Skip to main content
Hoi,



Ik wilde mijn contract met een jaar verlengen omdat ik dan iets goedkoper uit zou zijn.

Alleen nou staan er wat dingen in het contract waarvan ik denk dat ze niet op mij van toepassing zijn omdat ik al een lopend contract heb.

Ik weet het alleen niet zeker... :



3. Start abonnement



De Overeenkomst start op de datum dat je je simkaart activeert. Vanaf deze datum worden ook je abonnementskosten in rekening gebracht.



Heb je gekozen voor nummerbehoud? Dan krijg je van ons een tijdelijk nummer totdat je abonnement in gaat. Deze datum vind je in Mijn Simyo. Omdat je nog geen lopend abonnement hebt, betaal je ook geen abonnementskosten. Echter, je hebt ook nog geen lopende bundel, daarom betaal je voor het verbruik met je tijdelijke nummer het hogere buitenbundeltarief.



De maandelijkse kosten voor je abonnement worden pas in rekening gebracht vanaf het moment dat je huidige telefoonnummer is overgezet naar Simyo.





Dit is dan toch niet op mij van toepassing omdat ik een lopend abonnement heb?

En ik neem aan dat mijn abonnement gewoon doorloopt maar dat alleen de kosten minder worden.



Alvast bedankt,



Bas
Ik zou ook zeggen dat je laatste alinea van toepassing is.
Als je verlengt dan krijg je niet een nieuw contract. Er verandert dus niets wat in het huidige contract staat, alleen de kosten worden lager.
Hoi Bas van der Weijden,



Dit is dan toch niet op mij van toepassing omdat ik een lopend abonnement heb?

En ik neem aan dat mijn abonnement gewoon doorloopt maar dat alleen de kosten minder worden.




Je geeft hier inderdaad al helemaal goed antwoord op je eigen vraag 🙂 Er veranderd helemaal niets, behalve de prijs en de einddatum van je contract. Toch goed dat je het even hebt navraagt voor de zekerheid!



Het is voor Simyo verplicht om je een nieuwe contract te laten bevestigen. Hier gebruiken we momenteel nog het standaard contract voor, alsof je een nieuwe klant wordt. Ik denk dat dit voor verwarring heeft gezorgd.



Bedankt voor jullie reactie, Scotsman en koorelle!

Reageer