Skip to main content
Hoi Simyo,



Ik zou graag mijn contract willen afkopen om zodra mijn huidige bundel afgelopen is over te kunnen stappen naar KPN. Er staat al het één en ander op dit forum, maar ik zou toch graag nog wat duidelijk willen hebben:



- Een telefoniste van de klantenservice vertelde mij dat als ik nu mijn bundel zou wijzigen naar een lager maandbedrag, dit invloed zou hebben op het afkoopbedrag. Klopt dat?

- Als ik nu zou vragen om afkoop van het contract hoe gaat dit dan in zijn werk? Krijg ik eerst een voorstel waarmee ik akkoord moet gaan voordat het abonnement defintief wordt gewijzigd? (in dit geval dus stopgezet) Met andere woorden: kan ik zonder risico afkoop aanvragen?

- Daarnaast gaat het om overstappen met nummerbehoud, graag zou ik daar ook meer over willen weten zodat ik het mijn nummer niet verlies.



Ik hoor het graag.



Dank en groet,



Rogier
Hoi rogierp, welkom op het Simyo forum!



Wat jammer dat dat wel is om je afscheid aan te kondigen 😞 Mag ik vragen waarom je over wilt stappen naar KPN?



Wanneer je je jaarcontract wil afkopen worden je bundels in rekening gebracht waarmee je begonnen bent in je jaarcontract. En dat voor de resterende periode van je contract.

Als je eerst een voorstel wilt, dan kun je dat per mail van ons krijgen. We vragen dan om een bevestiging, waarna je daar op kunt reageren.

Als je vervolgens wilt overstappen met nummerbehoud wordt dat goedgekeurd voor de datum waarop je dit aanvraagt.



Heb ik je vragen zo duidelijk beantwoord?
Hoi Ernst,



Dankjewel voor je reactie. Ik ga naar KPN aangezien ik daar voor een redelijke deal een iPhone bij het abonnement 'krijg' en dit voordeliger uitvalt dan wanneer ik deze los zou kopen. Over Simyo was ik zeer tevreden dus dat was de reden niet!



Ik heb nog één vraag: mijn contract loopt tot 10-2-2015. Klopt het dat ik dan zonder afkoop per 10-12-2014 zou kunnen overstappen?



Hoe dan ook, ik zou hierbij graag een voorstel voor afkoop willen aanvragen.



Dank en groet,



Rogier
Hoi rogierp,



Leuk dat je een nieuwe iPhone aanschaft. Wel jammer om te horen dat je hiervoor Simyo verlaat. Fijn dat je over onze service tevreden bent :o



Je jaarcontract loopt inderdaad tot 10 februari 2015. Als je je abonnement niet afkoopt, dan kan je vanaf 10 februari 2015 overstappen. Zonder afkoop kan je niet vanaf 10 december 2014 overstappen. Je kan wel vanaf 10 december een bestelling plaatsen met nummerbehoud. Als overstapdatum kun je dan 10 februari 2015 noteren, zodat je nummer op 10 februari wordt overgezet 😉 Ik heb je verzoek doorgestuurd naar de afdeling Backoffice. Via de e-mail ontvang je van ons een afkoopvoorstel.



Heb je misschien nog andere vragen?

Reageer