Als behulpzame klant kan ik niet zien of de einddatum van jouw huidige abonnement reeds is verlopen. Mocht dat het geval zijn, dan raad ik aan om naar deze pagina te gaan. Op die pagina kun je in dat geval jouw huidige abonnement verlengen met of zonder toestel. Indien jouw abonnement reeds is verlopen zou ik daar sowieso kijken, want misschien is het huidige aanbod wel beter dan jouw huidige abonnement.
Op die pagina kies je dan een “nieuw abonnement” met nieuwe looptijd en een bepaald toestel. Bij verlengen met toestel is de looptijd altijd 2 jaar. Je kiest bij het verlengen ook altijd nieuwe bel- en data-bundels. Dat is dus net als dat een nieuwe klant zou doen, maar dan kun jij je huidige simkaart en nummer gewoon behouden.
In het andere geval is het lastiger, want je zit in dat geval dan nog vast aan dat huidige abonnement. Verlengen is dan niet mogelijk en dan kun je inderdaad alleen ander abonnement nemen. Dat komt dan weer met een ander nummer en dat zorgt ook voor dubbele kosten. In dat geval zou het waarschijnlijk beter zijn om op een andere wijze een toestel aan te schaffen.
Een moderator komt hier vandaag of morgen nog langs en kan jou iets beter van advies voorzien, want die kunnen wel zien wat de einddatum van jouw abonnement is en welke bundels jij nu hebt.