Skip to main content
Is het mogelijk mijn huidige contract, inclusief nummer, over te dragen aan een collega? Ik ga stoppen binnen het bedrijf en het bedrijf wil graag het mobiele nummer behouden (en het contract overnemen) ivm met het klantenbehoud.

Is dit mogelijk? Zo nee, wat zijn de andere mogelijkheden in deze situatie?
Hoi Lianne89, welkom op het forum :)



Ik ben bang dat ik je vraagstelling niet helemaal begrijp 😕



Je vraagt of je je huidige contract, inclusief nummer, over kunt dragen aan een collega. Maar ook wil je graag het mobiele nummer behouden en het contract overnemen.

Wat wil je houden en wat wil je niet houden?



Ik zal zo goed mogelijk bepaalde scenario's te schetsen;

Jij hebt een jaarcontract. Je kunt dat contract niet overdragen aan iemand anders. Dit kan niet omdat de eigenaar van dat contract bij Simyo niet te veranderen is. Wél kun je de simkaart en inloggegevens aan iemand anders geven, het rekeningnummer en adresgegevens laten aanpassen en zo fysiek niet meer de baas zijn over de aansluiting.

Je bent dan nog wel aansprakelijk voor alles wat ermee gebeurt. Eventuele betalingsachterstanden zullen we op jou trachten te verhalen, bijvoorbeeld.



Je kunt ook de resterende periode van je jaarcontract afkopen en nummerbehoud aanvragen bij een andere provider.

Je betaalt dan het resterende aantal maanden vermenigvuldigd met de prijs van je beginbundels. Dit is een vrij dure en voor ons ingewikkelde optie, maar het is een mogelijkheid.



Het contract staat op jouw naam. Als jij nu dit nummer en dit contract wilt meenemen nadat je weg bent bij je bedrijf, dan hoef je niets te veranderen :D



Heb ik het zo duidelijk uitgelegd, of heb ik je vraag niet goed begrepen?
Beste Ernst,



Bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik wil het mobiele nummer inderdaad overdragen aan iemand anders, dus dan lijkt mij het beste dat ik het rekeningnummer en de adresgegevens hiervan aanpas denk ik.

Wat zou het precies met mijn abonnement kosten als ik de resterende periode van mijn jaarcontract afkoop?



Alvast bedankt voor je reactie!
Hoi Lianne89,



Wanneer je je abonnement wil afkopen, dan bedraagt de afkoopsom de initiële abonnementskosten (Simyo 300 à €7) maal de resterende maanden (oftewel vanaf nu t/m 15-2-2015)



Heb ik hiermee je vraag beantwoord? 🙂

Reageer