.

Beantwoord

Ik kan mijn abonnement niet opzeggen

  • 7 September 2012
  • 7 reacties
  • 567 Bekeken

Er loopt vanaf maart een nummerbehoud aanvraag. Ik heb begrepen dat jullie op 1 oktober opnieuw de aanvraag gaan doen bij Vodafone. Simyo telefoonnummer heb ik nog steeds niet geactiveerd. Ik wil nu jullie verzoeken om het nummerbehoud niet aan te vragen en ik verzoek jullie om mijn 'abonnement' bij Simyo op te zeggen. Ik heb dit via jullie site geprobeerd, krijg telkens error 500 te zien. Ik heb meerdere keren jullie telefonisch proberen te bereiken op verschillende dagen. Na telkens minstens een half uur aan de lijn te hangen, had ik het opgegeven. Graag een bevestiging van bovenstaande.
icon

Beste antwoord door Alex 10 September 2012, 12:49

Bekijk originele reactie

7 reacties

Heb ik ook gehad: let op, ik kreeg -vind ik nog steeds onterecht- een rekening voor ALLES tot de tijd dat ZIJ het voor elkaar hadden: ruim €120; zij verpesten het en ik kan het gelag betalen
Heb ik ook gehad: let op, ik kreeg -vind ik nog steeds onterecht- een rekening voor ALLES tot de tijd dat ZIJ het voor elkaar hadden: ruim €120; zij verpesten het en ik kan het gelag betalen


Had jij jouw Simyo nummer geactiveerd en gebruikt?
Ik heb mijn Simyo nummer nog NIET geactiveerd, omdat ik de hele tijd wacht op nummerbehoud. Heb wel 14.98 euro betaald voor 'aansluitkosten'.  Dan neem ik aan dat ik verder geen kosten hoef te betalen toch?
Helaas... dat dacht ik ook. Ik moest al het verbruik tot de aansluiting (lees: tot het moment dat nummerbehoud definitief was uitgevoerd) betalen. Als zij er wat langer over doen... niet bellen, niet internetten, dat kost je goud-geld!
Als je 'm niet hebt geactiveerd, kun je nog geen kosten in rekening gebracht krijgen denk ik, maar van de andere kant, dan kunnen ze ook het nummerbehoud niet afhandelen. Dringend advies: navragen!
Helaas... dat dacht ik ook. Ik moest al het verbruik tot de aansluiting (lees: tot het moment dat nummerbehoud definitief was uitgevoerd) betalen. Als zij er wat langer over doen... niet bellen, niet internetten, dat kost je goud-geld!
Als je 'm niet hebt geactiveerd, kun je nog geen kosten in rekening gebracht krijgen denk ik, maar van de andere kant, dan kunnen ze ook het nummerbehoud niet afhandelen. Dringend advies: navragen!


Tja, dat is dus wat ik nu al de hele tijd aan het proberen ben: NAVRAGEN. 
Niemand bij Simyo die mij het juiste antwoord kan geven??
Reputatie 5
Badge +10
Er loopt vanaf maart een nummerbehoud aanvraag. Ik heb begrepen dat jullie op 1 oktober opnieuw de aanvraag gaan doen bij Vodafone. Simyo telefoonnummer heb ik nog steeds niet geactiveerd. Ik wil nu jullie verzoeken om het nummerbehoud niet aan te vragen en ik verzoek jullie om mijn 'abonnement' bij Simyo op te zeggen. Ik heb dit via jullie site geprobeerd, krijg telkens error 500 te zien. Ik heb meerdere keren jullie telefonisch proberen te bereiken op verschillende dagen. Na telkens minstens een half uur aan de lijn te hangen, had ik het opgegeven. Graag een bevestiging van bovenstaande.

Welkom op het forum Bangka,

Je kunt het abonnement niet opzeggen, omdat het abonnement nog niet is ingegaan. Daarom krijg je een foutmelding. Als je gebruik maakt van nummerbehoud, start het abonnement pas als het telefoonnummer is over gezet. Aangezien het telefoonnummer niet is overgezet, is er dus geen sprake van een actief Simyo abonnement. Je kunt wel gebruik maken van je Simyo simkaart, maar dan valt je verbruik buiten de bundel. Je kunt de simkaart wat mij betreft weg doen. Zolang je er niets mee doet, zal er ook niets mee gebeuren.

Heb ik ook gehad: let op, ik kreeg -vind ik nog steeds onterecht- een rekening voor ALLES tot de tijd dat ZIJ het voor elkaar hadden: ruim €120; zij verpesten het en ik kan het gelag betalen

Welkom op het forum beneekels,

Als je gebruik maakt van nummerbehoud kun je je simkaart gewoon activeren. We geven wel aan dat wanneer je gebruik maakt van je Simyo simkaart, het verbruik buiten de bundel wordt berekend. Je betaalt immers nog geen vaste abonnementskosten aan Simyo. Daarom kun je het best gewoon gebruik blijven maken van de aansluiting van je vorige provider tot het telefoonnummer is over gezet. In jouw geval is er sprake geweest van een aangepaste nummerbehoud aanvraag. Ik zie dat we wel emails hebben gestuurd met daarin de informatie over je nummerbehoud status.

Groetjes,

Alex
Ik begrijp het. Ik zal zeker de Simyo simkaart niet gebruiken. Alleen wil ik nog wel een bevestiging krijgen van Simyo dat het nummerbehoud bij Vodafone NIET opnieuw wordt aangevraagd, zoals dit aan mij werd verteld. Het zou per 1 oktober o.i.d. opnieuw aangevraagd worden. Dus nogmaals geen verdere acties meer ondernemen.

Welkom op het forum Bangka,

Je kunt het abonnement niet opzeggen, omdat het abonnement nog niet is ingegaan. Daarom krijg je een foutmelding. Als je gebruik maakt van nummerbehoud, start het abonnement pas als het telefoonnummer is over gezet. Aangezien het telefoonnummer niet is overgezet, is er dus geen sprake van een actief Simyo abonnement. Je kunt wel gebruik maken van je Simyo simkaart, maar dan valt je verbruik buiten de bundel. Je kunt de simkaart wat mij betreft weg doen. Zolang je er niets mee doet, zal er ook niets mee gebeuren.



Welkom op het forum beneekels,

Als je gebruik maakt van nummerbehoud kun je je simkaart gewoon activeren. We geven wel aan dat wanneer je gebruik maakt van je Simyo simkaart, het verbruik buiten de bundel wordt berekend. Je betaalt immers nog geen vaste abonnementskosten aan Simyo. Daarom kun je het best gewoon gebruik blijven maken van de aansluiting van je vorige provider tot het telefoonnummer is over gezet. In jouw geval is er sprake geweest van een aangepaste nummerbehoud aanvraag. Ik zie dat we wel emails hebben gestuurd met daarin de informatie over je nummerbehoud status.

Groetjes,

Alex
Reputatie 2
Badge +1
Hey Bangka,

Ik zal er zorg voor dragen dat er geen nieuwe aanvraag naar Vodafone verstuurd wordt. Indien dit al is gebeurd zal ik deze op jouw verzoek laten annuleren.

Reageer