.

Beantwoord

Internetbundel nog steeds actief

  • 17 November 2012
  • 12 reacties
  • 863 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 7 reacties
Hallo,

Eind Juni of begin Juli heb ik mijn abonnement via het internet verandert. ik ging op reis voor een paar maanden, maar wilde tch mijn NLse nummer behouden, en de makkelijkste optie was om de zo goedkoop mogelijke bundel af te sluiten. Via het scherm 'bundels aanpassen' in mijnsimyo herwaardeerde ik mijn belminuten naar de laagste optie en schrapte mijn internetbundel - dacht ik tenminste. Er ging wat fout in het scherm - grijs blokje bleef grijs ipv van oranje of andersom - en voor de zekerheid heb ik toen nog even contact opgenomen met de klantenservice of alles wel gelukt was zoals ik dat wilde. Op 1 Augustus kreeg ik de volgende mail daarop terug van jullie:

"Beste xxxx

Voor je abonnement met telefoonnummer xxxx heb je de Internetbundel beëindigd.
Je Internetbundel wordt per 31-07-2012 stopgezet.

Ga naar Mijn Simyo (https://mijn.simyo.nl/) als je een nieuwe of andere Internetbundel wilt activeren.

Met vriendelijke groet,
Het Simyo team"

Nu ik bijna terug kom van mijn reis wil ik alvast weer mijn bundel terugdraaien. Wat blijkt in mijn factuuroverzicht: heb ik al die maanden dus wel betaald voor mijn internetbundel die ik toch echt had geschrapt!

Graag spoedig een rectificatie 

Groet

Tycho
icon

Beste antwoord door Natascha 21 November 2012, 10:13

Bekijk originele reactie

12 reacties

Badge +6
Beste Tycho,

Welkom op het forum!
Onze excuses de internetbundel niet is opgezegd en door is gelopen. De kosten die je onterecht hebt betaald voor de 3 maanden zal ik aan je gaan laten terug betalen. Het bedrag zullen met 2 á 3 weken terug storten op je rekening. Nogmaals onze excuses.
Badge
Hoi Natascha,

Dank voor je reactie. We zijn nu twee weken verder en er is nog niks gebeurd. Binnenkort gaan jullie ook November afboeken, en voor December staat mijn bundel ook nog steeds op actief. Het wordt nu verwarrend, omdat ik per Januari weer terug in NL ben en wèl weer mijn bundel terug wil. Ik stel voor dat jullie zsm mij 50 euro (a 5 maanden) terugboeken. 

Groet

Tycho
Ik heb precies hetzelfde probleem. Omdat ik voor een paar maanden in het buitenland zou zijn, stopte ik mijn internetbundel en verlaagde ik mijn minuten tot het allerlaagst mogelijk. Toen ik terug was bleek ook bij mij dat ik in die maanden gewoon heb betaald voor een internetbundel.

Ik heb meerdere keren contact genomen, en kreeg telkens pas 3/4 dagen later antwoord. Ook nu wacht ik al 2 dagen op antwoord. Ik heb verschillende antwoorden op mijn probleem gekregen. Een medewerker zegt dat ik mijn geld terugkrijg omdat er sprake was van een technische fout, en de ander zegt dat niet alleen mijn internetbundel had moeten stopzetten, maar de optie internet op je mobiel/mms óók uit moest zetten. 

Wat is nu het probleem?

Verder vind ik het een mysterie dat ik kosten heb gemaakt voor het gebruiken van internet op mijn mobiel als ik een samsung T1080W heb...hier is op het internet gaan niet eens mogelijk!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Natascha,

Dank voor je reactie. We zijn nu twee weken verder en er is nog niks gebeurd. Binnenkort gaan jullie ook November afboeken, en voor December staat mijn bundel ook nog steeds op actief. Het wordt nu verwarrend, omdat ik per Januari weer terug in NL ben en wèl weer mijn bundel terug wil. Ik stel voor dat jullie zsm mij 50 euro (a 5 maanden) terugboeken.

Groet

Tycho


Hoi Tycho,

Ik zie dat de terugbetaling nog niet in werking is gezet. Helaas is de internet bundel ook nog steeds actief. 2 vervelende slordigheden. Wel zie ik netjes een aantekening staan waar je verhaal bevestigd wordt. Ik heb je een privé bericht gestuurd met de vraag of we de internet bundel nu actief kunnen laten, omdat je in januari terugkomt. Kan je mij laten weten wat je precies met de internet bundel wilt? Dan kan ik na je berichtje de juiste verrekening of terugbetaling in gang zetten.

Ik heb precies hetzelfde probleem. Omdat ik voor een paar maanden in het buitenland zou zijn, stopte ik mijn internetbundel en verlaagde ik mijn minuten tot het allerlaagst mogelijk. Toen ik terug was bleek ook bij mij dat ik in die maanden gewoon heb betaald voor een internetbundel.

Ik heb meerdere keren contact genomen, en kreeg telkens pas 3/4 dagen later antwoord. Ook nu wacht ik al 2 dagen op antwoord. Ik heb verschillende antwoorden op mijn probleem gekregen. Een medewerker zegt dat ik mijn geld terugkrijg omdat er sprake was van een technische fout, en de ander zegt dat niet alleen mijn internetbundel had moeten stopzetten, maar de optie internet op je mobiel/mms óók uit moest zetten. 

Wat is nu het probleem?

Verder vind ik het een mysterie dat ik kosten heb gemaakt voor het gebruiken van internet op mijn mobiel als ik een samsung T1080W heb...hier is op het internet gaan niet eens mogelijk!


Welkom op het forum Kokli,

Ik heb je aansluiting bekeken. Je had de internet bundel inderdaad opgezegd. Op 28 november heeft een medewerker van Simyo de verrekening van 2 maanden internet bundel doorgevoerd. De verrekening kun je terug vinden op je november factuur onder het kopje 'kortingen en verrekeningen'. Met het opzeggen van je internet bundel schakel je de optie 'internet op je mobiel/mms' technisch gezien niet uit. Dit kun je altijd uit/aan zetten via je persoonlijke pagina. Deze had je inderdaad zelf uit moeten zetten. De kosten die je hierdoor gegenereerd hebt, kunnen dan ook niet gecrediteerd worden.

Ik heb daarnaast contact gehad met de technische dienst hoe je verbinding met internet hebt kunnen maken. Op dit moment heb je een Samsung E1080W in gebruik. Vanaf 26/9 - 18/10 had je een Samsung S5670 in gebruik. Met dit toestel is het wel mogelijk om verbinding te maken met internet. Aangezien de internet verbinding op 1/10/12 heeft plaatsgevonden, is deze registratie voor internet verbruik verklaarbaar.

Groetjes,

Alex
Badge
Dag Alex, dank voor je reactie. Ik kan je privĂ©bericht niet zien, maar kan je bij deze ook meedelen dat ik inderdaad per 1 Januari weer een internetbundel wil. Voor december niet nodig, aangezien ik pas de 23ste terug ben. Dus graag de maanden augustus t/m december terugbetalen. Als het voor jullie gemakkelijker is mijn bundel te laten staan moet je dat zelf weten, maar dan moet je ook niet gek opkijken als ik er eind december nog gebruik van ga maken 😉
Badge
Hallo, lekker bezig. Nog steeds geen geld en nu heb ik net een mailtje van de klantenservice dat per 1 januari mijn internetbundel opgezegd wordt. Echt, supergoed bezig jongens, precies wat ik niet wilde, topshit, duidelijk dat jullie er boven op zitten. 
Reputatie 2
Badge +1
Hey Tycho,

Indien je gebruik van een internetbundel wenst te maken kan je deze aanvragen via jouw persoonlijke pagina op www.simyo.nl.
Badge
Okay, zullen we met zn allen even niet zo amateuristisch doen? Wayne, duidelijk moet je eerst de zaak bekijken voordat je een reactie plaats.

-In juli zette ik mijn internetbundel op stop per augustus ivm een reis. Na nog ff gemaild te hebben om te controleren of het wel zo was gegaan als ik wilde kreeg ik de bevestiging dat inderdaad mijn internetbundel per 1 augustus zou worden stopgezet. 

-Echter gebeurde dit laatste niet en heb ik 5 maanden lang 10 euro per maand betaald.

-Hier voor vroeg ik restitutie aan die onmiddelijk werd toegekend alleen nooit daadwerkelijk werd uitgekeerd.

-Ik gaf aan per januari weer een actieve internetbundel te hebben, en in plaats daarvan sloten jullie hem af.

Lekker bezig jongens!
Reputatie 2
Badge +1
Hey Tycho,

Uiteraard heb ik de zaak bekeken en was mijn conclusie dat je per direct een internetbundel wilt die ik niet voor jou toe kan voegen waardoor ik je dus verzocht heb om deze via jouw persoonlijke pagina toe te voegen. (waarna deze direct in gaat)

De terugstorting is nu reeds aangevraagd en deze kan je elk moment verwachten.

Zou je het even kunnen laten weten zodra je de bundel hebt aangevraagd?
Badge
Ok. In dat geval had je initiële reactie duidelijker gekund.

Groet
Badge
Beantwoord niet de vraag wat ik dan moet voor het internet van deze maand? Want bij verbruik staat nu dus wel lekker een internet rekening van 100 E voor de eerste paar dagen die ik niet van plan ben te betalen. Ik heb niemand gevraagd mijn bundel voor januari af te sluiten, sterker nog, duidelijk aangegeven dat ik juist per januari weer internet wilde. Ik heb hem inmiddels afgesloten.
Reputatie 2
Badge +1
Hey Tycho,

Wij hebben de onterechte datakosten gecrediteerd. Deze creditering zal je op jouw factuur van januari terugzien.

Reageer