.

Beantwoord

Kosten per minuut hoger bij grotere bundel. Wat een raar systeem!

  • 26 March 2013
  • 4 reacties
  • 279 Bekeken

Badge
Ik vind het raar dat de abonnementsvormen bij Simyo dusdanig zijn dat de kosten per minuut toenemen bij aanschaf van een grotere bundel.

Voorbeeld:
Simyo 300, per maand: 7,00 = 0,02 per minuut
Simyo 700, per maand: 22,00 = 0,04 per minuut

Het is toch vreemd dat je in het geval dat je bij voorbaat een grotere bundel wilt kopen, dat je dan meer per minuut betaalt? De meeste andere aanbieders kennen een dalend tarief per minuut bij grotere bundels.

Dit zal voor mij een overweging zijn om over te stappen. Binnenkort ga ik aan de slag als zelfstandig ondernemer en zal ik mijn telefoon meer gaan gebruiken. Ik zal dan ook een grotere bundel aan gaan schaffen. Maar, door dit systeem zal ik per einde looptijd waarschijnlijk overstappen.

Bij data is het mijns inziens wel logisch: hoe groter de bundel, hoe lager de kosten per MB.
icon

Beste antwoord door Wayne 27 March 2013, 16:29

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Het voorbeeld wat je hier geeft klopt sowieso niet, de simyo 300 voor 0,02 is een tarief van een jaarabbo, en de 700 die je hebt gepakt is van een maandelijks opzegbaar abbo. Deze kost bij een jaarabbo 0,03.
Als ik het zo zie dan is de simyo 300 ook de meest gekozen bundel en daar zal hoogswaarschijnlijk een net iets gunstiger tarief van toepassing zijn.

Daarnaast moet je niet overstappen omdat je het niet eens bent met de prijs per min, maar lijkt het mij logischer om naar de bundel te kijken: dus waar krijg ik de meeste minuten in mijn bundel voor mijn bedrag per maand, wat dat dan omgerekend per minuut is zal niet echt het verschil maken naar mijn idee.
Badge
Dat is gek: de vergelijking komt van de pagina waarin de tarieven per maand voor jaarcontracten staan. http://www.simyo.nl/tarieven/
Dus ik heb in elk geval niet bewust de tarieven van een maand-contract en een jaar-contract met elkaar verwisseld.

Ik ben het eens dat dit niet doorslaggevend moet zijn bij een eventuele overstap en dat ik moet kijken naar de goedkoopste aanbieder bij het aantal minuten dat ik wil hebben, maar toch vind ik het vreemd.
Badge
Ik heb de tarieven trouwens niet verwisseld. De tarieven zoals ik ze specificeerde kloppen:

Simyo 100 Simyo 200 Simyo 300 Simyo 500 Simyo 700
Per maand € 3,00 € 6,00 € 7,00 € 14,00 € 22,00
Aantal minuten/sms 100 200 300 500 700
Prijs per minuut/sms € 0,03 € 0,03 € 0,02 € 0,03 € 0,04
Prijs per minuut/sms
(buiten bundel) € 0,31 € 0,31 € 0,31 € 0,31 € 0,31

In dit overzicht staat dat de tarieven per minuut bij Simyo 300 0,02 zijn en bij 700 0,04 per minuut
Reputatie 2
Badge +1
Hey Mrpyatt02,

Afhankelijk van jouw belgedrag kan het voordeliger zijn om een grotere bundel te nemen omdat het buiten de bundel tarief €0,31 bedraagt. Dit is dus niet per se gebaseerd op hoe goedkoop de tarieven zijn maar op hoe voordelig de bundel kan zijn in combinatie met het belgedrag van een specifiek persoon.

Reageer