Skip to main content
Ik wil een sim only abonnement afsluiten voor mijn zoon. In hoeverre is het mogelijk dat het data verbruik wordt uitgeschakeld als de internet bundel op is? Of via een extreem trage verbinding het verbruik wordt beperkt
Goede middag Marco73,



Welkom op het Simyo Forum!



Simyo beperkt het datagebruik niet en vertraagt het ook niet bij overschrijding. Je krijgt wel waarschuwings-SMS-jes.



Veel toestellen (o.a. de Samsung S3, S4 en S5) hebben de mogelijkheid om een maximum per maand in te stellen. Bij bereiken daarvan wordt het dataverbruik afgebroken en pas weer hervat bij aanvang nieuwe periode of verhoging van de limiet.

Ook zijn er diverse apps te downloaden voor de meeste telefoons.

Mocht je toch een overschrijding hebben dan kan je tussendoor 500 MB kopen voor € 5,-- voor de rest van de lopende periode.

Omdat ik niet weet om welk toestel het gaat moet mijn reactie een beetje algemeen zijn.
Dank je

Het gaat om een Iphone 5
Ik ben geen IOS-kenner, ik heb wel een app gevonden (er zullen er nog wel meer zijn) die je behulpzaam kan zijn https://www.downloaden.nl/overige/dataverkeer-monitor/
Hoi Marco73, welkom op het Simyo forum 🙂.



Het antwoord van franswon is al zo uitgebreid en duidelijk, dat een moderator reactie eigenlijk niet meer nodig is! Heeft franswon je goed geholpen en denk je dat je een abonnement voor je zoon gaat afsluiten?



Groetjes, Tiury



Dankje voor het antwoord, franswon 🙂. Ik wist niet dat er inmiddels een app was waar je een datalimiet kon instellen bij iOS. Ze hebben dit lang tegengehouden 🙂.

Reageer