.

Beantwoord

Kan ik als bestaande klant mijn abonnement verlengen met telefoon via Belsimpel?

  • 27 August 2023
  • 15 reacties
  • 228 Bekeken

Ik ben al een tijdje(tevreden) klant van Simyo en heb een nieuwe telefoon op het oog. Helaas biedt de Simyo shop geen 'Google Pixel 7a' aan. Normaliter bestel ik gewoon een los toestel bij een willekeurige winkel, maar nu kan ik deze bestellen met 100,- euro korting in combinatie met een 2 jarig Simyo abbonement op Belsimpel.nl.

Is er iets waar ik rekening mee moet houden aangezien ik al klant ben met een nummer wat ik graag wil behouden en een abbonement heb die ik eventueel kan verlengen.

Alvast bedankt!

Niek

~admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Roeqajja 28 August 2023, 17:41

Bekijk originele reactie

15 reacties

Ik zie nu het volgende als melding op de website van Belsimpel. Dus het lijkt helaas niet mogelijk te zijn. 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Narends,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over opneemt! Het klopt inderdaad dat het niet mogelijk is om als bestaande klant je abonnement te verlengen via Belsimpel. Het spijt me dat ik hierin verder niks voor je kan betekenen.

Groetjes,
Roeqajja

Hi @Narends,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over opneemt! Het klopt inderdaad dat het niet mogelijk is om als bestaande klant je abonnement te verlengen via Belsimpel. Het spijt me dat ik hierin verder niks voor je kan betekenen.

Groetjes,
Roeqajja

Hoi @Roeqajja en @Narends  

Al begrijp ik de reactie heb Ik toch het gevoel dat er wat informatie zou kunnen ontbreken. Er mist iets volgens mij en er mist ook iets op de site in zijn algemeenheid bij telefoons geloof ik wat betreft een stukje informatie.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Friesian,

Bedankt voor je bericht. Welke informatie mis je precies? Dan kunnen wij dit even voorleggen bij de juiste afdeling.

Groetjes,
Amy

Ik mis in de reactie wat informatie wat nuttig  kan zijn voor de TS. De BKR informatie.

Verder mis ik bij de telefoon pagina's het NFC of telefoons dat bevatten. Ik kan uit eigen ervaring melden dat het niet alleen gebruikt kan worden voor contactloos betalen. Moest mezelf ergens voor identificeren.

Reputatie 7
Badge +7

@Friesian De BKR informatie staat eigenlijk los van dit onderwerp. Het is in het algemeen niet mogelijk om te verlengen via Belsimpel en heeft voor zover niets te maken met een BKR registratie maar misschien begrijp ik je verkeerd 😅. 

De informatie over of de toestellen beschikken over NFC zal ik voorleggen bij de afdeling die hierover gaat. Wellicht dat ze deze informatie kunnen toevoegen. 

Groetjes,
Amy

Wanneer je een telefoon met abonnement kiest en de telefoon is best prijzig te noemen dan…..

Bij een abonnement is sprake van een gespreide betaling. Is de waarde boven de €250,- dan kom je in de BKR te staan en dat kan gevolgen hebben bij aankoop van een huis en hypotheek. Dus misschien toch interessant om even te vermelden.

Reputatie 7
Badge +7

Bedankt voor de uitleg! @Friesian

Reputatie 3
Badge +1

Ik zie nu het volgende als melding op de website van Belsimpel. Dus het lijkt helaas niet mogelijk te zijn. 

 

Kun je geen nieuw abo nemen en het bestaande nummer meenemen?

Niet bij Simyo, je kunt dan namelijk geen nummer meenemen.

Kijk eens naar een andere provider, misschien zit er iets bij wat net zo goed past, voordeel is dat je dan ook vaak nog koringen hebt, wel een advies, neem een jaarcontract als je geen inflatie verhoging wil, kun je jaarlijks hoppen.

Reputatie 3
Badge +1

Niet bij Simyo, je kunt dan namelijk geen nummer meenemen.

 

 

Bij Simyo kun je toch ook gewoon een nummer meenemen?

 

@XTF Klopt, als je van een andere provider overkomt of Van PrePaid naar Abonnement en andersom, niet een nieuw Simyo abonnement afsluiten en het oude Simyo abonnement laten opzeggen, dan kan je alleen verlengen (is eigenlijk ook nieuw afsluiten maar verlengen bekt lekkerder en hoeven ze geen nieuwe klantenkorting te geven) en dat kan TS niet bij Belsimpel voor haar favoriete toestel.

En dat zou bij mij zwaarder wegen dan de provider die de verbinding onderhoud tegen een vergoeding.😉

Reputatie 3
Badge +1

Overstappen naar een maandabo bij een andere provider en dan weer terug naar Simyo? :D

Waarom moeilijk doen, je bent toch niet getrouwd, je hebt een zakelijke overeenkomst, past het niet meer bij je of kom je er samen niet uit dan zoek je toch de best passende oplossing bij een ander.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @XTF,

Bedankt voor je bericht. Zoals @Doornekamp33 (bedankt voor je hulp!) al aangeeft is dit inderdaad niet mogelijk. Het spijt me dat we hierin niet meer voor je kunnen betekenen. 

Groetjes,
Amy

Reageer