.

Beantwoord

Met onbeperkt bellen & smssen toch bel en sms kosten gemaakt. Hoe kan dat?

  • 19 September 2018
  • 6 reacties
  • 308 Bekeken

Ik heb een onbeperkt bellen en smssen sim only abonnement. Nu heb ik de volgende kosten buiten mijn bundel gemaakt:

Gesprekken naar het buitenland, zone 1 (vs) 23ct/min,

SMS naar het buitenland zone 1 (VS en Duitsland) allebei 7ct/sms

Gesprekken binnen Nederland, met simyo klanten, volgens mij 31ct/min iig een van de gesprekken komt uit op 31ct, en, gekst van alle,

Sms binnen Nederland, met mobiel nummer,
31ct/sms.

De nummers staan ernaast, het zijn normale 06 nummers en naar sommige binnen Nederland heb ik vaker gesmst dan buiten mijn bundel is gevallen. Ik ben niet in het buitenland geweest.

Kan dit kloppen? En hoe dan?? En hoe kan ik van te voren weten of iets binnen mijn bundel gaat vallen?

(: hai dank jullie
icon

Beste antwoord door Ray 20 September 2018, 06:44

Bekijk originele reactie

6 reacties

Ik heb een onbeperkt bellen en smssen sim only abonnement. Nu heb ik de volgende kosten buiten mijn bundel gemaakt:

Gesprekken naar het buitenland, zone 1 (vs) 23ct/min,

Dit is altijd buiten je bundel, want je bent in Nederland en dan niet aan het roamen. Tevens valt de VS niet in Zone 1. Maar ook als zij wel in Zone 1 zouden zitten dan ben je nog steeds niet aan het roamen.
SMS naar het buitenland zone 1 (VS en Duitsland) allebei 7ct/smsDit is altijd buiten je bundel, want je bent in Nederland en dan niet aan het roamen. Tevens valt de VS niet in Zone 1, Duitsland echter wel. Maar ook als de VS wel in Zone 1 zouden zitten dan ben je nog steeds niet aan het roamen. Ook vanuit Nederland naar een ander land is zone 1 is buiten je bundel.
Gesprekken binnen Nederland, met simyo klanten, volgens mij 31ct/min iig een van de gesprekken komt uit op 31ct, en, gekst van alle,Dit zou niet mogen, hier moet een moderator naar moeten kijken. Als dit echt zo is ben je voor het buiten de bundel tarief belast.
Sms binnen Nederland, met mobiel nummer,
31ct/sms.Dit zou niet mogen, hier moet een moderator naar moeten kijken. Als dit echt zo is ben je voor het buiten de bundel tarief belast.


De nummers staan ernaast, het zijn normale 06 nummers en naar sommige binnen Nederland heb ik vaker gesmst dan buiten mijn bundel is gevallen. Ik ben niet in het buitenland geweest.

Kan dit kloppen? En hoe dan?? En hoe kan ik van te voren weten of iets binnen mijn bundel gaat vallen?


https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/wat-zijn-de-tarieven-van-simyo-340?c=141
https://www.simyo.nl/tarieven/sim-only

(: hai dank jullie
Reputatie 6
Badge +4
Hi Renaate,

Welkom op het Simyo Forum! 🙂

Goed dat je even een berichtje achterlaat over je factuur die hoger uit is gevallen. Ik begrijp dat je met een onbeperkt bellen bundel ook in de veronderstelling was dat je hiermee kosteloos naar het buitenland kon bellen. Dat is zoals Ray al uitlegde niet het geval ben ik bang.

Wanneer je binnen Nederland belt en/of buiten Nederland maar binnen de EU een gesprek voert of sms stuurt, dan gaat dit vanuit je bundel. Bellen naar het buitenland is inderdaad geen roaming, meer daarover kun je ook lezen op onze website via de links van Ray. :)

Heb je hier nog vragen over?

Hartelijk dank Ray voor het meedenken !!

Groetjes,
Thomas
@Thomas Kun jij dan dit ook verklaren voor @Renaate

Want dit is zoals ik het lees binnen de nationale grens en hoort dus wel binnen de bundel te zijn. Maar misschien zie jij iets wat hier niet omschreven staat?

Gesprekken binnen Nederland, met simyo klanten, volgens mij 31ct/min iig een van de gesprekken komt uit op 31ct, en, gekst van alle,Dit zou niet mogen, hier moet een moderator naar moeten kijken. Als dit echt zo is ben je voor het buiten de bundel tarief belast.Sms binnen Nederland, met mobiel nummer,31ct/sms.Dit zou niet mogen, hier moet een moderator naar moeten kijken. Als dit echt zo is ben je voor het buiten de bundel tarief belast.



En foei @Thomas, dit klopt maar deels 😉 (het vetgedrukte hieronder is fout.

Wanneer je binnen Nederland belt en/of buiten Nederland maar binnen de EU een gesprek voert of sms stuurt, dan gaat dit vanuit je bundel


Binnen Nederland naar de EU / zone 1 is ook 23 cent per minuut. Niet aan het roamen,
Reputatie 6
Badge +4
@Thomas Kun jij dan dit ook verklaren voor @Renaate

Want dit is zoals ik het lees binnen de nationale grens en hoort dus wel binnen de bundel te zijn. Maar misschien zie jij iets wat hier niet omschreven staat?

Gesprekken binnen Nederland, met simyo klanten, volgens mij 31ct/min iig een van de gesprekken komt uit op 31ct, en, gekst van alle,Dit zou niet mogen, hier moet een moderator naar moeten kijken. Als dit echt zo is ben je voor het buiten de bundel tarief belast.Sms binnen Nederland, met mobiel nummer,31ct/sms.Dit zou niet mogen, hier moet een moderator naar moeten kijken. Als dit echt zo is ben je voor het buiten de bundel tarief belast.



En foei @Thomas, dit klopt maar deels 😉 (het vetgedrukte hieronder is fout.

Wanneer je binnen Nederland belt en/of buiten Nederland maar binnen de EU een gesprek voert of sms stuurt, dan gaat dit vanuit je bundel


Binnen Nederland naar de EU / zone 1 is ook 23 cent per minuut. Niet aan het roamen,


You've got me Ray! Klopt inderdaad deels wat ik typte. Binnen Nederland valt binnen je bundel en als je buiten Nederland maar wel binnen zone 1 belt/sms't valt het ook binnen je bundel. :)

@Renaate omdat je op 17 augustus je bundel hebt aangepast naar onbeperkt bellen, maakte je in augustus dus nog gebruik van je belbundel van 300 min/sms. Vanaf september, toen je onbeperkt bellen bundel is ingegaan zie ik enkel de gesprekken en sms naar het buitenland als buitenbundelkosten staan. In juli en augustus was je daarnaast ook door je belminuten heen waardoor je ook kosten berekend ziet voor nummers die normaliter binnen de bundel vallen.

Heb je nog vragen?

Dank voor je scherpe blik Ray!

Groetjes,
Thomas
En ik was al om 4.30 uur op 🤓
Reputatie 6
Badge +4
En ik was al om 4.30 uur op 🤓

Dat is behoorlijk vroeg op, dat je nog zo scherp kon zijn! 🙂

Reageer