Skip to main content
Ik ben altijd de contracthouder geweest voor mijn zoon. Hij is inmiddels 18 en ik wil het contract overzetten op zijn naam en rekeningnummer. Hoe doe ik dit ?
Ik ben altijd de contracthouder geweest voor mijn zoon. Hij is inmiddels 18 en ik wil het contract overzetten op zijn naam en rekeningnummer. Hoe doe ik dit ?



Een moderator zal waarschijnlijk morgen reageren, dus w88 op diens reactie.

Die zal alles verder doornemen.



Groet,

Friesian
Hoi Rire, welkom op ons forum :)



Ik heb je topic even in het subforum Abonnementen gezet. Het is dat voor makkelijker terug te vinden voor andere forumgebruikers.



Hier dan de moderator waar Friesian het over had ;)



Een contractovername wordt bij Simyo niet aan gedaan. Je kunt een heleboel wijzigen op Mijn Simyo, maar de tenaamstelling niet.

Dit betekent dat je zelf de eindverantwoordelijke blijft, al kan je zoon 'm wel gaan betalen.
zou het niet mogelijk zijn om het bestaande contact te beëindigen en je zoon op eigen naam en nieuw contract af te laten sluiten met nummer behoud? Misschien kan het niet hoor, maar het is zo maar een idee
zou het niet mogelijk zijn om het bestaande contact te beëindigen en je zoon op eigen naam en nieuw contract af te laten sluiten met nummer behoud? Misschien kan het niet hoor, maar het is zo maar een idee

Dan "moet" er minimaal gekeken worden wat de einddatum is, daarna kun je "maandelijks" opzeggen. Tenminste, bij een jaar abbo.
Hoi Frans Steffin 😮,



Het is mogelijk om een bestaand contract te beëindigen. Dus het is zeker een goed idee! Friesian heeft een goede opmerking geplaatst. Als je een jaarcontract hebt en hierom gebonden bent aan een einddatum is het iets lastiger. Anders had Rire via onze website een Prepaid bestelling kunnen plaatsen met nummerbehoud. Vervolgens kon hij gebruikmaken van de overstapbutton Stap over naar Sim Only op Mijn Simyo om zijn aansluiting om te zetten naar Sim Only. Het is namelijk niet mogelijk om de tenaamstelling van een contract te veranderen. Dit kan niet omdat de geldigheid van het contract dan van vervalt. De bovenstaande uitleg is dus even een omweggetje, maar zo kom je er ook ;)



Heb ik je vraag zo beantwoord?



@Friesian; bedankt voor je opmerking 🙂
Ja bedankt voor de info. Jaarcontract loopt tot september 2015 dus incasseer ik bij mijn zoon de kosten.
Hoi Rire,



Wat je uiteraard wel kunt doen en dat vergeet Ernst geloof ik te zeggen: het rekeningnummer wijzigen naar die van je zoon.



Dit doe je op het tabblad "Mijn gegevens". Hier klik je op "wijzigen rekeningnummer". Zodra je daar op klikt, wordt er gevraagd om met iDeal €0,01 over te maken. Als die betaling is afgerond, incasseren wij in de toekomst automatisch vanaf dat rekeningnummer.



Op die manier hoef je het niet elke maand aan je zoon te vragen 😉.



Gaat dat lukken?

Reageer