mijn Simyo en de Mijn Simyo App. Daarnaast ontvang je van ons een sms'je als waarschuwing per 80% en 100%.



Doordat je overgezet bent naar Simyo, kun je maandelijks zelf je bundels verhogen of verlagen via Mijn Simyo.



Het is mogelijk dat je sneller buiten je internetbundel bent. Dit komt omdat je sneller internet hebt gekregen. Dit is namelijk van 7,2 Mbps naar 14.4 Mbps gegaan. Ik zie dat je jouw internetbundel ondertussen hebt aangepast naar 2GB.



Zoals ik aan het begin van dit bericht heb aangegeven, hebben we jou via zoveel mogelijk wegen geïnformeerd over deze wijziging. Daarnaast hebben we zo duidelijk mogelijk aangegeven hoe je jouw verbruik in de gaten kunt houden zodat je niet voor onverwachte kosten komt te staan. Helaas kan ik je hierin niet tegemoet komen.



Als er nog onduidelijkheden of vragen zijn, laat je het dan weten?



Ik heb dit topic verplaatst naar 'Abonnementen'. Hier komt jouw vraag beter tot zijn recht en houden we het forum overzichtelijk.



Groetjes,

Angela
Beste Angela,



Dank voor je uitgebreide antwoord.

Helaas zijn er nog onduidelijkheden.



Zo ben ik niet augustus jl overgegaan van Tringg naar Simyo.

Maar ben ik op 12 mei 2011 overgegaan van Tringg naar Simyo.



Inderdaad omdat Tringg haar activiteiten staakte.

En daar ben ik inderdaad van op de hoogte gesteld per post, mail en sms.

Een prima overgang, niks op aan te merken.



Sinds mei 2011 ben ik een tevreden Simyo klant (en volg ik mijn verbruik via app en web).

Sinds mei 2011 heb ik een abonnement dat jullie ‘Simyo Tringg’ noemen.

Zie hier de details van mijn ‘Simyo Tringg’ abonnement:

https://www.simyo.nl/templates/assets/pdf/tarieven/tarieven_simyo_tringg.pdf



Belangrijkste gegevens:

1250 belminuten / sms - buiten bundel tarief € 0,17 ct per min.

1024 MB internet - buiten bundel tarief € 0,15 per MB.



Sinds juli 2015 is mijn abonnement plotseling (weer) gewijzigd.

Ditmaal van ‘Simyo Tringg’ naar ’Simyo XXL’ zoals wordt vermeldt op mijn facturen.

Helaas ditmaal zonder mijn medeweten en met verassend hoge facturen tot gevolg.



Conclusie:

Simyo heeft mijn abonnement gewijzigd zonder medeweten.

Voor deze (nieuwe) abonnementswijziging heb ik geen toestemming gegeven.

Door deze abonnementswijziging zijn mijn facturen hoger uitgevallen dan gebruikelijk.



Gevolg:

Sinds korte tijd een ontevreden klant.



Ik kijk uit naar jouw antwoord.



Met vriendelijke groet,





Teun Castelein
Hoi Teun Castelein,



Bedankt voor je bericht terug. Erg jammer om te lezen dat je vanwege deze wijziging een ontevreden klant bent. Dit hebben we sinds de overgang van Tringg naar Simyo nog niet gehoord. Toch kan ik het voorstellen als je hierdoor hogere kosten dan verwacht hebt gemaakt.



Toch is het gek dat je aangeeft dat je geen bericht hierover hebt gehad. Nu is dit niet zo compleet als je destijds met de post en sms hebt gehad, omdat Simyo een volledig online provider en communiceert per e-mail. Daarom hebben we je op 03-07-2015 een e-mail gestuurd over deze wijziging. Daarnaast hebben we op de dag zelf nog (naar hetzelfde e-mail adres) een e-mail gestuurd dat de overzet gelukt was en dat je nu tegen het Simyo tarief belt en internet.



Dit hebben we verzonden naar het e-mail adres dat er bij ons bekend is. Simyo is, zoals je begrijpt, verplicht om dit te doen. Dit is overigens een ander e-mail adres dan waar je jezelf mee hebt opgegeven op het Simyo forum, namelijk een @hotmail.com adres. Heb je misschien daarom de e-mails niet gelezen?



Groetjes, Tiury

Reageer