Skip to main content
Hoi !



Ik ga 1 januari voor 7,5 maand naar Amerika voor mijn studie. In deze tijd heb ik niks aan mijn Simyo abonnement. Ik moet voor deze tijd mijn abonnement dus stopzetten. Echter, zou ik heel graag bij terugkomst hetzelfde abonnement weer laten ingaan, met hetzelfde nummer etc. Ik ben namelijk supertevreden over deze provider. Is dit mogelijk? Of moet ik per se het abonnement geheel stopzetten en later weer een nieuw abonnement afsluiten (met alle afsluitkosten inbegrepen)?



Alvast bedankt !

Stanny
Hoi Stanny,



Welkom op het forum en leuk dat je een tijd naar het buitenland gaat.



Het is helaas niet mogelijk om het abonnement tijdelijk stop te zetten. Ik zie dat je een belbundel en een internetbundel hebt. Om te voorkomen dat je onnodig abonnementskosten hoeft te betalen kan je de internebundel per 1 januari beëindigen. Je hebt al de laagste belbundel (Simyo 100), deze kan je niet verlagen.



Je kan vanaf één maand van te voren (1 december) de wijziging aanvragen via Mijn Simyo. Bij terugkomst in Nederland kan je opnieuw de internetbundel toevoegen, indien je dit wenst.



Een andere mogelijkheid zou zijn het nummer over te zetten op een prepaid simkaart van Simyo. Enige voorwaarde is dan wel dat je eens in de zes maanden gebruik maakt van de prepaid aansluiting, om te voorkomen dat deze wordt opgeheven (dit kan ook door online een websms te versturen).



Als je terug in Nederland bent kan je makkelijk weer overstappen van prepaid naar een Sim Only abonnement. Meer informatie kan je hier vinden



Heb je hier nog een vraag over?

Reageer